درمان جوش صورت بعد از اصلاح

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 8 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان جوش صورت بعد از اصلاح

چرا بعد از اصلاح جوش می‌زنیم؟

بعد از اصلاح ممکن است پوست صورتتان تحریک شود و یا حتی دچار آکنه شوید. با این وجود گاهی اوقات جوش صورت بعد از اصلاح بر اثر فولیکولیت ایجاد می‌گردد. فولیکولیت نوعی عفونت باکتریایی است که در محل فولیکول‌های مو رخ می‌دهد. همچنین جوش صورت بعد از اصلاح می‌تواند بر اثر زیر پوستی یا نهفته شدن موها ایجاد گردد.

اگر شما هم فکر می‌کنید که بعد از اصلاح صورت دچار جوش می‌شوید، در این مقاله راهکارهایی متعددی ارائه گردیده است. شما می‌توانید با این روش‌های خانگی نسبت به درمان جوش صورت بعد از اصلاح اقدام کنید. پس با ما همراه باشید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان جوش های هورمونی ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از آب گرم

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح بهتر است قبل از اصلاح ، صورتتان را با آب گرم مرطوب کنید. مرطوب کردن صورت و گردن قبل از اصلاح از بروز آکنه و جوش در این نواحی پیشگیری می‌کند؛ زیرا شستن صورت با آب گرم باعث باز شدن منافذ پوست در این نواحی و همچنین نرم شدن پوست و مو می شود. در نتیجه هنگام اصلاح کمتر آسیب می بینید و صورتتان کمتر تحریک می گردد.

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح ، یک حوله و یا پارچه لطیف را زیر آب گرم بگیرید، به طوری که از آب اشباع شود. سپس با فشردن، آب آن را خارج کنید و آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. در صورت تمایل می‌توانید یک قطره از اسانس‌های روغنی نیز به آن بیفزایید. با این کار این تجربه را دلپذیرتر خواهید کرد.

اجازه دهید حوله برای 4-3 دقیقه روی پوست صورتتان بماند.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از آب گرم

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کمک کرم اصلاح

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح ، همیشه از یک کرم ملایم برای اصلاح استفاده کنید. از محصولاتی استفاده کنید که برای پوست‌های حساس تهیه‌شده‌اند. حتی می‌توانید از پزشکتان بخواهید تا دستور ساخت انواع حاوی بنزوییل پراکسید یا آنتی بیوتیک را برایتان صادر کند. این دو ماده باعث درمان جوش صورت بعد از اصلاح خواهند شد و از ایجاد جوش جدید پیشگیری می‌کنند.

برای ماساژ کرم اصلاح بر روی پوست خود وقت بگذارید. در این صورت مطمئن خواهید شد که پوست و موهای صورتتان به خوبی مرطوب و نرم شده اند. با کمک حرکات دایره‌ای شکل در نواحی صورت و گردن، سعی کنید صورتتان را به خوبی با کرم اصلاح مرطوب کنید. سپس اجازه دهید که کرم اصلاح برای 10-5 دقیقه روی پوستتان بماند. این کار باعث نرم‌تر شدن پوست و موهای روی صورت می‌شود و از التهاب و جوش صورت بعد از اصلاح جلوگیری می‌کند.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کمک کرم اصلاح

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با شیو مناسب

  • برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح باید سعی کنید همیشه در جهت رویش مو، آن‌ها را اصلاح کنید. اصلاح در جهت رویش مو مانع از التهاب و بروز آکنه در سطح پوست می‌شود. زمانی که صورتتان را اصلاح می‌کنید، پوست صورتتان را نکشید.
  • بعد از هر بار اصلاح سر تیغ خود را عوض کنید. این کار هم از انتقال آلودگی و عفونت جلوگیری می‌کند و هم مانع از التهاب پوست در اثر کند شدن تیغ می‌گردد.
  • هنگام اصلاح، بعد از هر بار کشیدن تیغ روی صورت، آن را بشویید. با این کار مانع از پخش شدن جوش صورت بعد از اصلاح خواهید شد. بعلاوه با کیفیت بیشتری اصلاح را انجام خواهید داد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان جوش بدن با سریعترین و بهترین روش ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره رایگان پزشکی به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با شیو مناسب

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با ریش‌تراش برقی

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح ، هنگام استفاده از ریش‌تراش برقی آن را به آرامی روی پوست حرکت دهید. این کار مانع از زیر پوستی شدن موها می‌شود. سعی کنید ریش‌تراش را روی کمترین درجه (نزدیک به صفر) قرار ندهید و آن را روی پوست نفشارید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با ریش‌تراش برقی

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از کرم موبر

شاید بهتر باشد گاهی به جای تراشیدن موهای صورتتان، از یک کرم موبر استفاده کنید. کرم‌های موبر از زیر پوستی شدن موها جلوگیری می‌کنند. قبل از استفاده از کرم موبر جهت اصلاح کل صورتتان، ابتدا آن را روی بخشی از صورتتان امتحان کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از کرم موبر

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از مرطوب‌کننده

برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح و درمان اکنه و چربی پوست ،بعد از پایان اصلاح و شستشوی صورتتان از یک مرطوب‌کننده ملایم استفاده نمایید. از محصولات افتر شیو یا هر محصول دیگری که حاوی الکل باشد استفاده نکنید زیرا باعث التهاب پوستتان می‌شوند. از آلوئه ورا یا روغن بچه نیز می‌توانید برای مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از مرطوب‌کننده

شستشوی مناسب صورت برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

سعی کنید حداقل دو بار در روز صورتتان را بشویید. خصوصاً مواقعی که عرق کرده‌اید و یا صورتتان کثیف شده است، شستشوی صورت را فراموش نکنید. از یک پاک‌کننده ملایم برای صورتتان استفاده کنید و بعد از آن یک مرطوب‌کننده مناسب به پوستتان بزنید. از محصولات بدون چربی یا ضد آکنه استفاده کنید؛ زیرا منافذ پوستتان را مسدود نخواهند کرد و ایجاد آکنه نمی‌کنند.

  • از محصولاتی دارای الکل استفاده نکنید. الکل پوستتان را تحریک می‌کند که ممکن است باعث بدتر شدن جوش‌هایتان شود.
  • از پاک‌کننده‌هایی استفاده کنید که دارای سیالیک اسید باشند. سیالیک اسید باعث درمان جوش صورت بعد از اصلاح می‌شود. به این نکته توجه کنید که استفاده منظم از این محصولات باعث می‌شود که نتیجه بگیرید و نباید انتظار غیرمنطقی داشته باشید.
  • برای شستشوی صورتتان از آب ولرم استفاده کنید. از آب داغ یا سرد استفاده نکنید؛ زیرا آب در این دماها ممکن است پوست شما را تحریک و آکنه را تشدید نماید.

شستشوی مناسب صورت برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از نوک انگشتان!

وقتی صورت خود را می‌شویید با نوک انگشتانتان پاک‌کننده را به صورتتان بمالید. از لیف، اسفنج یا هر وسیله خشن دیگری استفاده نکنید؛ زیرا باعث التهاب و در نتیجه ایجاد آکنه می‌گردد. البته این کار مزیت دیگری هم دارد؛ اینکه مانع از خراش پوست و به جای ماندن زخم روی آن می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان جوش صورت با عسل ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به کانال دکتر سوشا مراجعه کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با استفاده از نوک انگشتان!

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کرم‌های رتینوئید

کرم‌های رتینوئید می‌توانند به حذف سلول‌های مرده پوست کمک کنند و منافذ پوست را باز کنند. این عوامل به درمان جوش صورت بعد از اصلاح کمک خواهد کرد. این کرم ر با دستور پزشک تهیه کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که پوست بعد از استفاده از این کرم‌ها به شدت حساس می‌شود؛ بنابراین بعد از استفاده از آن‌ها حتماً به طور منظم از کرم ضد آفتاب نیز استفاده کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کرم‌های رتینوئید

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با مصرف آنتی بیوتیک

گاهی اوقات لازم است برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح از یک آنتی بیوتیک برای مبارزه با عفونت‌های پوستی استفاده کنید. اگر آکنه متوسط تا شدید دارید، پزشک ممکن است یک کرم آنتی بیوتیکی تجویز کند. گاهی هم آنتی بیوتیک های خوراکی تجویز خواهد شد. برای نتیجه گرفتن از آنتی بیوتیک ها، می‌بایست نسبت به مصرف آن‌ها در دوزها و زمان‌های توصیه‌شده توسط پزشک متعهد باشید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با مصرف آنتی بیوتیک

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کورتیکواستروئیدها

در صورتی که موفق به درمان جوش صورت بعد از اصلاح با روش‌های فوق نشدید، کرم کورتیکواستروئید و یا تزریق آن نیز می‌تواند به بهبود آکنه کمک کند. این دارو را حتماً با تجویز پزشک مصرف کنید زیرا دارای عوارضی است که باید تحت کنترل باشد.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با کورتیکواستروئیدها

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با مصرف ایزوترتینوئین خوراکی

در موارد شدیدتر که روش‌های دیگر برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح مؤثر نبودند، ممکن است پزشک برایتان داروی ایزوترتینوئین خوراکی تجویز کند. این دارو بسیار مؤثر است، اما دارای عوارض جانبی شدیدی است، بنابراین تنها می‌تواند به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار گیرد. برخی از عوارض جانبی آن شامل بر جای گذاشتن بثورات پوستی، افسردگی، خونریزی بینی و دردهای استخوانی و مفصلی می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” درمان جوش صورت با گلاب ” را نیز در وب سایت پزشکی دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره آنلاین پزشکی به تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح با مصرف ایزوترتینوئین خوراکی

در نهایت به ذهن بسپارید که درمان جوش صورت بعد از اصلاح و یا هر نوع دیگری از جوش‌ها، نیاز به زمان دارد و نباید عجول باشید و از روش‌های غیرمعقول استفاده کنید.

غلط نامه سلامت : اشتباهاتی که برای درمان جوش صورت مرتکب می‌شویم

باور غلط شماره یک برای درمان جوش صورت : شستن مکرر صورت باعث درمان جوش صورت می‌شود!

غلط نامه سلامت می‌خواهد به شما بگوید که شستشوی پوست برای زدودن سلول‌های مرده پوست و باکتری‌های مضر لازم است؛ اما شستشوی پوست بیش از دو بار در روز می‌تواند پوست را خشک کند. پوست جهت جبران خشکی به وجود آمده، چربی بیشتری تولید می‌کند. پوست را نباید کمتر از یک‌بار در روز یا بیشتر از دو بار در روز بشویید. استفاده از آب بسیار داغ نیز می‌تواند تولید چربی را تحریک کند، بنابراین بهتر است از آب ولرم برای شستن صورت استفاده کنید.

باور غلط شماره دو برای درمان جوش صورت : اگر از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنیم جوش می‌زنیم!

غلط نامه سلامت بر خود لازم می‌داند که یکی از متداول‌ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند را به شما یادآور شود. باور غلط شماره دو درباره درمان جوش صورت این است که افراد تصور می‌کنند استفاده از مرطوب‌کننده باعث می‌شود جوش بزنند. در صورتی که تمامی پوست‌ها، چه چرب چه خشک، دارای آکنه یا بدون آکنه نیاز به مرطوب‌کننده دارند. عدم استفاده از مرطوب‌کننده باعث پیری پوست می‌شود و از طرفی تولید چربی پوست را تشدید می‌کند.

در صورتی که دچار آکنه یا جوش صورت هستید می‌توانید از مرطوب‌کننده های فاقد چربی استفاده کنید. انتخاب هوشمندانه‌تر این است که از یک مرطوب‌کننده دارای ضد آفتاب استفاده کنید. با این کار با یک تیر دو نشان زده‌اید؛ زیرا نور آفتاب نیز آکنه را تشدید خواهد کرد.

همچنین سایر مقالات غلط نامه سلامت را در سایت دکتر سوشا بخوانید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

برچسب ها

بیماری های مرتبط با این مقاله
مشاهده و جستجوی بیماری های بیشتر

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

با سلام
من 15 سالمه و واقعا از جوشای صورتم خسته شدم وکارای زیادی هم کردم الانم دارم از یه ژل شستشو برای خشک کردن پوستم و از کرم ducray استفاده میکنم ولی حس میکنم جواب نمبده، البته هنوز 2 هفتس راهنمایی کنید لطفا – مرد-

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
دوست عزیز، سلام ما در اینجا چند راه حل خانگی و ساده را برای بهبود جوش های شما پیشنهاد میکنیم: 1- از مصرف غذاهای فرآوری شده (مثل سوسیس و کالباس و سیب زمینی های سرخ شده آماده) خودداری نمایید. مواد موجود در این غذاها باعث افزایش وخامت جوش های صورت شما میشود. بجای آن مصرف آب را بالا ببرید تا مواد سمی که وارد بدنتان شده دفع شود و از میوه ها و سبزیجات حاوی فیبر استفاده کنید. 2- نوع ژل شست و شوی صورت بدون روغن باشد و پایه آن آب باشد، انتخاب کنید. 3- صورت خود را دوبار در روز بشویید. در حین شست و شو پوستتان را زیاد فشار ندهید و از آب گرم استفاده نکنید. با ملایمت و با آب سرد پوست را ماساژ دهید و همه نقاط را به صورت عمقی تمیز کنید. 4- وقتی دستانتان آلوده است، به صورتتان دست نزنید و جوش ها را دستکاری نکنید. 5- شاید لازم باشد آزمایش خون بدهید تا متوجه شوید آیا همه مواد مینرال و ویتامین های بدن شما در حد تعادل هستند یا خیر. 6- میتوانید یک قاشق سرکه سیب را با 9 قاشق آب ترکیب کرده و بر روی جوش ها بمالید. همچنین روغن درخت چای را میتوانید از عطاری ها تهیه کنید و روزی سه بار روی جوش ها بمالید. روغن درخت چای جوش ها را خشک میکند. 7- در نهایت باید صبور باشید. جوش های صورت شما به خاطر سن شماست و با بالا رفتن سن بهتر میشوند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

دستگاه اصلاح خوبه واسه اصلاح صورت

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر