آجیل بخورید تا پوست و مویی زیبا داشته باشید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آجیل بخورید تا پوست و مویی زیبا داشته باشید

ارزش تغذیه‌ای انواع آجیل در سلامت پوست و مو

مجله پزشکی و سلامت : انواع آجیل‌ها مانند بادام، گردو، فندق، پسته، بادام زمینی منبع غنی از پروتئین‌ها، ویتامین ها و املاح معدنی هستند. مطالعات محققان علوم تغذیه نشان داده که خوردن آجیل و خشکبار با دارا بودن نوعی اسید چرب به نام امگا 3 با داشتن پوست و مویی زیبا و پر پشتی مو ارتباط دارند. همچنین میزان بالای عنصر روی موجود در انواع آجیل می‌تواند در سلامت و شفافیت پوست و داشتن پوست و مویی زیبا مؤثر باشد. به علاوه این که انواع آجیل حاوی ویتامین E بالایی هستند که این ویتامین نقش مؤثری در داشتن پوست و مویی زیبا دارد.

نقش گردو در داشتن پوست و مویی زیبا

گردو برای سلامت کل بدن از جمله پوست و مو منافع بسیاری در پی دارد. به طوری که در ترکیب بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی برای داشتن پوست و مویی زیبا از گردو استفاده می‌شود. ویتامین های گروه B موجود در گردو در شادابی و حفظ سلامت پوست نقش مهمی دارند و با کاهش استرس سلول‌ها مانع از بروز چین و چروک بر روی پوست می‌شوند. در ضمن گردو حاوی ویتامین E بالایی است که این ویتامین در تنظیم رطوبت و طراوت پوست نقش مهمی دارد. به همین دلیل هم هست که عنوان می‌شود روغن گردو باعث تنظیم رطوبت پوست می‌شود، چون حاوی مقادیر کافی از ویتامین Eمی‌باشد. گردو همچنین منبع عالی پتاسیم، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 می‌باشد. بنابراین در تقویت فولیکول‌های مو بسیار مفید می‌باشد و به این ترتیب در سلامت مو هم نقش خوبی ایفاء می‌نماید و به عنوان عاملی در پیشگیری از طاسی و تا حدی ضد شوره عمل می‌کند. به همین دلیل است که متخصصان سلامت توصیه می‌کنند که برای داشتن پوست و مویی زیبا ، آجیل و خشکبار بخورید.

مضرات مصرف زیاد گردو

علی رغم منافعی که گردو برای داشتن پوست و مویی زیبا دارد، اما باید توجه نمود که افراط در مصرف آن باعث ورم لوزه و زخم دهان می‌شود. همچنین افرادی که دچار بیماری‌های معده یا کبد هستند و یا طبعی گرم دارند، باید در مصرف این ماده غذایی بسیار محتاط باشند. در کل توصیه می‌شود در روز بیش از 5 عدد گردو کامل مصرف نشود. تا از مضرات مصرف آن در امان و از منافع آن بتوان استفاده نمود.

مضرات مصرف زیاد گردو - دکتر سوشا

اثرات حساسیت زایی آجیل و خشکبار

اگر چه خوردن آجیل و خشکبار برای داشتن پوست و مویی زیبا مفید است ، اما حساسیت زا نیز است. البته برخی افراد به مصرف انواع مغزهای گیاهی و آجیل (بخصوص بادام زمینی)، حساسیت و به اصطلاح آلرژی دارند و در اثر مصرف این مواد غذایی پوست صورت یا بدنشان قرمز و در صورت افراط در مصرف، جوش‌های قرمزی بر روی پوستشان ایجاد می‌شود، حتی ممکن است واکنش‌های آلرژیکی مانند آبریزش بینی، مشکل در تنفس، تهوع و استفراغ، احساس گرمی بدن نیز برای اینان به وجود آید. در نتیجه این افراد باید در مصرف این مواد غذایی جانب احتیاط را مد نظر قرار دهند و حتی‌الامکان مقادیر کمی از مغزهای گیاهی و یا انواع آجیل و خشکبار بخورید و برای برطرف شدن حالت آلرژیک این مواد غذایی در بدنشان توصیه می‌شود که پس از خوردن آجیل و خشکبار حتماً مقداری آب مصرف نمایند تا اثر ترکیبات حساسیت زای موجود در این مواد غذایی را در بدن خود خنثی نمایند.

توصیه مفید پایانی برای داشتن پوست و مویی زیبا

در مجموع توصیه می‌شود که برای داشتن پوست و مویی زیبا آجیل بخورید اما روزانه بیش از یک مشت معمولی از انواع آجیل و مغزهای گیاهی نخورید.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از پوست

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه سلامت محور دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر