آشنایی با تکنیک های مراقبت از پوست

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 11 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
آشنایی با تکنیک های مراقبت از پوست

آشنائی با تکنیک های مراقبت از پوست

فرقی نمی‌کنند زن باشید یا مرد، همین اینکه احساس می‌کنید چین و چروک‌های صورتتان زیاد شده به فکر  مراقبت‌ از پوست می‌افتید. گاهی اوقات  از کک و مک‌های صورت خسته می‌شوید، زمانی به فکر درمان جای زخم و جوش هستید، برخی مواقع از افتادگی پلک و شل شدن پوست در نواحی غبغب و چانه رنج می‎برید، شاید جزء آن دسته از افرادی باشید که چین و چروک‌های اطراف چشمشان زیاد است یا خط خنده یا اخم عمیقی دارند. شاید به اگزمای شدید پوست مبتلا هستید یا از سیاهی دور چشم رنج می‎برید. همه این موارد باعث می‌شود تا احساس زیبایی و البته جوانی نداشته باشید.
اگر با یکی از مشکلات بالا دست به گریبان هستید، یعنی به خدمات مراقبت از‌ پوست نیاز دارید. یک نکته مهم را به یاد داشته باشید، روش‌های جوانسازی پوست به این معنا نیست که از روند پیری جلوگیری می‌کند. هنوز بشر به آن اندازه پیشرفت نکرده است که بتواند با محصولات بهداشتی و آرایشی پیری را متوقف کند، اما به طور قابل ملاحظه‌ایی می‎تواند سرعت بروز آن را کاهش دهد.
برای اطلاع از قیمت محصولات مراقبت از پوست با ما همراه باشید 

روش جوانسازی پوست صورت

روش‌های مختلفی برای جوانسازی و مراقبت‌های پوست وجود دارد. هرکدام از آنها دارای مزیت و محدودیت‌های خاص خود هستند. اینکه کدامیک از آنها برای شما مناسب است، به شرایط پوست بستگی دارد. برای این منظور حتما با متخصصان مشورت داشته باشید تا جوانی و زیبایی را بیشتر پس‌انداز کنید. به طور کلی می‎توان گفت روش‌های جوانسازی پوست به دو صورت تهاجمی و غیر تهاجمی انجام می‎شوند که از آن جمله می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:  

لیفتینگ (lifting) 

 به طور کلی ازاین تکنیک برای درمان افتادگی پوست صورت استفاده می‌شود.  به این ترتیب چین و چروک‌ها برطرف شده و چهره جوان‎ تر و شاداب‌تر به‌نظر می‌رسد. لیفت صورت و گردن با جراحی و بدون جراحی امکان پذیر است. در روش غیر تهاجمی توصیه می‌شود از ماسک‌های طبیعی مانند سفیده تخم مرغ یا آلوئه‌روا  استفاده کنید. تزریق بوتاکس و ژل، رادیوفرکوئنسی، لیزر، اولتراسوند کویتیشن، لیفت با نخ و لیپوساکشن نیز از روش‌های لیفتینگ پوست صورت هستند.

اکسی جت 

 جوانسازی پوست صورت با دستگاه مزوتراپی اکسیژن.در این روش با استفاده از دستگاه اکسی جت (Oxyjet) به بازسازی پوست کمک می‌کند، که منجر به جوانسازی پوست می‌شود.در این روش با استفاده از دستگاه اکسی جت اکسیژن 98% غلیظ به پوست شما وارد می‌شود. 

میکرونیلدینگ (microneedling)  

 در این روش با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، حفره‌های ریزی بر روی پوست ایجاد خواهد شد. در این حالت بدن برای ترمیم آنها شروع به کلاژن سازی خواهد کرد. از کلاژن به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای جوانسازی و مراقبت از پوست یاد می‌شود.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم یک روش جوانسازی پوست است که به وسیله دستگاه مخصوص لایه بردار پوست انجام می‌شود.در این روش با ابزاری خاص لایه‌های بسیار ظریفی از روی پوست برداشته خواهد شد.این روش برای از بین بردن لک صورت، جای زخم، چین و چروک و ناصافی پوست صورت کاربرد دارد.

مزوتراپی پوست (mesotherapy) 

 در این تکنیک موادی که شامل انواع ویتامین و عصاره گیاهان است، به  زیر پوست تزریق می‎شود.
دیگر روش‌های جوانسازی و مراقبت از پوست
روش های دیگری هم برای مراقبت از پوست وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

لایه برداری شیمیایی یا پیلینگ پوست

در این روش از کرم‌های لایه ‎بردار استفاده می‌شود. در تهیه آنها موادی بکار برده می‎شود که توانایی تحریک پوست را دارند. کرم‌های لایه ‎بردار به از بین رفتن لکه‌های پوستی نیز کمک می‌کنند. پیلینگ پوست به وسیله مواد شیمیائی خاصی صورت میگیرد که موجب ایجاد تاول های تحت کنترل و خود خواسته بر پوست صورت میشود ،اما بعد از کنده شدن آن ها پوست شما شاداب تر ،جوان تر و صاف تر میگردد.
فیلرها به صورت طبیعی یا مصنوعی تهیه می‌شوند. آنها غلظت‌های متفاوتی داشته و با اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تزریق بوتاکس

در این روش از سمی به نام بوتولینوم نوع A استفاده می‎شود. این ماده برای اولین بار در سال 1989 با هدف درمان بیماری بلفارواسپاسم مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر استفاده از بوتاکس محدود به مراقبت‌های پوست نیست و در درمان‌های پزشکی نیز استفاده می‎شود.

پی آر پی

در این روش از پلاسما خون برای جوانسازی پوست استفاده می‎شود. برای این منظور لازم است از متقاضی نمونه خون گرفته شود.

لیزر فرکشنال RF  

در این تکنیک از امواج رادیویی برای جوانسازی و مراقبت از پوست استفاده می‎شود. امواج رادیویی به لایه‌های میانی پوست نفوذ خواهند کرد و به این ترتیب کلاژن سازی رخ خواهد داد.  این تکنیک یکی از مدرن‎ترین شیوه‌های جوانسازی پوست به‌شمار می‌رود.

مراقبت از پوست؛ درمان آکنه و چربی پوست

از آکنه به عنوان نوعی بیماری پوستی یاد می‎شود. در طی آن فولیکول‌ها با سلول‌های مرده پوست و چربی پر خواهند شد. به این ترتیب چربی نمی‎تواند از منافذ پوستی خارج شود. در نتیجه جوش یا آکنه رخ خواهد داد.  این ناراحتی پوستی در هر سنی دیده می‎شود اما بروز آن در نوجوانان و جوانان  بیشتر رایج است. در واقع آکنه در دوره‌های بلوغ دیده می‎شود. این امر به دلیل تغییرات هورمونی بدن است. هورمون‎ها باعث افزایش چربی  و باکتری‌هایی خواهند شد که مولد جوش هستند. از انواع آکنه می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
• جوش معمولی
• جوش‌های چرکی ( پوسچول)
• جوش قرمز ( پاپول)
• گره‌ها (ندول‌ها)
• کیست
برای درمان آکنه و چربی پوست در مرحله اول سعی کنید به جوش‌ها دست نزنید. خالی کردن جوش‌ها باعث ایجاد لک بر روی پوست خواهند داشت. اگر آکنه از نوع غیر التهابی باشد با استفاده از محصولات بهداشتی و آرایشی که شامل ترکیبات فعال هستند، می‎توان از پوست مراقبت کرد. این محصولات شامل ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک، بنزوئیل پراکسید، رزورسینول و گوگرد هستند.

 برای درمان آکنه متخصص از روش‌های مختلفی استفاده خواهد کرد:

• لایه برداری شیمیایی.  از این روش برای درمان جوش‎های سرسیاه استفاده می‎شود.
• لیزر و پرتو درمانی. در طی آن باکتریهای ‌مولد جوش کاهش خواهند یافت.
• خارج کردن آکنه از پوست. در این موارد معمولا بیمار با کیست مواجه است. در این حالت پزشک ابتدا سعی می‌کند با استفاده از دارو جوش را برطرف نماید، چنانچه این روش درمانی پاسخ ندهد از تزریق دارو استفاده خواهد شد.

مراقبت از پوست؛ درمان جوش صورت

برای درمان جوش صورت در ابتدا باید بدانید آنها التهابی هستند یا غیر التهابی. از انواع غیر التهابی آن به عنوان خفیف‌ترین ناراحتی پوستی یاد می‌شود. آنها متورم نبوده و دردناک نیز نیستند. برای مراقبت از پوست در برابر این نوع از جوش‌ها می‎توانید از انواع تونر، کرم، ژل و محصولات مراقبت از پوست بهره ببرید. دقت داشته باشید این جوش‌ها به زمان و مراقبت نیاز دارند تا برطرف شوند، بنابراین عجله نداشته باشید تا  از مصرف محصولات بهداشتی و مراقبتی نتیجه بگیرید. همچنین برای درمان آنها لازم است به نکات زیر نیز دقت داشته باشید:
• رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی داشته باشید.
• سعی کنید هر روز در دو نوبت، صورت با را با آب ولرم و صابون شستشو دهید.
• در طول روز به اندازه کافی مایعات بنوشید.
• از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
• به هیچ عنوان سعی نکنید جوش‌ها را فشار داده و بکنید.
• در بیرون از منزل از کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

درمان جوش هایی التهابی

برای درمان جوش‌های التهابی لازم است تا با یک متخصص مشورت داشته باشید. در صورتیکه این جوش‌ها به درستی درمان نشوند احتمال بروز حفره‌های پوستی و زخم اسکار وجود  دارد. جوش‌های التهابی متورم، دردناک و قرمز هستند که از جمله آنها می‎توان به آکنه اشاره کرد. برای درمان آنها از روش‌های مختلفی مانند لیزر صورت استفاده می‌شود. این روش درمانی به سه شیوه انجام خواهد شد:
• لیزر با هدف بازسازی سطح پوست ( لیزر ساینده). در این روش از دو شیوه لیزر CO2 و لیزر اربیوم یاگ بهره برده می‎شود.
• لیزر فراکشنال. در این تکنیک پرتوهای ریز نوری به عمق پوست نفوذ خواهند کرد.
• لیزر غیر ساینده. در این روش از اشعه مادون قرمز استفاده خواهد شد. در طی آن لایه‌های درونی پوست گرم می‎شوند. به این ترتیب سطح پوست دچار آسیب نخواهد شد. این امر کلاژن سازی در بدن را فعال می‌کند. به این ترتیب سلول‌های جدید جایگزین سلول‌های آسیب‌دیده خواهند شد.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح

برای افراد زیادی مراقبت از پوست پس از اصلاح بسیار مهم است چرا که بلافاصله پس از آن دچار جوش صورت می‎شوند. این امر نشان می‌دهد که شما پوست حساسی دارید، بنابراین بهتر است از انواع کرم‌های ملایم اصلاح استفاده نمایید. در ترکیبات این محصولات موادی مانند بنزوئیل پراکسید یا آنتی بیوتیک وجود دارد که مانع از جوش زدن خواهند شد.
همچین بهتر است پس از اصلاح کردن از محصولات مرطوب کننده بهره ببرید. به سراغ محصولاتی بروید که فاقد الکل باشند. این ماده پوست را به راحتی تحریک خواهد کرد. برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح می‎توانید از کرم‌های رتینوئید بهره ببرید. آنها با از بین بردن سلول‌های مرده، منافذ پوستی را باز نگه خواهند داشت. این امر از ایجاد جوش جلوگیری می‌کند.

مراقبت از پوست؛ چروک زیر چشم

علائم افزایش سن، قبل از هرچیز در پوست در اطراف چشم، خودنمایی می‌کنند. احتمالا نام آنها را شنیده‌اید و برای کاهش آنها به سراغ انواع کرم‌های دور چشم و ماسک صورت رفته‌اید. از این خطوط تحت عنوان خطوط پنجه کلاغی یاد می‌شود. چین و چروک زیر چشم و اطراف آن به دلیل کاهش تولید الاستین و کلاژن رخ خواهد داد. آنها ترکیباتی پروتئینی هستند که وظیفه نرمی  و یکنواخت بودن پوست بر عهده آنها است. مهمترین خصوصیت چین و چروک‌های اطراف چشم، دینامیک ( فعال) بودن آنها است. یعنی با انقباض صورت به راحتی دیده می‎شوند. برای مثال زمانی که اخم می‎کنید یا می‌خندید این خطوط نیز بر روی چهره بازی می‎کنند.
از رایج‌ترین درمان‌های رفع چروک زیر چشم و مراقبت از پوست ، تزریق بوتاکس است. از این روش به عنوان یکی از موثرترین و ایمن‎ ترین روش‌های جوانسازی پوست یاد می‌شود. البته نتایج آن ماندگاری محدودی دارد و باید برای ترمیم، در دوره‌های زمانی مشخص به متخصص مراجعه نمایید.

مراقبت از پوست؛ استفاده از کرم دور چشم

یکی از راه‌حل‌های مناسب برای درمان چین و چروک و سیاهی دور چشم، استفاده از کرم دور چشم است. این محصولات بهداشتی و مراقبتی رطوبت کافی برای پوست اطراف چشم را فراهم کرده و در عین حال باعث تغذیه آن نیز خواهند شد. در این زمینه معمولا دو سوال پرتکرار پرسیده می‌شود. اول اینکه از کرم دور چشم در روز استفاده کنیم یا شب؟ و دوم اینکه از چه سنی باید از این محصولات استفاده کرد؟
در پاسخ سوال اول باید گفت عضلات چشم در طول روز همواره در حال کار کردن هستند، بنابراین بهتر است در طول روز و شب از این محصولات استفاده شود. در پاسخ سوال دوم نیز گفته می‎شود، اجازه ندهید چین و چروک‌های عمیق در زیر و اطراف چشم بوجود بیاید و سپس به فکر استفاده از کرم دور چشم بیفتید. این محصولات توانایی از بین بردن چروک‎های عمیق را ندارند. بنابراین در هر سنی که هستید، می‎توانید برای مراقبت از پوست اطراف چشم از این محصولات استفاده نمایید.

درمان سیاهی دور چشم

باید بدانید دو عامل مهم باعث بروز سیاهی دور چشم می‎شوند:
• ناحیه اطراف چشم دارای گردش خون ضعیف است.  
• تولید ملانین در این ناحیه بیش از حد طبیعی است.
برای درمان سیاهی دور چشم راه‌های درمان خانگی  وکلینیکی متنوعی وجود دارد. از جمله روش‌های پزشکی برای درمان سیاهی چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• لیزر های لایه بردار
• کربوکسی تراپی
• لیزرهای غیر لایه بردار
• تکنیک PRP
• هیالورونیک اسیدهای رقیق
• بوسترها
• تزریق فیلر و تزریق چربی

روش‌های خانگی درمان سیاهی اطراف چشم

• مصرف مواد غذایی که دارای آهن، امگا3 و ویتامین C هستند. مصرف ویتامین C سبب افزایش جذب هیالورونیک اسید خواهد شد. وجود این اسید برای ساخت کلاژن ضروری است.
• ترک سیگار و نوشیدنی‌های الکلی
• کاهش مصرف نمک. این امر ممکن است باعث ایجاد پف زیر چشم نیز شود.
• داشتن برنامه ورزشی مناسب
• از محصولات مراقبت از پوست و ضد آفتاب استفاده کنید .
• در طول روز آب به اندازه کافی بنوشید.
• تکنیک‌های ماساژ صورت را بیاموزید و آنها را اجرا کنید.
• از روغن‌هایی نظیر نارگیل بهره ببرید. این روغن قدرت مرطوب کنندگی بالایی داشته و در عین حال از بروز چین و چروک‌های بیشتر خودداری خواهد کرد. برای این منظور می‌توانید از بهترین کرم‌های آبرسان نیز بهره ببرید.
به یاد داشته باشید، این شیوه‌های درمانی به طور دائمی و قطعی منجر به رفع تیرگی پوست و سیاهی دور چشم نخواهند شد. به همین دلیل توصیه می‎شود در فواصل زمانی تعیین شده به متخصص مراجعه کنید تا با اتخاذ یک روش درمانی مناسب، از شدت سیاهی و همچنین چین و چروک صورت کاسته شود.

مراقبت از پوست؛ از بین بردن جای بخیه با لیزر

جهت مراقبت از پوست و رفع جای بخیه، لیزر درمانی می‎تواند انتخاب مناسبی باشد. در این رابطه لیزرهای مختلفی وجود دارد. اینکه کدامیک از آنها برای شما مناسب است به وسعت جای بخیه، جوشگاه و نظر متخصص بستگی خواهد داشت. از جمله رایج‎ترین انواع لیزر برای از بین بردن جای بخیه می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:
• لیزر CO2
• لیزر فرکشنال
• لیزر PDL
گرچه این روش برای درمان بسیاری از ناراحتی‌های پوستی مناسب است، اما همه نمی‎توانند از آن استفاده کنند:  
• زنان باردار
• افرادی که به تومورهای بدخیم مبتلا هستند.
• افرادی که به بیماری‌های عفونی درگیر هستند.
• افرادی که به نور حساسیت دارند.

مراقبت از پوست؛ از بین بردن لک‌های صورت

برای از بین بردن لک‌های صورت و پوست مانند کک و مک می‎توانید از روش‌های خانگی استفاده کنید. در این رابطه انتخاب‌های متعددی خواهید داشت. اما قبل از هر چیزی باید اطلاعات کامل در مورد نوع پوست خود داشته باشید، به همین دلیل توصیه می‎شود در این زمینه با افراد متخصص مشورت نمایید.
 این نکته را نیز به یاد داشته باشید، روش‌های مراقبت از پوست، منجر به از بین  رفتن همیشگی کک و مک نمی‏شود، بلکه آنها را کمرنگ و کنترل خواهد کرد. به طور کلی این نوع از لک‌های صورت به دلیل سطح بالای رنگدانه‌های پوستی مانند ملانین  ایجاد می‎شوند. برای درمان انواع لک‎های صورت می‌توانید از تکنیک لیزر درمانی ولایه برداری از پوست،  بهره ببرید.

مراقبت از پوست؛ عوارض لیزر پوست

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های مراقبت از پوست، لیزر درمانی است. این روش مزایا و نتایج بسیار خوبی به همراه دارد. با این حال همانطور که گفته شد، همه نمی‎توانند کاندیدای خوبی برای استفاده از آن باشند. همچنین باید بدانید هر روش درمانی در کنار محاسن، معایب و عوارض جانبی خواهد داشت. بروز برخی عوارض شایع و طبیعی است و برخی دیگر مانند عفونت بعد از لیزر به ندرت رخ می‌دهد.  با این حال متخصصان قبل از شروع درمان، کلیه نکات را به فرد گوشزد خواهند کرد. شدت عوارض لیزر پوست به نوع ناراحتی پوستی، مدت زمان درمان و حساسیت‌های احتمالی پوستی بستگی خواهد داشت.

عوارض شایع لیزر پوست

• قرمزی
• تورم
• خارش
• کبودی پوست
• بروز جوش
• تغییر رنگ پوست

بهترین ماسک لایه بردار خانگی

یکی از مباحث مهم در مراقبت از پوست، لایه برداری است. در طی آن سعی می‎شود با استفاده از مواد خاصی، سلول‌های مرده پوست از بین بروند. به این ترتیب شرایط برای ایجاد لایه جدید و جوان مهیا خواهد شد. این امر در نهایت شادابی و جوانسازی پوست را به همراه خواهد داشت. خبر خوب این است که می‎توانید بهترین ماسک لایه‌بردار خانگی را خودتان تهیه کنید. 
ماسک‌های خانگی با موادی ساخته می‎شوند که به راحتی در دسترس شما قرار دارند. از جمله آنها می‎توان به شکلات، تخم مرغ، زردچوبه، موز و … اشاره کرد. در کنار ماسک‌های لایه بردار خانگی می‌توانید از بهترین کرم‌های آبرسان صورت نیز بهره ببرید . این محصولات به خوبی رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم خواهند کرد و در عین حال باعث تغذیه پوست نیز می‌شوند. 

درمان درماتیت و اگزمای پوست

درماتیت به معنای التهاب پوستی است که از شدیدترین و مهمترین انواع آن می‎توان به اگزما اشاره کرد. در این حالت پوست دست دچار خشکی بیش از حد خواهد شد. این امر زمینه را برای التهاب، خارش و قرمزی پوست مهیا می‌کند. گاهی اوقات شدت بیماری به حدی است که فرد با خونریزی نیز مواجه می‌شود. این بیماری انواع مختلفی دارد که از آن جمله می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:
• درماتیت تماسی تحریکی
• درماتیت آلرژیک تماسی
• درماتیت سبورئیک و شوره سر
• درماتیت آتوپیک یا همان اگزما
درمان درماتیت به علت بروز آن بستگی دارد. گاهی اوقات این ناراحتی پوستی به خودی خود پس از گذشت چند هفته از بین می‌رود و گاهی اوقات نیز پزشک دارو‌هایی مانند آنتی هیستامین و کرم‌های موضعی را تجویز خواهد کرد.

پروتز گونه و زیرگونه و معرفی انواع پروتز

پروتز گونه با هدف برجسته سازی گونه انجام می‎شود. با افزایش سن بافت‌های چربی تحلیل خواهند یافت. از سویی دیگر بافت نرم گونه و اطراف چشم به سمت پایین حرکت می‌کند. به این ترتیب با ناهمواری‌های متعدد و گونه‌های کوچک در صورت مواجه خواهیم شد. این موضوع پیری را  بیش از هر زمان دیگری به رخ ما می‎کشد.  بیماری‌های خاص ورژیم‌های سخت غذایی نیز سبب می‎شود تا صورت حالتی استخوانی و لاغر به خود بگیرد. برای رفع این مشکل از پروتز گونه و زیرگونه به شکل‌های زیر استفاده خواهد شد:
• کاشت پروتز
• جراحی استخوان
• تزریق چربی و ژل

پروتز زاویه فک و معرفی انواع پروتز

معمولا پروتز زاویه فک به عنوان یک عمل زیبایی معرفی می‎شود. اما باید بدانید افرادی زیادی هستند که به دلیل عدم تقارن دو طرف فک، داشتن استخوان فک بزرگ و مربعی شکل به این شیوه درمانی نیاز دارند.  پروتز زاویه فک به افراد زیر پیشنهاد می‎شود:
• آن دسته از زنانی که شکل فک آنها ظرافت نداشته و چهره‌ایی مردانه به آنها داده است.
• آن دسته از افرادی که دارای فک پهن، مربعی شکل و یا دایره هستند.
• اشخاص که در ناحیه چانه و فک دارای خط مشخصی نیستند.
• اشخاصی که دارای  گونه‎ های چاق و یا بسیار لاغر هستند.

از انواع پروتز زاویه فک می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تزریق فیلر
• پروتز سیلیکونی
• پروتز مدپور

میکرودرم و مراقبت های بعد از میکرودرم پوست

از میکرودرم به عنوان یکی از روش‌های تهاجمی مراقبت از پوست و جوانسازی یاد می‌شود. در این تکنیک به طور فیزیکی لایه ‎برداری انجام خواهد شد. این تکنیک برای درمان چین و چروک، رفع لک‌های پوستی و … مورد استفاده قرار می‎گیرد. پس از میکرودرم به نکات زیر توجه داشته باشید تا نتیجه بهتری از درمان بگیرید:
• به پوست صورت دست نزنید. از آنجا که منافذ آن باز است، احتمال بروز عفونت وجود دارد.
• از قرار گرفتن در زیر نور خورشید بپرهیزید یا از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید.
• به اندازه کافی آب بنوشید.
• توصیه می‌شود تا یک هفته از مواد آرایشی استفاده نکنید.
• به سراغ ورزش‌های سنگین و شنا نروید. کلر موجود در آب استخر پوست صورت را به شدت تحریک خواهد کرد.

معرفی بهترین کلینیک لیزر پوست در تهران

برای معرفی بهترین کلینیک لیزر پوست در تهران لازم است به کیفیت خدمات، قیمت خدمات مراقبت از پوست، مهارت متخصصان، تجهیزات و سابقه  آنها توجه کرد. از آنجا که این موضوع با زیبایی و سلامتی افراد در ارتباط است، بروز هرگونه اشتباهی می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر