4 علامت واضح که می‌گوید زمان شروع مصرف ویتامین مو است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
4 علامت واضح که می‌گوید زمان شروع مصرف ویتامین مو است

چه زمانی موهای خود را تقویت کنیم؟

موهای ما همانند هر بخش دیگری از بدنمان نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارند. نمی‌توان بدون توجه به سلامتی موها ، انتظار داشت موهایی سالم و جذاب داشته باشیم. شما می‌توانید با تغذیه مناسب ، از رسیدن مواد غذایی مناسب به موهای خود مطمئن شوید.

گرچه ممکن است مکمل‌های ویتامین در مورد برخی بیماری‌ها کارایی نداشته باشد،ولی اغلب ویتامین‌ها دارای توان بالایی در تقویت بدن بوده و باعث رشد موهای سالم و قوی و بدون آسیب‌دیدگی می‌شوند. طبق گفته پزشکان و متخصصان مو، چند نشانه هشداردهنده وجود دارد که می‌گوید چه زمانی موهای شما به مصرف مکمل ویتامین نیاز دارد. در ادامه توضیحات بیشتری ارائه ‌شده است.

فروش اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی

پیشنهاد خرید محصولات مراقبت از مو

پیشنهاد می کنیم حتماً از فروشگاه اینترنتی دکتر سوشا دیدن فرمائید. خرید اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند های خارجی و ایرانی با بهترین قیمت ☀ با ضمانت اصل بودن کالا ☀ دارای تاییدیه وزارت بهداشت ایران و نشان سیب سلامت.

 

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” ویتامینه کردن مو ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین به کانال تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

هنگامی که موهایتان بیش از حد در هم رفته و ژولیده باشد

در هم رفتگی موها به طور کلی یک مسئله آزاردهنده محسوب می‌شود؛ اما نه فقط به این علت که شانه زدن موها را با مشکل مواجه می‌کند؛بلکه به این علت که می‌تواند نشانه از وجود مشکلات جدی‌تر باشد. درهم رفتگی موها زمانی اتفاق می‌افتد که لایه محافظ بخش بیرونی موهایتان، که تحت عنوان کوتیکول شناخته می‌شود، آسیب ببیند و یکپارچگی خود را از دست بدهد.این از هم گسیختگی باعث می‌شود که سایر موها در آن گره بخورند. برای محافظت از موها و افزایش سلامت کلی آن‌ها ، از مکمل‌هایی استفاده کنید که پروتئین کافی را برای افرادی که در رژیم خود ، به میزان کافی پروتئین دریافت نمی‌کنند تأمین کند.

هنگامی که موهایتان بیش از حد در هم رفته و ژولیده باشد

زمانی که با استرس زیادی مواجه باشید

استرس می‌تواند عوارضی جدی برای بدنتان و من جمله موهایتان داشته باشد. اغلب زمانی که افراد یک زندگی پراسترس با میزان خواب کم را تجربه می‌کنند پرپشتی موهای خود را از دست می‌دهند. به طور معمول هنگامی که این افراد عادات سالم را جایگزین انواع استرس‌ها و فشارها کنند ریزش مو خود به خود بهبود می‌یابد. در این موارد، استفاده از مکمل‌های بیوتین و ویتامین‌های D و C می‌تواند سودمند باشد.

زمانی که با استرس زیادی مواجه باشید

زمانی که ریزش مو در خانواده شما ارثی باشد

ژنتیک می‌تواند بر بسیاری از جنبه‌های سلامت شما تأثیرگذار باشد من جمله اینکه چه میزان از  موهایتان را با افزایش سن از  دست خواهید داد. متخصصان می‌گویند اولین قدم در بررسی سلامت موها این است که بدانیم فرد چه داروهایی را استفاده می‌کند، سطح هورمون‌های بدنش چقدر است و وضعیت ژنتیکی موها در خانواده او چگونه است.افراد باید بدانند که ما به صورت روزانه تعدادی از موهایمان را از دست می‌دهیم و همچنین در برخی دوره‌ها ممکن است ریزش مو بیشتر باشد. بعضی از افراد می‌توانند از مکملی مانند قیلیب (Qilib) استفاده کنند که داروی شیمیایی مینوکسیدیل را به صورت همراه با محلول‌های گیاهی به موها عرضه می‌کند تا به این طریق مواد مغذی مورد نیاز مو تأمین شود.

زمانی که ریزش مو در خانواده شما ارثی باشد

زمانی که موهای شما بسیار براق و یا بسیار خشک باشد

توصیه می‌شود که افراد، همیشه نسبت به بافت و جنس کلی موهای خود حساس باشند. اگر به یک‌باره موهایتان بدون دلیل خاصی خشک شد و یا بدون دلیل دچار براقی بیش از حد شد، می‌تواند علامت این باشد که کوتیکولهای موی شما باز شده‌اند. مصرف ویتامین A و E باعث برطرف شدن خشکی موها می‌شود. چربی بیش از حد موها نیز ممکن است ناشی از مشکلات هورمونی باشد که می‌بایست تحت درمان قرار بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” مواد غذایی مناسب برای سلامت مو ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی تلگرام به بخش مشاوره تلگرام دکتر سوشا مراجعه کنید.

زمانی که موهای شما بسیار براق و یا بسیار خشک باشد


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

بازگشت به صفحه مجله پزشکی و سلامت

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر