درمان کمر درد با رژیم غذایی ضد التهاب

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان کمر درد با رژیم غذایی ضد التهاب

درمان کمر درد با رژیم غذایی ضد التهاب

مجله پزشکی و سلامتبرای درمان کمر درد ، رژیم غذایی ضد التهاب را رعایت کنید و مکمل‌های کلسیمی بخورید.التهاب یک دلیل شناخته شده برای کمر درد است و مواد غذایی خاصی این التهاب را تشدید می‌کنند و برخی مواد غذایی به عنوان رژیم غذایی ضد التهاب عمل می‌کنند. بنابراین زمانی که کمر درد دارید مواد غذایی خاص و رژیم غذایی ضد التهاب می‌تواند به درمان کمر درد شما کمک کنند.فقط کافی است که شما به دقت غذاهای خود را انتخاب کنید، بنابراین شما می‌تواند با رعایت تغذیه مناسب به درمان درد کمر خود کمک کنید.
به گفته جان اسپالینو (John Spallino) متخصص ستون فقرات:زمانی که التهاب در بدن گسترش یابد،انواعی از مشکلات مانند کمر درد در بدن ایجاد می‌شوند.بنابراین رعایت رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان کمر درد بسیار مهم است. اگر مستعد کمر درد هستید، رژیم غذایی ضد التهاب خوشمزه و رنگارنگ برای درمان کمر درد به شما کمک می‌کند.

خوردن سبزیجات در رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان کمر درد

رژیم غذایی ضد التهاب مبتنی بر گیاهانی مانند تخم کتان و چیا بهترین انتخاب برای جلوگیری از التهاب و درمان کمر درد است، به ویژه هنگامی که این گیاهان را در کنار ماهی‌های سرشار از امگا3 مانند ماهی آزاد، خال‌مخالی، ساردین، شاه ماهی، ماهی تن و ماهی قزل‌آلا بخورید. مواد غذایی که به طور طبیعی رنگارنگ هستند،بخش مهمی از یک رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان کمر درد می‌باشند.
بنابراین اگر شما به دنبال غذاهایی برای درمان کمر درد هستید، سعی کنید هویج، چغندر، سیب‌زمینی شیرین، گیلاس، انواع توت‌ها، انگور و شراب قرمز، انار و هندوانه بخورید. گیاهان و ادویه‌جات، از جمله ریحان، دارچین، زنجبیل، رز ماری، سیر، کورکومین، پیاز، پونه و زردچوبه غنی از عوامل ضد التهاب هستند. همچنین، نوشیدن چای‌های گیاهی سالم(چای سبز،سفید و ….) برای کاهش التهاب بسیار مفید هستند.
به گفته دکتر اسپالینو (Spallino) روغن زیتون، چای سبز و میوه‌ها و سبزیجات با رنگ روشن به کاهش التهاب در غضروف ستون فقرات که درد و سفتی کمر را کنترل می‌کند، کمک می‌کنند. او گفت: هنگام غذا خوردن سبزیجات سبزتر مانند کلم پیچ، اسفناج، کلم بروکلی و رژیم غذایی ضد التهاب خاصی را رعایت کنید تا تمام این عوامل به درمان کمر درد شما کمک کنند. مواد غذایی دیگری که برای درمان کمر درد مفید هستند: آوکادو ، آجیل (گردو، بادام و آجیل برزیلی)، پروتئین بدون چربی مانند مرغ و بوقلمون، لوبیا و کاکائو

خوردن سبزیجات در رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان کمر درد

برای درمان کمر درد از مواد غذایی زیر دوری کنید

از سبزیجات تاجریزی (گوجه‌فرنگی، بادمجان، سیب‌زمینی سفید و فلفل) دوری کنید،زیرا این مواد التهاب ایجاد کرده و بخشی از رژیم غذایی ضد التهاب نیستند.برای اینکه ببینید آیا این مواد غذایی در شما التهاب ایجاد می‌کنند یا خیر، کافی است به مدت دو هفته این مواد غذایی را نخورید و ببینید علائم شما چه تغییری می‌کند،اگر علائم درد در شما ناپدید شد، متوجه می‌شوید که این مواد غذایی باعث التهاب و حساسیت در شما می‌شود.

آیا مواد غذایی دیگری وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کنید؟

غذاهای فرآوری شده، غذاهای آماده ،نان سفید، ماکارونی، برنج، نوشابه‌های شیرین و تنقلات، غذاهای سرخ‌شده و مواد غذایی با چربی اشباع‌شده. همه این‌ها مسبب التهاب هستند و برای درمان کمر درد باید از این مواد غذایی دوری کنید.
برای درمان کمر درد از مصرف الکل و کافئین دوری کنید. در رژیم غذایی ضد التهاب از چربی‌های اشباع و هیدروژنه مانند بادام زمینی ، کنجد ، سویا، گلرنگ ، ذرت ، پنبه دانه ، دانه انگور و روغن آفتابگردان استفاده نکنید. برای درمان کمر درد به‌جای این روغن‌ها ، روغن‌های اشباع‌نشده مانند روغن زیتون و کانولا را برای پخت‌وپز استفاده نمایید. همچنین از محصولات بسته بندی شده با ماندگاری طولانی مانند چیپس، کراکر و شیرینی اجتناب کنید.

آیا مواد غذایی دیگری وجود دارد که باید از آن‌ها دوری کنید؟

مصرف کلسیم در رژیم غذایی ضد التهاب برای درمان کمر درد

راه دیگر برای درمان کمر درد ، مصرف مواد مغذی مانند کلسیم است. استخوان مخزن اصلی ذخیره کلسیم در بدن است. با گذشت زمان و همراه با اینکه شما پیر می‌شوید، حفظ تراکم استخوان‌ها مشکل می‌شود و در نتیجه به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان مبتلا می‌شوید. پوکی استخوان می‌تواند مهره ستون فقرات شما را تضعیف کند. کلسیم به حفظ انسجام و تراکم استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند.
گزارشی از موسسه پزشکی (IOM) در سال 2010 دستورالعمل‌های جدیدی برای مصرف مکمل کلسیم روزانه پیشنهاد می‌کند. بر اساس این گزارش‌ها شما باید روزانه بیش از 2000 میلی‌گرم کلسیم مصرف کنید که این میزان کلسیم را می‌توانید از طریق غذا و یا مکمل‌های غذایی دریافت کنید. توجه داشته باشید که دریافت دوز بالایی از مکمل‌های کلسیم، خطر ابتلا به مشکلات قلبی ، تصلب شرایین و تشکیل پلاک در شریان‌ها را افزایش می‌دهد. مصرف بیش از حد کلسیم همچنین می‌تواند موجب شکستگی استخوان شود. به گفته متخصصین بهتر است کلسیم را از منابع طبیعی به دست آورید،اما اگر شما قادر نیستید از رژیم غذایی‌تان کلسیم کافی را به دست آورید، مکمل کلسیم مصرف نمایید. منابع غذایی طبیعی غنی از کلسیم عبارت‌اند از ماست، شیر ، پنیر و سبزیجات برگ سبز.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر