مواد غذایی برای تقویت ناخن ها و داشتن ناخن محکم و زیبا

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مواد غذایی برای تقویت ناخن ها و داشتن ناخن محکم و زیبا

رژیم غذایی مناسب برای تقویت ناخن ها و داشتن ناخن محکم و زیبا

مجله پزشکی و سلامتتقویت ناخن ها و داشتن ناخن محکم و زیبا مهم‌ترین بخش زیبایی و سلامت شما می‌باشند. اما اکثر افراد آن‌قدری که به آرایش و زیبایی صورت خود فکر می‌کنند ، به سلامت ناخن‌ها و داشتن ناخن محکم و زیبا توجهی نمی‌کنند. ناخن‌های زیبا بیانگر شخصیت و توجه شما به پاکیزگی و تمیزی است و برای داشتن دست و ناخن‌های جذاب باید وقت صرف کنید. توجه به حفظ سلامت ناخن‌ها و مراقبت درست از ناخن‌ها برای داشتن ناخن محکم و زیبا ضروری است و نباید نادیده گرفته شود.
آیا شما زمانی که ناخن محکم و زیبای فرد دیگری را می‌بینید احساس کمبود می‌کنید؟ نگران نباشید با این رژیم غذایی مناسب برای تقویت ناخن ها می‌توانید ناخن محکم و زیبایی داشته باشید. همان‌طور که می‌دانید ، تغذیه و رژیم غذایی نقش موثری در بهبود و درمان بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها دارد. به همین ترتیب برای تقویت ناخن ها نیز می‌توانید از یک تغذیه و رژیم غذایی تقویت کننده ناخن استفاده کنید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

1- تقویت ناخن ها با موز

این میوه شیرین و خوشمزه می‌تواند به تقویت ناخن‌ها و داشتن ناخن محکم و زیبا کمک کند. موز حاوی بیوتین است که بهترین ماده برای تقویت ناخن و حفظ سلامت آن است. اگر می‌خواهید ناخن محکم و زیبایی داشته باشید ، هرروز موز بخورید.

2- تخم مرغ و ناخن محکم و زیبا

مثل موز ، تخم مرغ نیز سرشار از بیوتین ، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب امگا 3 است. این ماده غذایی به تقویت ناخن ها کمک می‌کند. اگر ناخن محکم و زیبا می‌خواهید ، می‌توانید تخم مرغ را در یکی از وعده‌های غذایی‌تان (مانند صبحانه) بخورید.

3- اسفناج برای تقویت ناخن ها

آیا شما علاقه‌ای به خوردن سبزیجات ندارید؟ اگر ناخن محکم و زیبا می‌خواهید ، به این کار ادامه ندهید. اسفناج و دیگر سبزیجات برگ‌دار حاوی فولات هستند. این سبزیجات سرشار از فولات پروتئین‌های مورد نیاز برای ساخت و تقویت ناخن را در بدن مسدود می‌کنند تا تشکیل ناخن‌ها به پایان برسد.

اسفناج برای تقویت ناخن ها

4- گردو و تقویت ناخن ها

گردو یک تنقلات خوشمزه و بهترین ماده برای تقویت ناخن است. اسیدهای چرب امگا 3 گردو ، ناخن محکم و زیبا را برای شما به ارمغان می‌آورند.

5- تقویت ناخن ها با گوجه فرنگی

گاهی اوقات، کمبود آهن و ویتامین C می‌تواند موجب شکننده و ضعیف شدن ناخن‌ها شود. گوجه فرنگی غنی از ویتامین C است و زمانی که با مواد غذایی حاوی آهن مانند اسفناج مصرف شود ، مقدار بیشتری ویتامین C و آهن جذب بدن می‌شود که موجب تقویت ناخن ها می‌گردد.

6- جو دو سر برای تقویت ناخن ها

جو دو سر سرشار از ویتامین A و ویتامین B می‌باشد و این ویتامین‌ها به حفظ سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. شما می‎توانید با خوردن یک کاسه جو دو سر در وعده صبحانه به تقویت ناخن هایتان کمک کنید.

جو دو سر برای تقویت ناخن ها

7- دانه کتان برای تقویت ناخن ها

دانه کتان یک گزینه بسیار عالی برای تقویت ناخن ها است. این ماده غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، فیبر و پروتئین است و با مصرف آن ، آرزوی شما برای داشتن ناخن محکم و زیبا به واقعیت تبدیل می‌شود. با اضافه کردن دانه کتان به غلات یا سالاد روزانه‌تان می‌توانید از مزایای فوق‌العاده این ماده غذایی بهره‌مند شوید.

8- هویج

هویج خام سرشار از ویتامین A است و می‌تواند ناخن‌های ضعیف و شکننده شما را قوی و براق کنند. مصرف روزانه یک یا دو هویج یک گزینه عالی برای تقویت ناخن ها است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر