چربی‌هایی که طول عمر را کاهش می‌دهند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چربی‌هایی که طول عمر را کاهش می‌دهند

یافته‌های مطالعات جدید راجع به انواع چربی

مجله پزشکی و سلامتبزرگ‌ترین مطالعه جدید که انجام شده است ، نشان می‌دهد که مارگارین ، لبنیات پر چرب و مواد غذایی حاوی چربی‌های اشباع شده برای سلامت انسان مضر می‌باشد و طول عمر را کم می‌کند.
در این مطالعه ، زندگی 126000 نفر طی سه دهه مورد بررسی قرار گرفت و بررسی‌های انجام شده نشان داد، افرادی که چربی‌های اشباع شده و ترانس (چربی‌های ناسالم) مصرف می‌کنند ، نسبت به افرادی که چربی‌ها اشباع نشده مانند چربی‌های گیاهی ،روغن زیتون ، کانولا و یا روغن سویا مصرف می‌نمایند ، طول عمر کوتاه‌تری دارند.
این یافته‌ها مصرف بیشتر چربی‌های اشباع نشده را نسبت به چربی‌های اشباع شده و ترانس توصیه می‌کند. زیرا مصرف هر 2% از چربی‌های ترانس ، 16% خطر مرگ را بالا می‌برد و عمر فرد را کم می‌کند.

تصور اشتباه راجع به مصرف چربی‌ها

یک تصور اشتباه در میان مردم وجود دارد که فکر می‌کنند خوردن چربی در رژیم غذایی موجب افزایش توده چربی در بدن می‌شود.
تنها چیزی که اهمیت دارد این است که آنچه را که می‌خورید ، تجزیه و تحلیل کنید و توجه کنید که آیا در حال مصرف چربی‌های اشباع شده و یا چربی‌های گیاهی هستید.

تصور اشتباه راجع به مصرف چربی‌ها

آیا چربی‌های گیاهی و اشباع نشده نیز طول عمر را کاهش می‌دهند؟

طبق مطالعه انجام شده ، مصرف چربی‌های گیاهی و اشباع نشده طول عمر فرد را کم نمی‌کند. مصرف مقادیر بالایی از چربی‌های اشباع نشده خطر مرگ را 19-11% کاهش می‌دهد و طول عمر فرد را طولانی می‌کند.
چربی‌های اشباع نشده شامل اسیدهای چرب امگا 6 هستند که در بیشتر روغن‌های گیاهی و اسیدهای چرب امگا 3 نیز در ماهی و سویا و کانولا یافت می‌شود. به گفته پژوهشگران، مصرف زیاد هر دو نوع چربی ، با طول عمر طولانی‌تر گره خورده است.
بر طبق آخرین یافته‌ها ، جایگزین کردن چربی‌های اشباع نشده و گیاهی به جای چربی‌های اشباع ، خطر مرگ را تا 27% کاهش می‌دهد و طول عمر فرد به میزان زیادی طولانی می‌شود.

چه نوع چربی‌هایی برای سلامت و طول عمر فرد مناسب است؟

اسیدهای چرب ضروری طبیعی در برخی از مواد غذایی مانند روغن ماهی‌ ، آجیل ، دانه ‌ها و آوکادو برای سلامتی مفید هستند و طول عمر را کم نمی‌کنند. اما چربی‌های اشباع و هیدروژنه موجود در مارگارین، کره، روغن حیوانی و فراورده‌های لبنی پر چرب ، طول عمر را کم می‌کند و برای سلامتی مضر است.
می‌توانید برای کاهش سطح چربی‌های ناسالم ، یک رژیم غذایی با سبزیجات بیشتر ، گوشت کمتر و منابع پروتئینی دیگری مانند ماهی، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات کم چربی ، را رعایت کنید.
همچنین برای افزایش طول عمر ، چربی‌های گیاهی و اشباع نشده مانند روغن زیتون ، کانولا ، ماهی و یا روغن سویا را جایگزین چربی‌های اشباع شده و مضر کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر