7 حرکت در ورزش یوگا برای تناسب اندام بهتر

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
7 حرکت در ورزش یوگا برای تناسب اندام بهتر

ورزش یوگا و تناسب اندام

مجله پزشکی و سلامتورزش یوگا یک تمرین ورزشی آسان است، ممکن است تعجب کنید اما این ورزش آسان و کششی، برای تناسب اندام و سوزاندن کالری بسیار مفید است. ورزش یوگا موجب افزایش استقامت، تعادل و انعطاف پذیری عضلات بدن می‌شود و حدود 600-180 کالری در هر ساعت می‌سوزاند. ورزش یوگا حرکات متنوعی دارد، اما بهتر است برای کاهش وزن و تناسب اندام بیشتر، این حرکات یوگا را امتحان کنید.

حرکت پلانک در ورزش یوگا

انجام این حرکت ورزشی موجب سوزاندن مقدار زیادی کالری می‌شود، زیرا برای انجام این حرکت در ورزش یوگا، نیاز به مشارکت تمام ماهیچه‌ها برای غلبه بر نیروی گرانش زمین وجود دارد. هر چه مدت زمانی که در این حالت باقی می‌مانید، طولانی‌تر باشد (30 ثانیه تا 5 دقیقه)، مقدار کالری بیشتری می‌سوزانید و سریع‌تر به تناسب اندام دست می‌یابید.

حرکت پلانک در ورزش یوگا

حرکت وضعیت صندلی در ورزش یوگا

برای انجام این حرکت ورزشی به فعالیت تعداد وسیعی از ماهیچه‌ها نیاز دارید و به همین دلیل است که با انجام این حرکت در ورزش یوگا مقدار زیادی کالری می‌سوزانید و سریع‌تر به تناسب اندام می‌رسید.

حرکت وضعیت صندلی در ورزش یوگا

حرکت ورزشی چاتورانگا

در این حرکت ورزشی نیز به تعامل بسیاری از عضلات اصلی نیاز است. عضلات مرکزی بدن، پاها و دست‌ها در انجام این حرکت در ورزش یوگا درگیر هستند و باید سعی کنید که زاویه آرنج شما در زاویه 90 درجه باشد. این حرکت ورزشی نیاز به نیرو و کنترل زیادی دارد و به مرور زمان و تمرینات فراوان می‌توانید این حرکت ورزشی را به درستی انجام دهید. برای انجام این حرکت آرنج‌ها را تا زاویه ۹۰ درجه خم کنید تا به زمین نزدیک شوید حواستان باشد شانه‌ها به جلو نروند و بدن روی یک خط صاف باشد.

حرکت ورزشی چاتورانگا

حرکت چرخ در ورزش یوگا برای تناسب اندام

انجام این حرکت ورزشی، نیازمند هماهنگی تمام عضلات و ماهیچه‌های شانه، دست، پا و … است. قبل از انجام این حرکت باید بدنتان آر گرم کنید تا تمام عضلات شما آماده باشند. در حرکت چرخ، تمام عضلات پاها، باسن، شانه‌ها، قلب و حتی ریه‌ها درگیر هستند. این حرکت ضربان قلب شما را بالا می‌برد، به خصوص اگر این حرکت را در اتاق گرمی انجام دهید.

حرکت چرخ در ورزش یوگا برای تناسب اندام

خیز به بالا

علاوه بر یوگا، در بسیاری از حرکات ورزشی، تمام عضلات شما درگیر هستند. این حرکت نیز نیاز به تعادل و هماهنگی زیادی دارد و به همین دلیل بدن شما انرژی و فشار زیادی را برای انجام این حرکت متحمل می‌شود (در این حرکت ورزشی فشار زیادی بر روی عضلات پشت پای شما وارد می‌شود). به همین دلیل، این حرکت در ورزش یوگا برای تناسب اندام و چربی سوزی مناسب است.

خیز به بالا

سلام بر خورشید برای تناسب اندام

حرکت سلام بر خورشید (سوریا ناماسکار) در ورزش یوگا شامل 12 حرکت برای فعال شدن سیستم قلبی-عروقی است و عضلات مختلف بدن مانند عضلات شکم، ساق پا، شانه‌ها، عضله دوسر و سه سر را درگیر می‌کنند. این حرکات ورزشی باعث تقویت و کشش عضلات و همچنین حفظ تناسب اندام می‌شوند و ترکیبی از حرکت و تنفس هستند. دم و بازدم عمیق مورد نیاز در این حرکات ورزشی به تقویت عملکرد ریه‌ها و اکسیژن رسانی به خون کمک می‌کند.

سلام بر خورشید برای تناسب اندام

حرکت دلفین برای تناسب اندام

حرکت دلفین در ورزش یوگا شبیه به حرکت سگ رو به پایین است، با این تفاوت که در این حرکت، ساعد روی زمین قرار می‌گیرد و به همین دلیل عضلات سه سر بازو نیز درگیر انجام این حرکت ورزشی است. برای انجام این حرکت ورزشی، عضلات مرکزی، پاها، شانه‌ها و قفسه سینه درگیر هستند. این حرکت در ورزش یوگا تعداد زیادی از عضلات را درگیر می‌کند و به همین دلیل برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مفید است.

حرکت دلفین برای تناسب اندام

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر