کراتینه کردن مو در خانه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 5 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کراتینه کردن مو در خانه

کراتینه کردن مو در خانه چگونه انجام می‌شود؟

کراتینه کردن مو در خانه هم امکان‌پذیر است. مواد طبیعی مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای کراتینه کردن مو در خانه از آن‌ها استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با رعایت نکاتی درباره آنچه می‌خورید و محصولاتی که برای موهایتان استفاده می‌کنید، کیفیت و سلامت موهایتان را افزایش دهید.

نمی‌شود ادعا کرد که کراتینه کردن مو در خانه و با کمک مواد طبیعی تأثیری معادل استفاده از مواد شیمیایی موجود در سالن‌های آرایشی را داشته باشد. با این وجود، به دلیل اینکه عوارض جانبی کراتین‌های شیمیایی را ندارند، کم هزینه‌اند و همیشه در دسترس هستند، مطلوب هستند.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” کراتینه کردن مو ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

برای کراتینه کردن مو در خانه از نکات زیر پیروی کنید.

رژیم غذایی خود را بهبود دهید.

اولین اصل برای کراتینه کردن مو در خانه این است که رژیم غذایی خود را بهینه کنید. ساختار مو به طور عمده از پروتئین کراتین تشکیل شده است؛ بنابراین لازم است مطمئن شوید که مقدار زیادی از غذاهای حاوی پروتئین در رژیم غذایی روزانه خود مصرف می‌کنید.

علاوه بر این کارشناسان معتقدند سلامت کلی شما در سلامتی موهای شما منعکس شده است؛ بنابراین می‌بایست یک رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید که مملو از میوه‌ها و سبزیجات تازه باشد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی به دلیل تخریب پروتئین‌های مو و به هم زدن ساختار مو، باعث خشکی و شکنندگی آن‌ها می‌شوند.

برای کراتینه کردن مو در خانه علاوه بر پروتئین، شما باید مطمئن شوید که به اندازه کافی آهن، ویتامین E ،A ، C و مواد معدنی مانند سلنیوم، مس و منیزیم دریافت کنید تا موهای سالم‌تری داشته باشید.

برای کراتینه کردن مو در خانه در رژیم غذایی خود حتماً از امگا 3 و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید. به این منظور می‌توانید از انواع ماهی‌ها، گردو، لوبیا، بلوبری، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و یا مکمل‌ها استفاده کنید.

از محصولات حاوی کراتین استفاده کنید.

کراتین برزیلی تنها راه برای رساندن موضعی کراتین به موها نیست. برای کراتینه کردن مو در خانه شما می‌توانید از شامپوهای طبیعی و کاندیشنرهای حاوی کراتین نیز استفاده کنید. استفاده منظم از این محصولات غنی از کراتین ، موهایتان را ترمیم می‌کند و باعث صاف شدن و سلامت آن‌ها می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” صاف کردن مو با نوشابه ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

از محصولات حاوی کراتین استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک مو برای کراتینه کردن مو در خانه

اگر شما به دنبال کراتینه کردن مو در خانه هستید، اما هیچ کدام از مواد شیمیایی خطرناک را نمی‌خواهید، دستورالعمل‌های فراوانی وجود دارد که به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید ماسک موهای کراتینه تهیه کنید و موهای خود را با آن تغذیه کنید.

یک ماسک مو برای کراتینه کردن مو در خانه :

برای کراتینه کردن مو در خانه ایده های مختلفی وجود دارد؛ به عنوان مثال می‌توانید ترکیبی از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا، آووکادو و روغن نارگیل را با منابع پروتئینی مانند تخم مرغ، ژلاتین یا ماست کامل مخلوط کنید. ترکیب حاصل را روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید یک شب روی موهایتان بماند. صبح موهایتان را با یک شامپوی کراتین بشویید. 

روش ترمیم عمیق موهای آسیب‌دیده

اگر موهای خشک و شکننده‌ای دارید، می‌توانید یک بار در هفته، موهایتان را به صورت عمیق با روغن آرگان ماساژ دهید. قبل از ماساژ دادن روغن آرگان به پوست سر، در دستانتان چهار تا ده قطره از آن را گرم کنید. موهایتان را از ریشه تا ساقه به خوبی با روغن آرگان ماساژ دهید و سرتان را با یک کلاه دوش بپوشانید. گرمای طبیعی بدن شما در کلاه دوش کمک می‌کند تا روغن بهتر در موهایتان نفوذ کند. صبح، موهای خود را طبق روال معمول بشویید.

شما از این روش کراتینه کردن مو در خانه می‌توانید برای از بین بردن شوره سر نیز استفاده کنید. به این منظور برای دو بار در هفته از این روش خانگی استفاده کنید.

از اسانس‌های روغن استفاده کنید.

برای کراتینه کردن مو در خانه می‌توانید از اسانس‌های روغنی هم استفاده کنید. این روغن‌های ضروری می‌توانند موها شما را تقویت و سالم‌تر کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند موهای آسیب‌دیده را ترمیم و همچنین التهاب پوست سر را برطرف کنند. شما می‌توانید از رزماری استفاده کنید؛ همچنین می‌توانید از شامپوهای طبیعی که حاوی روغن‌های ضروری هستند، استفاده کنید.

از اسانس‌های روغن استفاده کنید.

کراتینه کردن مو در خانه با روغن نارگیل

موها به راحتی بر اثر آرایش مکرر و حرارت دیدن آسیب می‌بینند. خوشبختانه، روغن نارگیل اثرات شگفت‌انگیزی در حفاظت مو دارد. روغن نارگیل می‌تواند مانع از شکستگی مو و باعث بهبود وضعیت مو شود؛ بنابراین اگر قصد کراتینه کردن مو در خانه را دارید، حتماً روغن نارگیل را لحاظ کنید.

شما می‌توانید یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل را در کف دستانتان گرم کنید. سپس موهایتان را از ریشه تا ساقه به خوبی با این روغن ماساژ دهید. در صورتی که تنها نوک موهای شما آسیب‌دیده است، می‌توانید از روغن نارگیل تنها در انتهای موهای خود استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رشد سریع مو با روغن زیتون ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان به بخش مشاوره پزشکی دکتر سوشا مراجعه کنید.

از گیاهان برای کراتینه کردن مو در خانه استفاده کنید.

برخی از گیاهان تأثیر زیادی در سلامت پوست و مو دارند. برخی از این گیاهان عبارتند از: بابونه، اسطوخودوس، ریحان، آویشن، مریم گلی، گل کلم، رزماری و بابونه. برای کراتینه کردن مو در خانه با گیاهان دارویی 5 قاشق غذاخوری از یک یا چند مورد از گیاهان فوق را با 2 تا 3 فنجان آب برای 30 دقیقه بجوشانید و سپس 1 قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید. بعد از شامپو کردن و شستشوی موها، این ترکیب را روی موهایتان ماساژ دهید.

در موارد آسیب‌دیدگی شدید، به ترکیب بالا مقداری روغن نارگیل یا کرچک و همچنین ژل آلوئه ورا و دیگر روغن‌های ضروری بیفزایید. مخلوط به دست آمده را گرم کنید و سپس روی موهایتان ماساژ دهید. اجازه دهید حداقل 2 ساعت روی موهایتان بماند و سپس با شامپو شستشو دهید.

نکات بعد از کراتینه کردن مو در خانه

موهای شما مانند هر عضو دیگری از بدنتان نیاز به مراقبت مکرر دارد. کراتینه کردن مو در خانه سلامت موهایتان را تا حد زیادی بازمی‌گرداند؛ اما برای پیشگیری از آسیب‌هایی مجدد می‌بایست یکسری نکات را رعایت کنید. از جمله:

از کلاه استفاده کنید.

اشعه ماوراء بنفش (UV) خورشید باعث آسیب دیدن موهای شما خواهد شد. بنابراین بهتر است هنگام خروج از منزل در روزهای آفتابی از کلاه استفاده کنید. همچنین با زدن ژل آلوئه ورا می‌توانید از آسیب رسیدن به موهایتان نیز پیشگیری کنید.

هر روز موهایتان را نشویید.

شستشوی روزانه موها باعث از بین رفتن چربی طبیعی موجود در آن‌ها می‌شود. حتی اگر هر روز به حمام می‌روید، موهایتان را یک روز در میان شامپو کنید.

هر روز موهایتان را نشویید.

موهایتان را حرارت ندهید.

از اتو مو و سشوار تا حد امکان استفاده نکنید. بهتر است اجازه دهید موهایتان در معرض هوا خشک شوند. همچنین موقع دوش گرفتن، سعی کنید تا جای ممکن دمای آب را کاهش دهید.

 موهایتان را قدری کوتاه کنید.

حتی اگر از کراتینه کردن مو در خانه هم استفاده کنید، در هر حال موها مستهلک می‌شوند. گاهی ممکن است بخش‌هایی از پایین موهایتان را کوتاه کنید. این‌گونه علاوه بر زیبا شدن ظاهر موها، از انتقال آسیب‌دیدگی به بخش‌های بالاتر ساقه مو جلوگیری خواهید کرد.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر