مضرات روغن نارگیل هم به اندازه روغن حیوانی و کره است

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مضرات روغن نارگیل هم به اندازه روغن حیوانی و کره است

به تازگی در انجمن قلب آمریکا (American Heart Association) گزارشی مبنی بر مضرات روغن نارگیل منتشر شده که این خبر افراد زیادی را شوکه کرد.

♥♥♥♥♥♥♥

به تازگی مضرات روغن نارگیل هویدا شد

اخبار سلامتتاکنون بسیاری از افراد تصور می‌کردند که مضرات روغن نارگیل از روغن حیوانی و کره کم‌تر است. این یک باور غلط بوده است که انجمن قلب آمریکا به تازگی راجع به ناسالم بودن آن هشدارهایی داده است.

این پژوهش‌های جدید راجع به روغن نارگیل بسیاری از متخصصان مواد غذایی را تعجب زده کرده است زیرا بر اساس کار آزمایی‌های بالینی و پژوهش‌های اخیر، یکی از اصلی‌ترین مضرات روغن نارگیل ، افزایش LDL ( “بد”) کلسترول است و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین روغن نارگیل و روغن‌های دیگر سرشار از چربی‌های اشباع شده، مانند کره و روغن حیوانی و خرما وجود ندارد. در واقع با توجه به داده‌های ایالات متحده آمریکا، 82% از چربی موجود در روغن نارگیل اشباع شده است که این مقدار چربی اشباع شده موجود در روغن نارگیل فراتر از کره (63٪)، چربی حیوانی(گوشت گاو) (50٪) و گوشت خوک (39٪) است.

خبر مضرات روغن نارگیل بسیاری را شگفت زده کرد

مشاوره‌های انجمن قلب آمریکا اخیراً راجع به مضرات روغن نارگیل می‌گویند: از آنجا که روغن نارگیل ، کلسترول LDL بد (علت بیماری‌های قلبی عروقی) را افزایش می‌دهد و راجع به اثرات مطلوب روغن نارگیل هیچ یافته شناخته شده‌ای وجود ندارد، ما این گزارش را علیه استفاده از روغن نارگیل منتشر کردیم.

اگر چه این خبر بسیاری از متخصصان را شوکه کرده است، اما باید بگوییم که اثرات مطلوب روغن نارگیل برای زیبایی پوست و مو هنوز پا بر جا است و یافته‌ها نشان می‌دهد که این روغن یک سرم زیبا و تقویت کننده موی بسیار عالی است. همچنین متخصصان تغذیه اشاره می‌کنند که اگرچه مضرات روغن نارگیل برای داخل بدن به اثبات رسیده است اما ممکن است این روغن برای روی بدن و زیبایی پوست بدن بسیار فوق‌العاده باشد.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر