بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان در خانه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان در خانه

3 روش طبیعی برای سفید کردن دندان در خانه

مجله پزشکی و سلامتمحصولات مختلف زیبایی برای سفید کردن دندان در خانه یا مطب پزشک و تقویت و زیبایی پوست و مو با قیمت‌های بسیار زیاد در بازار به فروش می‌رسند. مطمئناً سفید بودن دندان‌ها برای زیبایی لبخند هر فردی اهمیت دارد و عده زیادی از مردم به دنبال راهی برای از بین بردن لکه و زردی و سفید کردن دندان هایشان هستند؛ به همین دلیل ، به منظور رفع لکه و زردی دندان ، از محصولات مختلف سفید کردن دندان ( بلیچینگ دندان ) استفاده کرده و همچنین به دندان‌پزشک نیز مراجعه می‌کنند.

استفاده از محصولات بسیار گران برای سفید کردن دندان ها راه مناسبی نیست ، بلکه می‌توانید با استفاده از راه‌های طبیعی و ارزانی ، بدون اینکه آسیبی به دندان‌هایتان بزنید ، از سفیدی دندان‌هایتان لذت ببرید. در ادامه مطلب به چندین روش طبیعی برای سفید کردن دندان در خانه اشاره می‌کنیم.البته قابل ذکر است که این روش‌های طبیعی به مرور زمان و با استفاده مکرر، تأثیر خود را بر بلیچینگ دندان خواهند گذاشت.

خمیر جوش شیرین و آب لیمو ترش برای سفید کردن دندان در خانه

جوش شیرین یا بی کربنات سدیم یک ساینده خفیف است.به این ترتیب به آرامی لکه و زردی دندان را شستشو داده و رنگ دندان را سفید می‌کند. همچنین این ماده بسیار قلیایی بوده و بنابراین برای به تعادل رساندن PH دهان و جلوگیری از تجزیه مینای دندان به خاطر خوردن غذاهای اسیدی ، بسیار مفید است. آب لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و برای سفید کردن دندان در خانه نیز بسیار مفید است.

زمانی که برای سفید کردن دندان در خانه ، لیمو ترش را با جوش شیرین مخلوط می‌کنید ، در عین حال که هر دو ماده برای سفید کردن دندان مفید هستند ، PH  دهان نیز متعادل شده و به دندان آسیبی نمی‌رسد، زیرا یکی از دو ماده بازی و دیگری اسیدی هستند و تأثیر یکدیگر را خنثی می‌کنند. برای سفید کردن دندان در خانه ( بلیچینگ دندان ) ، چند قاشق چای خوری جوش شیرین را با مقداری آب لیمو ترش مخلوط کنید تا خمیری شکل شود و سپس این خمیر را روی مسواک مالیده و دندان‌هایتان را با این خمیر مسواک کرده و بعد از 2-1 دقیقه دندان‌هایتان را شستشو دهید.

خمیر جوش شیرین و آب لیمو ترش برای سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه با اسکراب توت فرنگی، نمک و جوش شیرین

توت فرنگی یک میوه عالی برای بلیچینگ دندان است که سرشار از ویتامین C و آنزیمی به نام اسید مالیک می‌باشد و می‌تواند پلاک‌های دندانی که باعث لکه و زردی دندان شما شده‌اند را از بین ببرد. جوش شیرین و نمک به عنوان بخش ساینده از این خمیر عمل می‌کنند و برای از بین بردن لکه و زردی دندان مفید هستند و به سفید کردن دندان در خانه کمک می‌کنند. برای ساختن این خمیر بلیچینگ دندان ، به 3-1 توت فرنگی بزرگ ، کمی نمک و نصف قاشق جوش شیرین نیاز دارید.ابتدا توت فرنگی‌ها را کاملاً له کرده و جوش شیرین و نمک را به آن اضافه کنید تا خمیری شکل شود و سپس این خمیر را روی مسواک مالیده و با این خمیر بلیچینگ دندان ، دندان‌هایتان را مسواک کرده و بعد از 5 دقیقه دندان‌هایتان را شستشو دهید.

سفید کردن دندان در خانه با اسکراب توت فرنگی، نمک و جوش شیرین

شستشوی دندان با روغن نارگیل برای سفید کردن دندان در خانه

درست است که شاید طعم و مزه روغن نارگیل برای شما دل نشین نباشد، اما طعم و مزه را فراموش کنید و فقط به تغییر رنگ و بلیچینگ دندان‌ هایتان فکر کنید. اسید لوریک روغن نارگیل می‌تواند شما را از شر باکتری‌های موجود در پلاک دندانی که موجب زرد شدن رنگ دندان شما می‌شوند ، خلاص کنند. روغن نارگیل به ارتقای سطح سلامت لثه و خوش بو کردن بوی دهان کمک می‌کند. برای سفید کردن دندان در خانه باید روغن نارگیل را روی مسواک زده و آن را بر روی سطح دندان‌هایتان بمالید و صبر کنید تا 15-10 دقیقه روی دندان‌هایتان بماند ، سپس دهان خود را بشویید.

شستشوی دندان با روغن نارگیل برای سفید کردن دندان در خانه

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : سفید کردن دندان بدون هزینه

مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : بلیچینگ دندان | سفید کردن دندان با زغال

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر