پیش بینی بیماری ها با اسکن قفسه سینه

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
پیش بینی بیماری ها با اسکن قفسه سینه

چطور یک نوآوری جدید پزشکی به شما کمک می‌کند تا از بیماری خودتان باخبر شوید؟

چگونه مریضی خود را زودتر تشخیص دهیم؟

♥♥♥♥♥♥

پیش بینی بیماری ها با تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی از اسکن قفسه سینه

اخبار سلامتیک نوآوری جدید، دنیای پزشکی را متحول کرد و راهی جالب را برای پیش بینی بیماری ها با اسکن قفسه سینه پیدا کرد.

یک مطالعه که اخیراً در نشریه Scientific Reports منتشر شده، می‌تواند ما را یک قدم به پیش بینی بیماری ها نزدیک‌تر کند. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی از اسکن‌های روزمره پزشکی می‌تواند به پیش بینی‌های قدرتمند از سلامت فرد و خطر مرگ تبدیل شود.

پیش بینی بیماری و مرگ با اسکن قفسه سینه

در این مطالعه، محققان از یک الگوریتم برای تجزیه و تحلیل سی تی اسکن قفسه سینه در 48 فرد بزرگ‌سال استفاده کردند که همه آن‌ها بیش از 60 سال سن داشتند.  محققان به مدت 5 سال بر روی این افراد مطالعه کردند و در پایان این مدت به این نتیجه رسیدند که تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی از اسکن قفسه سینه این افراد، توانایی پیش بینی بیماری و مرگ و میر را تا 70% دارد (یعنی پیش بینی بیماری با اسکن قفسه سینه در 70% افراد شرکت کننده به درستی انجام شده بود).

سیستم جدید تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی از اسکن قفسه سینه چیست؟

اسکن قفسه سینه روش‌ عالی برای اندازه گیری سلامتی است زیرا این روش اطلاعات زیادی را راجع به اندام‌ها و بافت‌های کلیدی مانند قلب، ریه و رگ‌های خونی بزرگ در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. کارشناسان معمولاً از این تصاویر برای بررسی بیومارکرهایی مانند تومورها و اندازه گیری مقدار پلاک آترواسکلروز که نشان دهنده ایجاد خطر در شریان‌ها است، استفاده می‌کنند. این سیستم تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی جدید به شیوه‌ای متفاوت عمل می‌کند و می‌تواند از تفاوت‌های ظریف بین بیماران به عنوان راهی برای پیدا کردن اختلالات بالقوه خطرناک استفاده کند.

از آنجایی که دستگاه جدید تجزیه و تحلیل اسکن قفسه سینه با مقایسه داده‌ها و تفاوت‌های ظریف بین بیماران قادر به پیش بینی بیماری و مرگ است، محققان در حال حاضر در حال انجام مطالعه مشابه بزرگی بین 12000 شرکت کننده هستند تا این دستگاه با دریافت داده‌های بیشتر و بزرگ‌تر بتواند اختلالات و بیماری‌ها را بهتر تشخیص دهد.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر