مواد غذایی مناسب برای سلامت مو

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مواد غذایی مناسب برای سلامت مو

نقش تغذیه بر سلامت مو

مجله پزشکی و سلامت : تغذیه و رژیم غذایی نقش مؤثری در سلامت بدن بازی می‌کند و بسیاری از مشکلات جدی با رعایت یک رژیم غذایی مناسب درمان می‌شوند. به همین دلیل است که تغذیه و رژیم غذایی نقش اساسی در حفظ سلامت مو بازی می‌کند.
در این مطلب به تعدادی از مواد غذایی مفید برای سلامت مو اشاره خواهیم کرد.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

درخشش و سلامت مو با ماهی قزل‌آلا

ماهی‌هایی مثل ماهی قزل‌آلا، ساردین و ماهی خال مخالی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 سالم است. بدن شما نمی‌تواند این چربی‌های سالم را بسازد، بنابراین شما باید با استفاده از مواد غذایی و مکمل‌ها این اسید چرب مفید را دریافت کنید. این اسیدهای چرب ، شما را از ابتلا به بیماری محافظت می‌کند. همچنین اسید چرب امگا 3 برای رشد مو و حفظ درخشانی و سلامت مو بسیار مفیدی است.

درخشش و سلامت مو با ماهی قزل‌آلا

رشد مو با ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از پروتئین است و حاوی عنصری است که از راه خون به پوست سر منتقل شده و برای رشد و سلامت مو مفید است. همچنین حاوی ویتامین B5 (به نام اسید پانتوتنیک شناخته شده) است که از ریزش مو جلوگیری می‌کند ، اسید پانتوتنیک عنصر مورد استفاده در اکثر محصولات مراقبت از پوست و مو است که شما می‌توانید به صورت طبیعی با استفاده از ماست یونانی ، آن را دریافت کنید.

اسفناج و مبارزه با شکنندگی مو

اسفناج مانند دیگر سبزیجات برگ سبز تیره، سرشار از مواد مغذی شگفت انگیزی مانند ویتامین  A، آهن ، بتاکاروتن ، فولات و ویتامین C است. این مواد مغذی به حفظ سلامت مو پوست کمک و با حفظ رطوبت مو ، با خشکی و شکنندگی مو مبارزه می‌کنند. کلم پیچ نیز یکی دیگر از انتخاب‌های مناسب برای حفظ سلامت مو است.

گواوا و جلوگیری از شکنندگی مو

گواوا یک میوه گرمسیری است که ویتامین C آن ، از شکنندگی مو محافظت می‌کند. یک فنجان گواوا حاوی  377 میلی گرم ویتامین C است که بیش از چهار برابر حداقل میزان توصیه شده روزانه است ، به همین دلیل با مصرف این میوه ، ویتامین C مورد نیاز روزانه شما تأمین و سلامت موهای شما حفظ می‌شود.

جلوگیری از ریزش مو با غلات و حبوبات سرشار از آهن

مصرف مقدار کم آهن می‌تواند باعث ریزش مو شود.اما شما می‌توانید با مصرف منابع غذایی غنی از آهن ، مانند غلات و پاستا غنی شده با آهن، دانه‌های سویا و عدس ، گوشت، گوشت گاو، جگر ، صدف و سبزیجات تیره رنگ از ریزش مو جلوگیری کنید.

جلوگیری از ریزش مو با غلات و حبوبات سرشار از آهن

مرغ بدون چربی برای افزایش ضخامت مو

اگر مقدار کافی پروتئین مصرف نکنید ، رشد موی شما متوقف شده و دچار ریزش مو می‌شوید. برای دریافت پروتئین از مواد غذایی مانند گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید، که چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت گاو دارند و با تأمین مقدار پروتئین ، سلامت موی شما را حفظ می‌کنند.

سیب زمینی شیرین برای خشکی مو

آیا از خشکی موهایتان رنج می‌برید و موهای شما درخشش خود را از دست داده‌اند؟ سیب زمینی شیرین حاوی آنتی‌اکسیدانی به نام بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و با تحریک غدد پوست سر به ترشح ماده‌ای به نام سبوم ، به رفع خشکی مو کمک می‌‌کند. سبزیجات نارنجی رنگی مانند هویج، کدو، طالبی و انبه نیز حاوی بتاکاروتن هستند و به رفع خشکی و حفظ سلامت مو کمک می‌کنند.

دارچین برای افزایش گردش خون

دارچین ادویه‌ای مفید برای افزایش گردش خون است. زمانی که خون‌رسانی به کف سر شما افزایش یابد ، اکسیژن و مواد مغذی بیش‌تری به فولیکول‌های موی شما رسیده و در نتیجه موجب حفظ سلامت موهای شما می‌شود.

پرپشتی مو با صدف خوراکی

صدف خوراکی ، غنی از روی است. اگر رژیم غذایی شما حاوی میزان مناسبی روی نباشد ، ریزش مو و مژه‌های شما آغاز می‌شود ، زیرا سلول‌های مسئول ساخت مو وابسته به روی هستند. شما با مصرف مواد غذایی مانند گوشت گاو، خرچنگ و غلات غنی شده نیز می‌توانید این ماده معدنی را برای حفظ سلامت موهایتان دریافت کنید.

پرپشتی مو با صدف خوراکی

تخم مرغ برای رشد مو

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و آهن است ؛ همچنین این ماده غذایی ، سرشار از نوعی ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو ، تقویت ناخن و جلوگیری از ریزش مو کمک می‌کند.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : سلامت مو | آسیب به سلامت مو هنگام خوابیدن

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر