پیش بینی زوال عقل از طریق مقدار خواب

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
پیش بینی زوال عقل از طریق مقدار خواب

زوال عقل یک بیماری شایع و کشنده

اخبار سلامت : در حال حاضر زوال عقل (دمانس ، جنون) ششمین علت اصلی مرگ در ایالات متحده و پنجمین علت اصلی مرگ در افراد بالای 65 سال است. تقریباً 15 درصد از آمریکایی‌های 71 سال یا بالاتر ، به آلزایمر و یا شکل دیگری از زوال عقل دچار هستند. مطالعات جدیدی که توسط محققان بوستون انجام شده است ، نشان می‌دهد که ،ممکن است بتوان با استفاده از نشانگر اولیه و ساده‌ای ، پیش بینی کرد که فردی در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به زوال عقل در ده سال آینده قرار دارد.

مطالعه جدید انجام شده راجع به پیش بینی زوال عقل

نتایج این مطالعه که در مرکز پزشکی دانشگاه بوستون بر روی 2400 نفر انجام شد ، نشان می‌دهد که می‌توان از طریق مقدار خواب و خوابیدن بیش از حد ، احتمال ابتلا به زوال عقل (در طول یک دهه) را پیش بینی کرد. دانشمندان در این مطالعه ، به مدت ده سال ، افراد مورد مطالعه و مقدار خواب شبانه آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند. یافته‌های این مطالعه که به تازگی در مجله اعصاب منتشر شده است، نشان می‌دهد که خطر زوال عقل در افرادی که مقدار خواب شبانه آن‌ها بیش از 9 ساعت است ، بیش از 50% می‌باشد.

این یافته بزرگ به محققان کمک می‌کند تا این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنند و در نتیجه درمان آن را سریع‌تر و در مراحل اولیه که قابل درمان است ، آغاز کنند، اما بعید است که مداخلاتی برای محدود کردن مقدار خواب به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل کمک کند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که گاهی اوقات مقدار خواب بیش از حد ، ممکن است در اثر تغییرات مغز حاصل از زوال عقل زودرس اتفاق افتد. به عبارت دیگر، گاهی اوقات خواب بیش از حد می‌تواند یک نشانگر ساده برای پیش بینی زوال عقل در مراحل اولیه باشد.

آیا تمام افراد با خواب زیاد باید نگران ابتلا به دمانس باشند؟

آیا افرادی که مقدار خواب شبانه آن‌ها به طور منظم بیش از 9 ساعت است ، باید نگران ابتلا به دمانس باشند؟ پاسخ محققان به این سؤال، “نه” است. در واقع، افرادی که بیش از 13 سال است ، که به بیشتر از 9 ساعت در شب می‌خوابند ، نباید نگران باشند ، اما افرادی که اخیراً مقدار خوابشان زیاد شده است و بیش از حد می‌خوابند ، باید نگران ابتلا به بیماری جنون باشند. منطق پشت این پاسخ چیست؟ محققان کشف کردند که کسانی که به تازگی بیش از 9 ساعت می‌خوابند ، حجم مغز کوچک‌تری دارند ، همچنین آن‌ها استدلال کردند که شروع زوال عقل می‌تواند فرد را خسته‌تر کرده و موجب افزایش مقدار خواب در او شود.

اختلالات خواب در موارد زوال عقل بسیار رایج است ، اما این تحقیق نشان می‌دهد که الگو و مقدار خواب می‌تواند شاخصی برای پیش بینی جنون یا دمانس در افراد باشد. بنابراین، افزایش ناگهانی مقدار خواب (خواب بیش از 9 ساعت در شب)  می‌تواند شاخص اولیه زوال عقل باشد و با جدی گرفتن این شاخص می‌توان بیماری را در مراحل اولیه تشخیص داده و درمان را آغاز کرد.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر