یک راه حل ساده برای داشتن بدنی بدون درد

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
یک راه حل ساده برای داشتن بدنی بدون درد

در کدام نقطه بدنتان احساس درد می‌کنید؟

مجله پزشکی و سلامت : متأسفانه برای کسانی که  احساس درد می‌کنند، یک درمان ثابت وجود ندارد. ممکن است چیزی که به کاهش درد کمر شما کمک می‌کند نتواند درد گردن یا لگن شما را کاهش دهد اما خوشبختانه، تکنیک ماساژهای مختلف و کمپرس های گرم یا سرد می‌تواند به شما در کاهش دردتان کمک کند.

گام های ساده‌ی زیر را برای داشتن بدنی بدون درد دنبال کنید

 درمان درد گردن و قسمت فوقانی کمر

 هر شانه را به طرف پشت گردن و به سمت نقطه‌ای در پشت و زیر گوش ماساژ دهید و دوباره به سمت شانه برگردید. این عمل را چند بار تکرار کنید. در هنگام ماساژ قسمت فوقانی کمر، از ستون فقرات شروع کنید و با استفاده از ضربه‌های کوتاه راه خود را به سمت بیرون و زیر بغل ادامه دهید ( مراقب باشید که در تماس با منطقه نخاعی هستید ). زمانی که شما با گرفتگی گردن و کمر از خواب بیدار می‌شوید ماساژ گرم یک گزینه ایده آل است.

درمان درد قسمت میانه پایینی کمر و قفسه سینه

حرکت را با حرکات دایره ای شکل از قسمت پائینی کمر شروع کنید،دقت داشته باشید از فشار آوردن به ستون فقرات اجتناب کنید .با استفاده از ضربه‌های طولانی، ماساژ خود را به سمت قسمت بالایی کمرادامه دهید. در هنگام ماساژ قسمت فوقانی کمر، از ستون فقرات شروع کنید و با ضربه‌های کوتاه به سمت بیرون و زیر بغل حرکت کنید ( مراقب باشید که در تماس با منطقه نخاعی هستید ). درد مزمن قسمت پایینی کمر و درد قفسه سینه نیز به خوبی به درمان‌های گرم شامل ماساژ و پدها پاسخ می‌دهد. به یاد داشته باشید، اگر شما یک منطقه کبود شده به وسیله‌ی یک جراحت حاد را ماساژ می‌دهید در ابتدا باید مطمئن شوید که یخ در دسترس تان هست.

درمان سر درد

با استفاده از ضربه‌های دایره‌ای از بالای پوست سر شروع کنید، از شقیقه‌ها عبور کنید و به سمت پشت سر بروید. شما همچنین می‌توانید از کمپرس مرطوب یا گرم برای کمک به ماساژ درمانی استفاده کنید.

درمان درد بازوها

هنگام ماساژ بازوها، از انتهای تیغه شانه شروع کنید و ماساژ خود را به پایین به سمت نوک انگشتان ادامه دهید. دو روش برای ماساژ بازوها وجود دارد: استفاده از ضربه‌های کوتاه از شانه به سمت آرنج و سپس از آرنج تا مچ دست و یا استفاده از ضربه‌های طولانی از شانه تا مچ به طور مداوم. هر دو شیوه را امتحان کنید تا ببینید کدام روش برای شما بهتر نتیجه می‌دهد. از یخ و پدهای سرد نیز برای جلوگیری و کاهش هر گونه درد یا تورم استفاده کنید.

درمان زانو درد و مفاصل  بزرگ پا

 ماساژ و حرکات کششی معمولاً به زانو درد کمک می‌کند. با ماساژ عضلات چهار سر ران شروع کنید (عضلات بزرگ در ناحیه بالای زانو این قسمت ها شامل نقاطی است که اغلب با درد زانو مرتبط است. پاهایتان را در مقابل خود دراز کنید و  به سمت جلو بکشید. با ماساژ محکم مرکز زانو شروع کنید، از ضربه‌های کوتاه و تکرار آن در یک جهت استفاده کنید. بعد قسمت داخلی ران در بالای زانو را با استفاده از تکنیک‌های مشابه ماساژ دهید و با ماساژهای محکم در طول به سمت بیرون حرکت کنید. کار خود را با ماساژ ملایم زانو ادامه دهید که باعث شل شدن رباط‌ها، تاندون‌ها و عضلات خواهد شد. اگر شما متوجه هر گونه تورم در زانو یا مفاصل خود شدید، بلافاصله از یخ استفاده کنید. برای صدماتی که مزمن هستند و یا بیش از سه یا چهار روز از آن‌ها می‌گذرد همیشه گرما را به درمان خود اضافه کنید.

درمان پا درد

با ماساژ منطقه پایین کمر (دنبالچه) شروع کنید. به سمت خارج از لگن  ، مرکز و پایین حرکت کنید. از یک حرکت دایره‌ای بر روی مفاصل لگن استفاده کنید. ران را از زانو به سمت باسن ماساژ دهید. سپس ساق پا را از مچ به سمت زانو ماساژ دهید. گرما را به درمان خود اضافه کنید که به شل کردن بافت‌ها و تحریک جریان خون در منطقه کمک خواهد کرد.

 ماساژ درمانی سرد و گرم را می‌توان پشت سر هم و همراه با راه حل‌های دیگر در درمان دردهای مزمن و حاد استفاده کرد. به یاد داشته باشید، فعالیت کلید مدیریت درد است. یک پیاده روی کوتاه و کشش عضلانی ساده نه تنها شما را فعال نگه می‌دارد، بلکه انرژی و خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشد و عوامل کلیدی در درمان دردهای مزمن است. قبل از شروع هر درمانی، با پزشک خود برای رد هر گونه مشکل جدی مشورت کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر