فواید موز | خواص موز | 11 خاصیت موز که نمی‌دانید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
فواید موز | خواص موز | 11  خاصیت موز که نمی‌دانید

فواید موز آن را میوه‌ای فوق‌العاده کرده است

مجله پزشکی و سلامتموز میوه فوق‌العاده‌ای برای تمامی گروه سنی است زیرا فواید موز برای حفظ سلامتی اثبات شده است.در این مطلب به چندین فواید موز اشاره می‌کنیم.

فواید موز برای حفظ سلامت عمومی

از آنجایی که موز سرشار از ویتامین و مواد مغذی است ، اگر روزانه ، یک عدد موز بخورید ، پایتان به دکتر نمی‌رسد. موز در مقایسه با سیب ، دو برابر کربوهیدرات، پنج برابر ویتامین A و آهن و سه برابر فسفر دارد. موز همچنین سرشار از پتاسیم، فیبر و قند طبیعی است. ویتامین C، پتاسیم و سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در موز برای حفظ سلامت عمومی خوب است. از آنجا که قند میوه حاوی مقدار متعادلی فیبر است ، به حفظ سطح قند خون سالم کمک می‌کند. حتی افراد مبتلابه دیابت می‌توانند روزی یک عدد موز بخورند. این مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در موز موجب شده است که موز ، یک میوه فوق‌العاده باشد.

فواید موز در افزایش انرژی

با توجه به مطالعات انجام شده ، موز یکی از انرژی‌زاترین میوه‌ها است که مصرف آن به ورزشکاران توصیه می‌شود. مصرف دو عدد موز انرژی لازم برای 30 دقیقه تا 1 ساعت پیاده روی را فراهم می‌کند.
زمانی که خسته هستید ، به جای نوشیدن چای یا قهوه ، موز بخورید تا انرژی لازم برای شما فراهم شود.

فواید موز در حفظ سلامت قلب

از آنجا که موز سرشار از پتاسیم است، به بهبود سیستم گردش خون بدن و افزایش اکسیژن رسانی به مغز کمک می‌کند. موز همچنین به حفظ ضربان قلب منظم، کاهش فشارخون و تعادل مناسب آب در بدن کمک می‌کند. با توجه به مطالعه 2014 در مجله انجمن قلب آمریکا ، مواد غذایی غنی از پتاسیم به کاهش خطر سکته مغزی کمک می‌کند‌.

موز یک ملین طبیعی

موز یک ملین طبیعی است که به رفع یبوست کمک می‌کند. موز کاملاً رسیده، یک نوع فیبر است که به حفظ عملکرد صحیح و منظم روده کمک می‌کند. موز یک منبع طبیعی برای بهبود حرکت روده‌ها و رفع یبوست است.

فواید موز در افزایش شادی

موز مقدار کمی تریپتوفان (اسید آمینه ) دارد و زمانی که با ویتامین B6 طبیعی موز ترکیب می‌شود ، تولید سروتونین را در بدن افزایش می‌دهد و موجب ترشح “هورمون‌های احساس خوب” در بدن می‌شود. به همین دلیل است که موز موجب بهبود خلق و خو و افزایش آرامش و شادی در بدن می‌شود.

فواید موز در افزایش شادی

فواید موز در کاهش سندرم پیش از قاعدگی

قرص و دارو را برای کاهش دردهای دوران قاعدگی استفاده نکنید ، به جای این داروهای شیمیایی ، موز را امتحان کنید. موز مقدار زیادی ویتامین B6 دارد که این ماده باعث کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می‌شود.

فواید موز در مبارزه با بیماری صبحگاهی

به دلیل خواص آرام بخش موز (به خاطر ویتامین B6 موز) ، به اغلب زنان باردار توصیه می‌شود که برای کاهش علائم بیماری صبحگاهی‌شان (تهوع بارداری) ، زمانی که از خواب بیدار می‌شوند ، موز بخورند.

فواید موز در درمان خماری

مواد تشکیل‌دهنده و ویتامین‌های موز ، انرژی دوباره‌ای به شما می‌دهد و اثر خماری را کاهش می‌دهد . موز میوه شیرینی است و سطح قند خون شما را در سطح مناسبی حفظ می‌کند.

فواید موز در تسکین خارش

اگر نیش پشه یا حشره دیگری پوست شما را متورم کرده است ، پوست موز را دور نریزید. مالش داخل پوست موز به پوست ، به کاهش خارش و تورم گزش حشرات کمک می‌کند.

فواید موز در التیام زخم معده

موز به افزایش موکوس دستگاه گوارش کمک می‌کند و می‌تواند به درمان یا حتی پیشگیری از زخم معده کمک کند. موز با ایجاد یک پوشش محافظ در اطراف دیواره‌های داخلی دستگاه گوارش، به کاهش التهاب دستگاه گوارش و ارتقاء سطح سلامت روده کمک می‌کند. از آنجا که موز، به خنثی کردن اسیدیته نیز کمک می‌کند، یک راه عالی برای خلاص شدن از شر سوزش سر دل است. در واقع موز مانند یک آنتی‌اسید طبیعی عمل می‌کند و به تسکین سوزش سرعت می‌بخشد.

فواید موز در درمان زگیل

پوست موز برای درمان زگیل و یا التیام زخم بسیار مفید است. اگر جایی از پوستتان زگیل زده است ، قبل از خواب ، پوست موز را روی زگیل بمالید تا با استفاده مکرر از پوست موز ، زگیل شما درمان شود.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر