طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

دتاکس

مجله پزشکی و سلامت : دتاکس‌های مختلف می‌توانند سموم را از بدن خارج کرده و به تعادل بدن کمک کنند.این دتاکس‌ها نه تنها خاصیت سم‌زدایی دارند بلکه برای کاهش وزن نیز بسیار مفیدند. در این مطلب طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه و مواد مغذی آن

برای سم‌زدایی بدن در فصل جدید ، بهترین کار خوردن سالاد حاوی سبزیجات فصلی به همراه آجیل و دانه‌های مختلف است تا تمام مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز شما تامین شود. دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه حاوی کدو حلوایی است. تهیه این سالاد بسیار آسان است و کافی است کدو حلوایی را بخارپز کنید و به سالاد اضافه نمایید. کدو حلوایی حاوی ویتامین C است که به سلامت پوست کمک می‌کند، مزایای دیگری همچون بهبود استخوان ، سلامت قلب، کاهش فشارخون و هضم بهتر نیز دارد.

ارزش ‌غذایی دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه در هر دو فنجان

427 کالری
29 گرم چربی
41 گرم کربوهیدرات
6 گرم فیبر
9 گرم شکر
12 گرم پروتئین

مواد لازم برای تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

برای سالاد

1 کدو دلیکاتا بدون دانه و خردشده
2 چغندر کوچک قطعه‌قطعه شده
3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
6 فنجان کلم پیچ خرد شده
یک لیمو (آب لیمو را بگیرید)
8/1 قاشق چای‌خوری نمک دریایی
1 رازیانه کوچک خرد شده
3/1 فنجان گردو
3/1 فنجان دانه کدو حلوایی
4/1 فنجان زغال‌اخته خشک شده

برای چاشنی
4 قاشق غذاخوری سس بخارا
2 قاشق غذاخوری آب لیمو
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
1 حبه سیر، خرد شده
نمک برای طعم دادن

طرز تهیه دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه

1)فر را روی 200 درجه تنظیم کنید و قطعات کدو حلوایی ، چغندر ، مقدار زیادی نمک و یک قاشق غذاخوری روی سینی فر پخش کرده و 20-15 دقیقه آن‌ها را داخل فر بگذارید تا کاملاً بپزند.
2)تا زمانی که کدو تنبل و چغندر کامل بپزند، بقیه مواد سالاد را در ظرف بزرگی با هم مخلوط کنید،ابتدا کلم پیچ، آب لیمو و نمک دریایی را در ظرف بزرگی ریخته و آن‌ها را ماساژ دهید ، سپس سایر مواد لازم برای سالاد (رازیانه نازک، گردو، دانه کدو تنبل و زغال‌اخته) را نیز به آن‌ها اضافه نمایید.
3)موادی که در بالا برای چاشنی سالاد گفته شد را در کاسه کوچکی با هم مخلوط کنید تا برای خوردن دتاکس سالاد پاک کننده پاییزه از این چاشنی بر روی آن بریزید و سالاد را میل کنید.
4)چغندر و کدو حلوایی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند،سپس آن‌ها را به کاسه سالاد اضافه نمایید و همراه با چاشنی سالاد و سس بخارا بخورید.

© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر