خواص سیاه دانه با عسل (39 خاصیت + طریقه مصرف سیاه دانه)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص سیاه دانه با عسل (39 خاصیت + طریقه مصرف سیاه دانه)

خواص سیاه دانه با عسل

خواص سیاه دانه با عسل در طب سنتی قابل چشم‌پوشی نیست؛ هر یک از این دو ماده به‌تنهایی نیز خواص و جایگاه ویژه‌ای دارند. ترکیب سیاه دانه با عسل معروف به معجون دوسین است که ادعا می‌شود بسیار قدرتمند است و می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک کنند. از نظر متخصصین طب سنتی، سیاهدانه با عسل بیشتر مربوط به بیماری‌هایی می‌شود که به سردی و رطوبت مربوط‌اند.

ما در مقاله دیگری درباره خواص سیاه دانه از نظر طب اسلامی و طب سنتی صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم به طور اختصاصی، فواید سیاه دانه با عسل را به شما معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در پایین همین صفحه و یا در بخش مشاوره پزشکی سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

خاصیت سیاه دانه با عسل برای تقویت سیستم ایمنی بدن 

یکی از خواص سیاه دانه با عسل این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین قدرت مقابله شما با انواع بیماری‌ها افزایش خواهد یافت. همچنین از بروز سرماخوردگی‌های مکرر نیز پیشگیری می‌کند. بعلاوه اینکه تب‌های بلغمی و سودا را نیز از بین می‌برد.

افزایش ادرار

یکی دیگر از خواص سیاهدانه با عسل این است که ادرارآور است. افزایش متعادل دفع ادرار به نفع شما خواهد بود؛ زیرا دفع ادرار به درمان عفونت‌های ادراری کمک می‌کند. از طرفی مردان مبتلا به مشکلات پروستات نیز از این خاصیت عسل با سیاه دانه سود خواهند برد.

از فواید سیاه دانه با عسل برطرف کردن جوش بدن است

درمان جوش‌های بلغمی یکی دیگر از خواص سیاه دانه با عسل است. منظور از جوش‌های بلغمی، جوش‌های سفید زیرپوستی ، سفت و بدون التهاب است. در صورتی که جوش‌های شما از نوع ملتهب و قرمز هستند، از این ترکیب برای برطرف کردن آن‌ها استفاده نکنید؛ زیرا نه‌تنها به شما کمکی نمی‌کند، بلکه جوش‌ها را تشدید نیز می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان جوش بدن با سریعترین و بهترین روش ” را نیز در مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در پایین همین صفحه و یا در بخش مشاوره پزشکی سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

تاثیر سیاه دانه برای درمان کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان نیز از خواص سیاه دانه با عسل است. برای بهره‌مندی از این خاصیت، به شیوه زیر عمل کنید:

عسل و سیاه دانه کوبیده شده را به نسبت سه به یک ترکیب کنید (سه واحد عسل و یک واحد سیاهدانه). شب‌ها قبل از خواب یک قاشق مرباخوری از این ترکیب را برای درمان کیست تخمدان مصرف کنید.

مصرف سیاه دانه و عسل در پریودی

طریقه مصرف سیاه دانه برای قاعدگی همراه با تنظیم سیکل و کاهش درد

مصرف سیاه دانه و عسل در پریودی و تنظیم سیکل قاعدگی در افرادی که زودتر یا دیرتر از موعد قاعده می‌شوند نیز مفید است. شما می‌توانید روزانه دو قاشق از معجون دوسین را برای تنظیم سیکل‌های قاعدگی خود استفاده کنید (یک قاشق صبح و یک قاشق ظهر).

روش مصرف سیاه دانه برای قاعدگی و رفع دردهای دوران قاعدگی بدین صورت است:  هر شب یک قاشق مرباخوری از مخلوط پودر سیاه‌دانه + عسل + رازیانه و بومادران مصرف کنید.

نحوه مصرف سیاه دانه با عسل برای سنگ کلیه 

یکی از خواص سیاه دانه با عسل که بسیار طرفدار دارد، درمان سنگ‌های کلیه و مثانه است. برای اینکه از این خاصیت سیاه دانه و عسل استفاده کنید، می‌توانید روزانه چند قاشق مرباخوری از معجون دوسین (ترکیب کردن عسل با سیاهدانه) را میل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان گیاهی سنگ کلیه ” را نیز در مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در پایین همین صفحه و یا در بخش مشاوره پزشکی سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

سیاه دانه و عسل برای زخم معده و سلامت دستگاه گوارش

یکی از مهم‌ترین فواید سیاهدانه با عسل تأثیر آن بر سلامت دستگاه گوارش است. این ترکیب می‌تواند انگل‌های روده‌ای، نفخ معده و دل‌دردهای ناشی از آن را از بین ببرد. همچنین می‌توان از آن برای پیشگیری و درمان زخم معده استفاده کرد.

تاثیر سیاه دانه بر کنترل دردهای زایمان

مادران باردار هم می‌توانند از خواص سیاهدانه با عسل استفاده کنند. خصوصاً که این معجون به کنترل دردهای زایمان کمک می‌کند و توان بدنی زنان را هنگام زایمان افزایش می‌دهد. با این وجود قبل از مصرف این معجون، با پزشک خود و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.

خواص سياه دانه و عسل بر سلامت سیستم قلبی عروقی

ترکیب سیاه دانه با عسل می‌تواند سلامت سیستم قلبی عروقی شما را افزایش دهد و از اضطراب و تپش قلب پیشگیری کند. به این منظور مقداری مساوی از عسل و روغن سیاه دانه را با هم ترکیب کنید و روزانه یک قاشق مرباخوری میل کنید.

پیشنهاد می‌کنیم ویدئو ” ۲۰ تا از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی رگ های قلب ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا مشاهده کنید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در پایین همین صفحه و یا در بخش مشاوره پزشکی سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

سلامت سیستم قلبی عروقی

درمان آسم

یکی از مؤثرترین فواید سیاه دانه با عسل تأثیر آن در کاهش علائم بیماری آسم است. در سیاه دانه ترکیبی وجود دارد که در بدن تولید آنتی هیستامین می‌کند. آنتی هیستامین علائم حساسیت و آسم را در بدن کاهش می‌دهد.

درمان پرولاکتین بالا

در صورتی که سطح هورمون پرولاکتین شما بالاتر از حد نرمال است، می‌توانید از خواص سیاهدانه با عسل برای درمان آن استفاده کنید. به این منظور، یک قاشق غذاخوری از معجون دوسین را یک ساعت یک‌بار استفاده کنید.

افزایش شادی و نشاط

به طور کلی ترکیب سیاه دانه با عسل باعث افزایش انرژی و نشاط شما می‌شود و افسردگی را از شما دور می‌کند. شما می‌توانید در چایتان چند قطره روغن سیاه‌دانه و کمی عسل اضافه کنید تا از خاصیت عسل و سیاهدانه بهره‌مند شوید.

خواص سیاه دانه با عسل در یک نگاه:

اصلی‌ترین خواص سیاه دانه با عسل به طور خلاصه و تیتر وار عبارتند از:

  • درمان انواع سردردهای سرد
  • تقویت مغز و رفع مشکلات مغزی
  • درمان روماتیسم و آرتروز مفاصل
  • رفع تیر کشیدن دست و پا
  • درمان ضایعات نخاعی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان سرماخوردگی‌های پی‌درپی
  • درمان تب‌های بلغمی و سوداوی
  • برای مردان مبتلا به پروستات
  • درمان عفونت ادراری
  • درمان سنگ کلیه و مثانه
  • برای دستگاه گوارش و درمان انگل روده
  • درمان نفخ معده و زخم معده
  • درمان پیسی و لک
  • رشد مو و درمان شوره سر
  • افزایش شیر مادران
  • جلوگیری از بیماری‌های مزمن و سرطان
  • تنظیم ضربان قلب
  • کاهش اضطراب
  • افزایش انرژی بدن
  • پیشگیری و درمان افسردگی و افزایش نشاط
  • افزایش میل جنسی و درمان ناباروری
  • افزایش تعداد اسپرم
  • برطرف کردن لک و پیسی
  • کاهش چربی خون
  • کاهش عوارض داروهای شیمی درمانی
  • افزایش انرژی و درمان افسردگی

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” تقویت اسپرم در طب سنتی ” را نیز در مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در پایین همین صفحه و یا در بخش مشاوره پزشکی سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

طرز مصرف سیاه دانه

چگونه از خواص سیاه دانه با عسل استفاده کنیم؟

روش‌های متعددی وجود دارد که بتوانید از خواص سیاه دانه با عسل برای درمان بیماری‌ها و افزایش سطح سلامتی خود استفاده کنید. متداول‌ترین روش این است که روزانه و ترجیحاً در زمان ناشتایی، یک قاشق چای‌خوری از ترکیب سیاهدانه با عسل استفاده کنید. به مرور زمان می‌توانید مقدار آن را به یک قاشق مرباخوری در روز افزایش دهید. در برخی موارد نیز روش‌های مصرف سیاه دانه با عسل تفاوت‌های اندکی دارد که در همان بخش به آن اشاره شد.

استفاده از این معجون در افراد بالاتر از 6 سال موردی ندارد؛ با این وجود بهتر است تحت نظر متخصص طب سنتی آن را مصرف کنید.


منبع مقاله :

  • وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با سلام روز اول پریودم لخته های خون زیاد اومد یعنی اصلا خونریزی نبود فقط لخته میومد روز دوم چند تا لخته اومد و یکم خونریزی داشتم و روز سوم به کل قطع شد علت چی میتونه باشه در ضمن من چند هفته دوسین خوردم

مشاهده کامل

خانم ۴۰ ساله بکبار سقط یکبار دوقلو زایی که یکی از بچه ها از بین رفت
پرولاکتین بالا دارم و تحت درمان با داتینکس میباشم
دوره قاعدگی مرتب با دردهای شدید دارم بدون جلوگیری سالهاست باردار نشدم
آیا احتمال بارداری برای من وجود دارد؟
ممنون

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر