دو تغییر کوچک، دو دستاورد بزرگ در تناسب اندام

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
دو تغییر کوچک، دو دستاورد بزرگ در تناسب اندام

برای رسیدن به تناسب اندام باید آگاه باشید

مجله پزشکی و سلامتاکثر افرادی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند ، آگاهی کافی راجع به رژیم غذایی مناسب ندارند.این افراد تمام تلاش خود را برای کاهش وزن می‌کنند  ، اما نمی‌دانند که کوچک‌ترین اشتباهی در رژیم غذایی ، آن‌ها را از اهدافشان دور می‌کند. در ادامه مطلب به شما دو تغییر کوچک را معرفی می‌کنیم، تا به راحتی به تناسب اندام برسید.

چای سبز به جای قهوه اسپرسو و آب میوه‌های صنعتی

یکی از اشتباهات شایع در رژیم غذایی و تناسب اندام، نادیده گرفتن میزان کالری‌های موجود در انواع نوشیدنی‌هاست. ممکن است برای رسیدن به اهداف سلامتی و تناسب اندام شکلات را کاهش دهیم، تنقلات مضر را حذف کنیم اما بدون اینکه اطلاع داشته باشیم از جایی دیگر مثل مصرف نوشیدنی‌های مختلف قند فراوانی به بدن خود راه دهیم. یکی از نوشیدنی‌هایی که اخیراً در کافی‌شاپ‌ها زیاد سرو می‌شود اسپرسو است.نوشیدن یک فنجان اسپرسو حدود 350 کالری انرژی به بدن تزریق می‌کند و میزان قند را به صورت ناخوشایندی بالا می‌برد. به جای این نوشیدنی چای سبز را امتحان کنید. شاید برای بسیاری از مردم چای سبز طعم مطلوبی نداشته باشد اما این نوشیدنی در کاهش وزن تأثیر چشمگیری دارد. این نوشیدنی علاوه بر غنی بودن از آنتی‌اکسیدان، غنی از مواد سوزاننده چربی و کاهنده اشتها نیز می‌باشد.

چای سبز به جای قهوه اسپرسو و آب میوه‌های صنعتی

 میوه تازه به جای میوه‌های خشک شده

برخی به دلیل وجود قند در میوه‌ها از خوردن آن‌ها خودداری می‌کنند. به عنوان مثال افرادی هستند که به جای خوردن انگور تازه کشمش مصرف می‌کنند. علیرغم کوچک‌تر بودن، کشمش نسبت به انگور 8 برابر انرژی بیشتری به بدن تزریق می‌کند. برای مثال نیم فنجان کشمش 240 کالری انرژی تولید می‌کند در حالی که همان مقدار انگور 30 کالری انرژی دارد. علاوه بر این به دلیل کوچک بودن کشمش مقادیر بیشتری از این خوراکی برای سیر شدن لازم است و همین باعث می‌شود که مقادیر بالایی انرژی از این طریق وارد بدنتان شود. میوه‌های خشک ممکن است از نظر مقدار آنتی‌اکسیدان‌ها غنی‌تر باشند اما از نظر انرژی مقدار بالاتری قند در خود ذخیره دارند. میان وعده‌ها را هوشمندانه انتخاب کنید و در هر میان وعده از میوه کامل به همراه مقداری پنیر کم چرب برای سیر شدن خود استفاده نمایید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر