درمان‌های سنتی برای آرتریت روماتوئید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان‌های سنتی برای آرتریت روماتوئید

درمان‌های مکمل در کنار داروهای شیمیایی

 مجله پزشکی و سلامت :در حال حاضر داروهای شیمیایی که برای درمان آرتریت روماتوئید به کار می‌رود مؤثر هستند اما به دلیل مزمن بودن بیماری، مصرف دراز مدت داروها ممکن است عوارض جانبی به دنبال داشته باشد. از این‌رو دانستن روش‌های مکمل که بتواند در کنار داروها به کار رود می‌تواند سبب بهبود سریع‌تر بیماری شود. البته قبل از آغاز هر نوع درمان با پزشک خود مشورت نمایید.

مکمل‌های دارویی برای  آرتریت روماتوئید

برخی از مکمل‌ها به تسریع روند بهبودی بیماری کمک می‌کند. در انتخاب مکمل‌ها دقت کنید و در این خصوص با پزشک خود مشورت نمایید.

تکنیک‌های ذهنی

این تکنیک‌های ذهنی طوری بر روی بدن اثر می‌گذارند که توانایی برطرف کردن مشکلات جسمی را دارند. برای بسیاری از مردم این تمرینات مؤثر و مفید بوده است.

مراقبه و مکاشفه

این تمرین آرامش را به ارمغان می‌آورد. مراقبه از طریق تمرکز بر نفس کشیدن انجام می‌شود. تحقیقات نشان داده است که مراقبه یکی از راه‌های مناسب برای مقابله با درد است. همچنین این روش می‌تواند در کاهش التهاب و به تعادل رساندن سیستم ایمنی نیز تا حدودی مؤثر باشد.

تائی چی

این تمرین یک ورزش باستانی است. این ورزش برای افزایش انعطاف بدن با تمرکز بر تنفس انجام می‌شود. این ورزش می‌تواند سبب به هود خلق و خو و افزایش کیفیت زندگی شود. همچنین تائی چی باعث قوی‌تر شدن عضلات اطراف مفاصل شده و از فشار وارد شده بر مفاصل می‌کاهد.

یوگا

این ورزش یکی از تمرین‌های مشهور ذهنی و جسمی است. نوع آرام یوگا برای آرتریت بهتر است. تحقیقات نشان داده است که حرکات آرام یوگا باعث تسکین درد و کاهش التهاب در ناحیه مفاصل می‌شود.

طب سوزنی

طب سوزنی یکی از روش‌های باستانی است که از چین منشأ گرفته است. برای قرن‌هاست که از این روش برای درمان انواع مختلفی از بیماری‌ها استفاده می‌شود. این روش با استفاده از قرار دادن سوزن‌های بسیار نازک در نواحی خاصی از پوست انجام می‌گیرد. در برخی از بیماری‌ها این روش مؤثر بوده است و اگر به خوبی انجام شود نتایج مطلوبی به دنبال خواهد داشت.

گیاهان دارویی

یکی از گیاهان دارویی مؤثر برای درمان آرتریت عصاره گزنه است که اکنون به عنوان داروی درمانی به کار می‌رود. عصاره این گیاه با کاهش پروتئین‌های التهابی در مفاصل سبب کاهش التهاب می‌شود.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر