6 مورد استفاده از مایکروویو که نمی‌دانید

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
6 مورد استفاده از مایکروویو که نمی‌دانید

استفاده از مایکروویو و دنیایی نو

مجله پزشکی و سلامت : هنگامی که برای اولین بار تکنولوژی مایکروویو پا به صحنه گذاشت ، مردم توسط قدرت‌های جادویی این ماشین آلات بهت زده شدند. آن‌ها با استفاده از مایکروویو توانستند زمان کمتری را در آشپزخانه صرف کنند و در زمان کوتاه خوشمزه‌ترین غذاها را بپزند.استفاده از مایکروویو آشپزی را برای خانم‌ها آسان و سفره‌ها را رنگی کرده است.استفاده از مایکروویو کمک کرده است که غذاهای منجمد فریزر به غذاهایی گرم و دلپذیر تبدیل شوند.
حالا وقت آن است که لیستی از موارد استفاده از مایکروویو را که احتمالا نمی‌دانید را برایتان بازگو کنیم.

1- آبگیری بیشتر میوه

آیا می‌دانید که اگر لیمو و یا لیمو ترش را فقط به مدت 20-10 ثانیه در مایکروویو بگذارید ، می‌توانید آب بیشتری از آن‌ها بگیرید؟ پس اولین مورد استفاده از مایکروویو در آب‌میوه گیری است.

آبگیری بیشتر میوه

2- تهیه فوم شیر برای کاپوچینو

برای تهیه فوم شیر برای کاپوچینو نیازی به خرید دستگاه اسپرسو گران قیمت ندارید.برای این کار، تنها به یک فنجان ، مقداری شیر بدون چربی یا کم‌چرب و مایکروویو است. طبق دستورالعمل زیر ، با استفاده از مایکروویو به راحتی می‌توانید فوم شیر تهیه کنید.
دستورالعمل

1- شیر را در فنجان یا ظرف درب دار بریزید: فنجان خود را باشیر پر کنید، البته توجه داشته باشید که فنجان را بیش از نیمه از شیر پر نکنید تا بتوانید فوم شیر را تهیه نمایید.
2- تکان دادن فنجان با درب :60-30 ثانیه به سرعت شیر داخل فنجان را تکان دهید تا کف کند و تا جایی که نیمه خالی آن از کف شیر پر شود.
3- 30 ثانیه استفاده از مایکروویو : با مایکروویو ، کف شیر بالاتر آمده و ماندگار می‌شود.
4- استفاده از فوم شیر: شیر گرم را داخل قهوه بریزید و با استفاده از قاشق ، فوم شیر را روی قهوه بریزید.

3- استفاده مجدد از نان بیات

اگر نان شما خشک و کهنه شده است، شما می‌توانید به آن زندگی دوباره ببخشید! آن را در حوله کاغذی مرطوبی بپیچید و به مدت 10 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. تا زمانی این کار را تکرار کنید که نان کاملا نرم شود. با استفاده از مایکروویو به راحتی می‌توانید در مصرف نان صرفه جویی کنید.

4- خشک کردن سبزی

آیا نگران خراب شدن سبزی‌هایی که خریده‌اید هستید؟ با استفاده از مایکروویو می‌توانید قبل از خراب شدن ، آن‌ها را خشک کنید.تعداد کمی از سبزی‌ها را داخل حوله کاغذی بپیچید و 4-2 دقیقه داخل مایکروویو قرار دهید تا با استفاده از مایکروویو سبزی‌های خود را خشک کنید.

5- مایع کردن عسل شکرک زده

نگران شکرک عسل نباشید ، می‌توانید با مایکروویو شکرک عسل را آب کنید و عسل را به حالت طبیعی‌اش در بیاورید.حرارت و گرمای 2 دقیقه‌ای مایکروویو قدرت ذوب کردن شکرک‌های عسل را دارد.

مایع کردن عسل شکرک زده

6- پخت وعده غذایی در یک لیوان

شما می‌توانید تنقلات خوشمزه و وعده‌های غذایی سریع را فقط با یک لیوان و چند ماده تشکیل‌دهنده بپزید.
چیپس و پنیر ، ذرت بوداده و … تنقلاتی هستند که می‌توانید در مایکروویو تهیه کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر