درست شدن دندان ها بدون پر کردن امکان پذیر است

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درست شدن دندان ها بدون پر کردن امکان پذیر است

درست شدن دندان ها بدون پر کردن

اخبار سلامتآیا ترمیم و درست شدن دندان ها بدون پر کردن آن‌ها امکان پذیر است؟ بر اساس یک ایده قدیمی تنها راه درست شدن دندان ها ، پر کردن آن‌ها است، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که ترمیم دندان ها ممکن است با استفاده از سلول‌های بنیادی خود دندان و بدون پر کردن ، امکان پذیر باشد.
اگر چه هنوز این یافته‌ها در مرحله آزمایشگاهی هستند ، اما محققان در حال مطالعه بر روی دارویی به نام تیدگلوسیب هستند که دندان‌ها را تحریک به رفع پوسیدگی کرده و درست شدن دندان ها را تسریع می‌کند. این دارو برای ترمیم دندان بدون پر کردن دندان‌ها مفید است.

آیا ترمیم دندان ها بدون پر کردن آن‌ها واقعیت دارد؟

دندان‌ها توانایی محدودی برای ترمیم خود با فعال کردن سلول‌های بنیادی دارند ، اما با استفاده از داروی تیدگلوسیب ، این ترمیم طبیعی دندان‌ها افزایش یافته و تحریک می‌شود. ترمیم دندان با مواد طبیعی خود راه جدیدی برای درست شدن دندان ها است.
به گفته بزرگان علم دندان‌پزشکی ، ترمیم دندان با مواد طبیعی خود و با استفاده از سلول بنیادی راهی نوین برای درست شدن دندان ها و ترمیم خود به خودی آن‌ها است.
پائول شارپ محقق این مطالعه جدید می‌گوید: دوره جدیدی از دندان‌پزشکی بازسازی و ترمیمی در راه است، که در آن ، با استفاده از درک درستی از زیست شناسی و فیزیولوژی دندان ،درمان‌های جدیدی برای درست شدن دندان ها پیدا شده است.

بهترین روش نوین برای ترمیم دندان ها

روش سلول‌های بنیادی که توسط شارپ برای ترمیم دندان ها مطرح شده است ،در خط مقدم از روش‌های در حال توسعه برای ترمیم دندان است، زیرا سلول‌های بنیادی قادر به تمایز و تشکیل سلول‌های جدید و تخصصی خاصی هستند و به این ترتیب برای ترمیم خود به خودی سلول‌های دندان و ترمیم خرابی دندان بسیار مؤثر هستند.
به این ترتیب پر کردن دندان و یا استفاده از روش‌های درمانی مانند عصب کشی یا روت کانال که برای ترمیم و درست کردن خرابی دندان استفاده می‌شود ، در آینده به روش‌های قدیمی و نامناسبی برای درمان حفره‌های دندانی تبدیل خواهند شد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر