کار زیاد مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کار زیاد مشکلات قلبی عروقی را افزایش می‌دهد

اگر می‌خواهید عارضه قلبی نگیرید، زیاد کار نکنید؛ کار زیاد عامل مشکلات قلبی عروقی است.

♥♥♥♥♥♥

فیبریلاسیون دهلیزی کدام نوع مشکلات قلبی عروقی است؟

اخبار سلامت : فیبریلاسیون دهلیزی از مشکلات قلبی عروقی رایجی است که در اثر نامنظم شدن ریتم و امواج الکتریکی قلب اتفاق می‌افتد. در اثر چنین مشکلات قلبی عروقی ممکن است ضربان قلب نامنظم شود و بیماران احساس خستگی، تنگی نفس و سرگیجه را تجربه کنند. با این حال، برخی از افراد مبتلا به این مشکلات قلبی عروقی از این موضوع مطلع نیستند و این یک عامل خطر برای توسعه سکته مغزی است.

کار زیاد نه تنها خطر مشکلات قلبی عروقی بلکه خطر سکته مغزی را نیز افزایش می‌دهد. یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه لندن، زیر نظر پروفسور مایک کوییمکی، یک مطالعه آینده نگر را برای ارزیابی اینکه آیا ارتباطی بین فیبریلاسیون دهلیزی و کار زیاد وجود دارد، انجام دادند.

مطالعه ارتباط کار زیاد با فیبریلاسیون دهلیزی

در این مطالعه، داده‌های بیش از 85000 کارمند مرد و زن در انگلستان، دانمارک، سوئد و فنلاند تجزیه و تحلیل کردند. افرادی که 40-35 ساعت کار می‌کردند به عنوان گروه کنترل استفاده می‌شدند.

در مجموع 4485 نفر بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کردند. در ابتدای مطالعه هیچ یک از شرکت کنندگان مشکلات قلبی عروقی مانند فیبریلاسیون دهلیزی نداشتند. پس از 10 سال، 1061 نفر به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا شده بودند که این آمار نشان می‌دهد، به طور میانگین 12 نفر از هر 1000 نفر شرکت کننده به این بیماری مبتلا شدند. این رقم به طور چشمگیری در افرادی با کار زیاد بالاتر بود و تقریباً 18 نفر از 1000 نفر را تحت تأثیر قرار می‌داد.

نتیجه مطالعه بر روی عوامل خطر مشکلات قلبی عروقی

به این ترتیب این مطالعه نشان داد که خطر مشکلات قلبی عروقی در افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کنند، حدود 40% بیشتر از افرادی است که 40-35 ساعت در هفته کار می‌کردند. این افزایش خطر فیبریلاسیون دهلیزی حتی پس از اصلاح سایر عوامل افزایش دهنده خطر فیبریلاسیون دهلیزی مانند سن، جنس، وضعیت اجتماعی-اقتصادی، چاقی، فعالیت بدنی، سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل نیز دیده می‌شود. در واقع در 90٪ از موارد، فیبریلاسیون دهلیزی در افرادی که قبلاً این بیماری را نداشتند، اتفاق افتاد و این نشان دهنده این است که کار زیاد عامل خطری برای مشکلات قلبی عروقی است.

به طور کلی تحقیقات منتشر شده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی مانند ضربان قلب نامنظم- فیبریلاسیون دهلیزی- در افرادی که بیش از 55 ساعت در هفته کار می‌کنند، بسیار بالاتر از دیگران است.

خبر پیشنهادی دکتر سوشا : بیکاری خطری برای بیماران نارسایی قلبی

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر