چگونه وزن خود را در 7 روز کاهش دهیم؟ ( کاهش وزن سریع )

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چگونه وزن خود را در 7 روز کاهش دهیم؟ ( کاهش وزن سریع )

چه مقدار کاهش وزن در هفته مفید است؟

مجله پزشکی و سلامتبسیاری از افراد چاق علاقه زیادی به کاهش وزن سریع دارند و دوست دارند تا در مدت‌زمان بسیار کوتاهی وزن اضافه خود را که در طی سالیان متمادی زیاد کردند را کاهش دهند. اما حقیقت امر آن است که میزان کاهش وزن در هفته می‌بایستی به‌طور مترادف بین نیم تا یک و نیم کیلوگرم باشد و کاهش وزن سریع و بیش از آن می‌باید با دقت و با پیروی از رژیم‌های غذایی مناسب صورت گیرد. در همین راستا برخی از متخصصان علوم تغذیه و سلامت معتقدند که افراد فعال و ورزشکار آمادگی بیشتری برای کاهش وزن سریع در مدت ‌زمان کوتاه دارند.

بهترین نسبت مواد مغذی انرژی‌زا در رژیم غذایی برای کاهش وزن در هفت روز

در این گونه رژیم‌های غذایی هدف آن است که با تأمین پروتئین موردنیاز بدن در درجه اول از تحلیل عضلات در حین کاهش وزن سریع جلوگیری شود و در درجه دوم سعی گردد با کم کردن چربی بدن، عضلات را جایگزین چربی از بین رفته نماید. به همین دلیل در رژیم‌های غذایی کاهش وزن سریع در هفت روز می‌توان تا 35% انرژی دریافتی را به منابع پروتئینی مرغوب اختصاص داد. البته نباید فراموش کرد که تنها در طی یک هفته می‌توان این میزان پروتئین را در رژیم غذایی تجویز نمود و پس از پایان هفت روز فرد باید رژیم غذایی معمولی خود را پیروی نماید. در رژیم غذایی کاهش وزن در هفت روز میزان درصد چربی و کربوهیدرات نیز باید به ترتیب ۲۰ و ۴۵ درصد باشد تا به این صورت بدن تحریک شود تا چربی‌های مازاد را بسوزاند و مانع از انباشت چربی‌های اضافی در بافت‌های مختلف بدنش شود. در ادامه مطلب نمونه‌ای از رژیم غذایی کاهش وزن سریع در هفت روز را برایتان نوشته‌ایم.

یک نمونه رژیم غذایی کاهش وزن سریع در هفت روز 


© سایت اطلاعات پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر