چگونه با کودکان خود راجع به طلاق حرف بزنیم

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه با کودکان خود راجع به طلاق حرف بزنیم

راهکارهای صحبت با کودکان راجع به طلاق

مجله پزشکی و سلامت : بچه‌ها در سطوح مختلف سنی به طور طبیعی درک و فهم متفاوتی از مفهوم طلاق، علل به وجود آمدن آن و سرانجام آن دارند. بنابراین والدین می‌بایست هم‌زمان با بزرگ شدن کودکان خود به بحث‌های خود سر و سامان بدهند. والدین کودکان کوچک‌تر باید مراقب خط سیر عادی زندگی، حفظ قوانین و انتظارات باشند و محبت بیش‌تری به کودک بکنند. آن‌ها هم چنین باید کودک خود را متقاعد کنند که طلاق تقصیر آن‌ها نیست و اینکه آنان کودک خود را دوست دارند.

نوجوانان احتمالاً بیش‌تر راجع به طلاق و اینکه چطور در زندگی آینده آن‌ها تأثیر می‌گذارد کنجکاوی می‌کنند. والدین نوجوانان باید صادق باشند، با آرامش صحبت کنند، عکس‌العمل‌های احساسی نوجوانان را حمایت کنند و مراقب رفتار خود در حد انتظار نوجوانشان باشند.

راجع به طلاق ، ساده و شفاف با کودکتان صحبت کنید

تمام پیام‌های والدین برای کودکانشان، باید شفاف و ساده باشند. تمام حرکاتی که باعث می‌شود کودک فکر کند او مسئول درست کردن روابط است یا این که آن‌ها مسئول طلاق والدینشان هستند، باید دور انداخته شود.بهتر است هردو والدین با کودک به صحبت بنشینند و در یک نشست خانوادگی به او بگویند: ما تصمیم گرفته‌ایم که دیگر با هم زندگی نکنیم و متأهل نباشیم. این تصمیم آسانی نبود، اما یک تصمیم مربوط به بزرگ‌ترها بوده و تو هیچ ارتباطی با این موضوع نداشته‌ای.ما هر دو تو را خیلی دوست داریم.

برای عکس‌العمل کودکتان ، اهمیت قائل شوید

کودکان ممکن است در مورد طلاق عکس‌العمل‌های متفاوتی از خود نشان دهند.اما مهم این است که شما با جملاتی او را آرام کرده و به عکس‌العمل او توجه داشته باشید. شما می‌توانید با چنین جملاتی ذهن کودکتان را آرام کنید:

• مادر و پدرت این طور شادتر خواهند بود.
• به این صورت تو دوتا خانه خواهی داشت که در آنجا تو را دوست دارند.
• هر کدام از ما بخش مهمی از زندگی تو خواهیم ماند.

برای عکس‌العمل کودکتان ، اهمیت قائل شوید

به سؤالات و نگرانی‌های کودکتان راجع به طلاق با آرامش پاسخ دهید

احتمالاً برای کودکان بزرگ‌تر این خبرها تعجب آور نیست.آن‌ها ممکن است دوستانی داشته باشند که والدین مطلقه دارند. طلاق والدین احتمالاً برای بعضی از فرزندان کوچک‌تر یک شوک بزرگ خواهد بود. کودکان آماده یا غیر آماده ممکن است کلی سؤال داشته باشند که از مطرح کردن آن‌ها می‌ترسند.بعضی از سؤالات فوری هستند ولی بعضی دیگر در طول یک دوره زمانی پدیدار می‌شوند. به همین دلیل خیلی مهم است که به کودک فرصت‌های مکرری داده شود تا بتواند سؤالات خود را بپرسد یا احساسات خود را بروز و نگرانی‌هایش را شرح دهد.

به کودکتان راجع به امنیت و آسایش آینده‌اش اطمینان دهید

آن‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که زندگی آینده‌شان تحت تأثیر طلاق والدین تغییر می‌کند یا خیر. سعی کنید کاری کنید که او به راحتی تمام احساسات خود را بروز دهد و به طور مستقیم و غیرمستقیم تمام سوا لاتش را مطرح کند.مطمئن شوید که کودکتان می‌داند او مقصر اصلی این اتفاق نیست. کودکان به راحتی با این موضوع کنار می‌آیند به شرط این که بدانند پدر و مادر در هر شرایطی حتی در شرایط جدایی از هم، او را دوست خواهند داشت و حمایت می‌کنند. تمام سعی خود را بکنید تا حس داشتن امنیت و حمایت او را تأمین کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :


مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر