خواص زردچوبه | فواید ، خواص درمانی زرد چوبه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص زردچوبه | فواید ، خواص درمانی زرد چوبه

خواص درمانی زرد چوبه از قرن‌های پیش تا به امروز

مجله پزشکی و سلامتاز قرن‌ها پیش در طب آیورودا و چین، از خواص درمانی زرد چوبه برای درمان دردهای اسکلتی عضلانی استفاده می‌کردند و تحقیقات اخیر نیز خواص درمانی زرد چوبه را برای درمان و تسکین این نوع دردها اثبات می‌کند. زرد چوبه یکی از اعضای خانواده زنجبیلیان است و ریشه گوشتی آن برای پخت و پز و در زمینه‌های درمانی استفاده می‌شود. ماده فعال اصلی زرد چوبه کورکومین است که یک ضد التهاب قدرتمند برای افراد مبتلا به آرتروز و یا سایش و پارگی که ممکن است به مرور زمان در ورزشکاران ایجاد شود، می‌باشد.

طبق آخرین تحقیقات، یکی دیگر از خواص درمانی زرد چوبه ، بهبود علائم آرتریت روماتوئید است. مطالعه دیگری نشان داده است که زرد چوبه با محتوای کورکومین بالا، برای تسکین درد مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. کورکومین ماده اصلی تشکیل دهنده زرد چوبه است و خواص درمانی زرد چوبه در زمینه پزشکی به خاطر کورکومین است. در ادامه این مطلب به چندین خواص درمانی زرد چوبه اشاره خواهیم کرد.

1- خواص زرد چوبه در مبارزه با سرطان

کورکومین زرد چوبه، ضد سرطان است. زرد چوبه برای تضعیف تومورهای سرطانی مفید است و مانع رشد و توسعه تومور می‌شود. یکی از مهم‌ترین خواص درمانی زرد چوبه ، برای پیشگیری یا درمان سرطان روده بزرگ است.

2- خواص درمانی زرد چوبه برای پیشگیری از بیماری‌های وابسته به سن و مزمن

سال‌ها است که، علل نرخ پایین بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‌های زوال عقلی در کشور هند، مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که کورکومین مانع از رشد بتا آمیلوئید (پروتئین غیرطبیعی که در مغز افراد مبتلا به آلزایمر توسعه می‌یابد) می‌شود و همچنین به از بین بردن آن کمک می‌کند. از آنجایی که مردم هند برای پخت و پز، مقدار زیادی زرد چوبه و ادویه استفاده می‌کنند، نرخ بیماری‌هایی مثل آلزایمر در این افراد پایین‌تر است. (نکته مهم این است که مطالعات روی بیماران مبتلا به آلزایمر، نشان می‌دهند که مکمل کورکومین به معکوس کردن علائم بیماری آلزایمر کمک نمی‌کند.)

خواص درمانی زرد چوبه برای پیشگیری از بیماری‌های وابسته به سن و مزمن

3- خواص زرد چوبه در درمان عفونت

زرد چوبه قدرت ضد میکروبی گسترده‌ای دارد و یکی از مهم‌ترین خواص درمانی زرد چوبه ، مقابله با باکتری، قارچ و انگل است. از زرد چوبه می‌توانید به صورت موضعی روی خراش، بریدگی و سوختگی استفاده نمایید. حواستان باشد که استفاده از زرد چوبه به صورت موضعی می‌تواند لکه زرد رنگی روی پوست و یا لباس شما ایجاد کند.

4- خواص درمانی زرد چوبه در مشکلات دستگاه گوارش

زرد چوبه برای محافظت از کبد، رفع سوء‌هاضمه و کمک به جلوگیری و یا از بین بردن زخم دستگاه گوارش مفید است. دیگر خواص درمانی زرد چوبه ، برای بهبود یا پیشگیری از بیماری‌های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو است. جذب زرد چوبه به سیستم می‌تواند یک چالش باشد، بنابراین برای دریافت راهنمایی بیشتر، با دکتر خود مشورت کنید. اگر شما قصد دارید از زرد چوبه برای درمان مشکلات گوارشی، استفاده کنید، بهتر است از مکمل‌های زرد چوبه با کیفیت بالا استفاده نمایید تا به راحتی جذب بدن شوند.

زنان باردار و افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجرای صفراوی نباید از محصولات زرد چوبه‌ای غلیظ استفاده نمایند. خوردن غذاهای ادویه‌ای برای سلامتی بسیار ایمن است و بهتر است برای پخت و پز از ادویه و زرد چوبه استفاده نمایید تا از خواص درمانی زرد چوبه برای سلامتی بهره‌مند شوید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر