متولدین چه ماه هایی سالمترند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: < 1 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
متولدین چه ماه هایی سالمترند

مطالعه‌ای راجع به متولدین ماه‌های سال

مجله پزشکی و سلامتنتایج یک مطالعه در دانشگاه کمبریج نشان می‌دهد کودکانی که در فصل تابستان به دنیا می‌آیند در بزرگ‌سالی نسبت به سایر بالغین وضعیت سلامت بهتری دارند. این مورد برای زنان اهمیت بیشتری دارد. در این مطالعه ماه به دنیا آمدن افراد با تأثیر آن بر وزن و قد اشخاص در نظر گرفته شده است. این مطالعه که در 12 اکتبر در ژورنال هلیون منتشر شده است اطلاعات به دست آمده از 450000 نفر در انگلیس مورد آنالیز قرار گرفته است. بر اساس این تحقیق نوزادانی که در فصل زمستان به دنیا می‌آیند تا حدودی وزن پایین‌تری نسبت به سایرین دارند. تحقیقات مشابهی نشان می‌دهد کودکانی که در بهار و تابستان به دنیا می‌آیند وضعیت سلامتی بهتری در بزرگ‌سالی نسبت به سایرین خواهند شد.

دکتر جان پری رئیس گروه تحقیقاتی، معتقد است که نحوه تکامل و رشد جنین ارتباط مهمی با سلامت شخص در دوران بلوغ دارد. تحقیقات این پژوهشگران نشان می‌دهد که کودکانی که در تیر، مرداد و شهریور به دنیا می‌آیند در هنگام تولد سنگین‌تر و در هنگام جوانی قد بلندتری دارند. همچنین دخترانی که در این ماه‌ها به دنیا می‌آیند دیرتر به سن بلوغ می‌رسند. برای دختران دیرتر به بلوغ رسیدن یک مزیت محسوب می‌شود چون‌که می‌تواند خطر برخی بیماری‌ها نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های مرتبط با هورمون‌ها را کاهش دهد. هر چند که علت دقیق ارتباط بین ماه تولد و سلامتی افراد مشخص نیست اما محققان علت ارتباط ماه‌ها با سلامتی فرد را دریافت نور بیشتر و ساختن بهتر ویتامین D توسط مادر می‌دانند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر