تناسب اندام در کودکان احتمال سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تناسب اندام در کودکان احتمال سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد

احتمال سرطان روده بزرگ در کودکان چاق بیش‌تر است یا لاغر؟
آیا کودکان چاق در معرض خطر سرطان روده بزرگ هستند؟
آیا تناسب اندام در کودکان عاملی برای کاهش خطر سرطان روده بزرگ است؟

♥♥♥♥♥♥
نتایج مطالعه دکتر بریت وانگ جنسن از بیمارستان فردیریکسبرگ در دانمارک که در سایت تخصصی سرطان روده (healio) منتشر شده است، نشان دهنده آن است که چاقی، خطر سرطان روده بزرگ را افزایش داده، در حالی که تناسب اندام در کودکان خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

کاهش خطر سرطان روده بزرگ با تناسب اندام در کودکان

اخبار سلامت : خطر سرطان روده بزرگ در کودکان چاق در مقایسه با کودکانی با وزن طبیعی بیشتر است. به همین دلیل است که در یک کنگره اروپایی، راجع به ضرورت حفظ تناسب اندام در کودکان برای کاهش خطر سرطان روده بزرگ صحبت شده است. نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کودکان چاق در بزرگ‌سالی بیشتر است، این در حالی است که تناسب اندام کودکان خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

مطالعه بر روی تأثیر چاقی و تناسب اندام در کودکان بر خطر سرطان روده بزرگ

از آنجا که کودکان مبتلا به اضافه وزن در معرض خطر بیشتر ابتلا به سرطان روده در بزرگ‌سالی هستند، محققین برای تعیین اینکه آیا تغییرات در BMI (شاخص چربی بدن) در طول دوران کودکی و بزرگ‌سالی جوان، خطر ابتلا به سرطان روده را تغییر می‌دهد یا نه این مطالعه را انجام دادند.

جنسن و همکارانش در این مطالعه، پرونده سلامت بیش از 61000 دانش آموز پسر متولد 1959-1939 را بررسی کردند و با مقایسه داده‌های به دست آمده از پرونده سلامت این افراد (قد، وزن و BMI در کودکی و نوجوانی)، ارتباطی بین شاخص توده بدنی در دوران کودکی و نوجوانی با خطر سرطان روده بزرگ در بزرگ‌سالی به دست آوردند. برای شناسایی احتمال سرطان روده بزرگ، در این مطالعه شرکت کنندگان از 40 سالگی پیگیری شدند.

بیش از 700 نفر از شرکت کنندگان در طول 25 سال مطالعه، به سرطان روده بزرگ مبتلا شدند. مطالعه نشان داد که تناسب اندام در کودکان خطر سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد در صورتی که چاقی در دوران کودکی خطر سرطان روده بزرگ را تا دو برابر افزایش می‌دهد. به همین دلیل است که حفظ تناسب اندام در کودکان موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


اخبار پیشنهادی دکتر سوشا:

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر