روش صحیح حمام کردن برای کمتر جوش زدن

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
روش صحیح حمام کردن برای کمتر جوش زدن

راه کمتر جوش زدن را بشناسید

اخبار سلامت : عمدتاً هورمون‌های خاصی باعث جوش زدن می‌شوند که توسط غدد تولید کننده چربی در کنار فولیکول‌های مو در پوست تولید می‌شوند تا مقادیر بیشتری از چربی را تولید کند. با توجه به گفته‌های NHS  – National Health Service ، این اتفاقات فعالیت باکتری‌های معمولی و بی ضرر پوست به نام پروپیونی باکتریوم آکنس را تغییر می‌دهد و باعث می‌شود که این باکتری‌ها تهاجمی و ملتهب  شوند، در نتیجه موجب آسیب‌های پوستی متنوعی می‌شوند. طبق گزارش‌های NHS ، حدود 50% از زنان و 40% از مردان در سن 20 سالگی از بیماری‌های پوستی مانند جوش رنج می‌برند و به همین دلیل است که بسیاری از مردن به دنبال راهی برای کمتر جوش زدن هستند.

روش صحیح حمام کردن برای کمتر جوش زدن چیست؟

خانم کید که یک متخصص پوست ماهر است، بعد از توضیح راجع به علل جوش زدن ، درباره آسان‌ترین راه کمتر جوش زدن می‌گوید: تغییر روش دوش گرفتن، یک راه آسان برای خلاص شدن از شر جوش‌‌ها و کمتر جوش زدن است.

بسیاری از ما بعد از شستشوی موهایمان، نرم کننده می‌زنیم و تازه شروع به شستن بدنمان می‌کنیم. به خیال خودمان روش صحیح حمام کردن این است، اما غافل از این هستیم که زمانی که نرم کننده که حاوی مقدار زیادی روغن است، روی پوست بدنمان باقی می‌ماند باعث جوش زدن می‌شود. باقی ماندن چربی و روغن نرم کننده روی موها باعث می‌شود که این ماده روی پوست کمرتان مالیده شود و بر روی پوستتان باقی بماند، در نتیجه پوستتان جوش می‌زند. روش صحیح حمام کردن برای کمتر جوش زدن آن است ، که نرم کننده به مدت طولانی روی موهایتان باقی نماند.

همچنین گزارش‌های NHS نشان می‌دهد که هورمون‌ها می‌توانند پوشش داخلی فولیکول مو را تضعیف کنند و منجر به انسداد حفره‌های پوستی شود که تمیز کردن آن نیز به از بین بردن این انسداد کمک نمی‌کند. انسداد حفره‌های پوستی موجب می‌شود که پوست شما جوش بزند. برای کمتر جوش زدن و رفع این انسداد باید به روش صحیح حمام کردن عادت کنید. روش صحیح حمام کردن این است که منطقه آسیب دیده را با صابون یا پاک کننده ملایم و آب گرم شستشو دهید، همچنین از چلاندن و دست زدن به جوش‌های سر سیاه اجتناب کنید؛ زیرا این کار باعث می‌شود بیشتر جوش بزنید و جای جوش روی پوست شما باقی بماند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر