تعطیلات عید نوروز و فشار کاری زیاد

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تعطیلات عید نوروز و فشار کاری زیاد

بار وظایف و فشار کاری زیاد عید نوروز را یک تنه به دوش نکشید

مجله پزشکی و سلامتفرسودگی و خستگی ، اصطلاحی است که اغلب برای توصیف احساس ناامیدی و استرس شدید استفاده می‌شود و فرد نمی‌تواند با این استرس ادامه دهد یا علاقه‌اش را برای برنامه‌ریزی از دست می‌دهد.یک سری از افراد در دوران تعطیلات عید نوروز دچار فرسودگی و خستگی شدید می‌شوند ، زیرا بقیه افراد ، انتظار دارند که او تمام برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های دوران تعطیلات را به عهده بگیرد، در نتیجه از فشار کاری زیاد دوران تعطیلات عید نوروز یا سفر خسته شده و دچار افسردگی و اضطراب شدید می‌شود. بسیاری از افرادی که از فشار کاری زیاد دوران تعطیلات عید نوروز رنج می‌برند،مسئولیت‌های سفر ، فشار کاری زیاد و انتظارات زیاد دیگران را به دوش می‌کشند و تمام این فشارها باعث می‌شود که از تعطیلات عید نوروز لذت نبرده و فقط دچار خستگی ذهنی و جسمی و استرس شدید شوند. نباید در تعطیلات عید نوروز تمام بار کارها را به دوش یک نفر بیندازید، عید نوروز سنت‌های مختلفی دارد که باید همگی باهم همکاری کنید و تمام سنت‌های این عید را با کمک یکدیگر اجرا کنید. همچنین اگر بخواهید در عید نوروز به سفر بروید، مسافرت نیز برنامه‌های خاص خودش را دارد که باید با کمک به یکدیگر تمام برنامه‌ریزی‌های مسافرت را انجام دهید تا فشار کاری زیاد سفر و خستگی آن به دوش یک نفر نیفتد و همه باهم خوش باشید و از تعطیلات عید نوروز لذت ببرید. اگر احساس می‌کنید که در اکثر موارد فشار کاری زیاد دوران عید نوروز به دوش شما بوده و این نوروز نیز به احتمال زیاد دچار خستگی و فرسودگی تعطیلات می‌شوید، حتماً این چهار راهکار طلایی را بخوانید:

1- اولویت‌بندی برای اجتناب از فشار کاری زیاد

تعطیلات عید نوروز تنها قسمت کوتاهی از سال است که به زودی تمام می‌شود و در نظر داشته باشید که لزومی ندارد که تعطیلات نوروزی مهم‌ترین و پرمعناترین بخش سال برای شما باشند.کارها و علایق خود را اولویت بندی کنید و یه ترتیب اولویت برنامه‌ریزی کرده و به آن‌ها رسیدگی کنید.اگر برنامه‌های تعطیلات را بر اساس علایقتان برنامه‌ریزی نکنید، دچار نگرانی ، فشار کاری زیاد و خستگی می‌شوید که دیگران نیز این استرس و نگرانی را حس می‌کنند و دوران تعطیلات به کام همه تلخ می‌شود.

اولویت‌بندی برای اجتناب از فشار کاری زیاد

2- رد ایده‌های قدیمی و سنتی

برای چگونگی گذراندن دوران تعطیلات، ایده‌های قدیمی و سنتی را قبول نکنید. این کار می‌تواند برای افرادی که غرق در سنت هستند بسیار دشوار باشد اما برای برخی از افراد رهایی بخش است.جشن عید نوروز سنت‌های مختلفی مانند دید و بازدید عید، چیدن سفره هفت سین و سیزده به در دارد، تمام این سنت‌ها را در نظر بگیرید و آن‌هایی را انجام دهید که دوست دارید و از انجام آن‌ لذت می‌برید. خودتان را مجبور به انجام کاری نکنید که شما را کسل کرده و آزار می‌دهد ، شما مجبور به تحمل فشار کاری زیاد نیستید.

3- برنامه‌‌ریزی برای دوری از فشار کاری زیاد

در تعطیلات و سفرهای نوروزی اکثر مردم به صورت دسته جمعی مسافرت می‌کنند یا به گردش می‌روند. برای دوران عید نوروز با یکدیگر برنامه‌ریزی کنید و نظر اعضای خانواده را حتماً بپرسید. تمامی افراد در دوران تعطیلات نیاز به تفریح و سرگرمی خاصی دارند که باید نظر تمامی افراد را در نظر بگیرید و طوری برنامه‌ریزی کنید که تمامی اعضای خانواده لذت ببرند. همچنین در این برنامه‌ریزی باید برای هر یک از اعضای خانواده، وظایفی را تعریف کنید تا تمامی کارها بین اعضای خانواده تقسیم شود و فشار کاری زیاد بر روی دوش یک نفر نباشد. تقسیم کار آرامش شما را در دوران تعطیلات عید نوروز بیشتر کرده و موجب می‌شود که از سفر و تعطیلات لذت ببرید.

4- اجتناب از فشار کاری زیاد با تصمیم‌ گیری

بعد از تبادل نظر با اعضای خانواده راجع به دوران تعطیلات نوروز، تصمیم نهایی را بگیرید و برنامه عید نوروز خود را تنظیم کنید.برای تصمیم‌گیری راجع به برنامه نهایی عید نوروز ، علایق تمام اعضای خانواده را در نظر گرفته و برای عید نوروز برنامه‌ای سرشار از لذت و آرامش بریزید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر