بحث و جدل دوام زندگی زناشویی شما را بیشتر می‌کند

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
بحث و جدل دوام زندگی زناشویی شما را بیشتر می‌کند

بعد از بحث و جدل دوام زندگی زناشویی بیشتر می‌شود!

زمانی که دو فرد با تفاوت‌های فردی و اجتماعی با یکدیگر پیوند زناشویی می‌بندند باید بدانند که چه بخواهند چه نخواهند، بحث و جدل جزء جدایی‌ناپذیر زندگی زناشویی آن‌ها خواهد بود. جالب آنکه مطالعات نشان می‌دهد که بحث و جدل‌هایی که با موضوعاتی منطقی رخ می‌دهند، دوام زندگی زناشویی را بهبود می‌بخشند.

بسیاری از زوجین بعد از یک بحث و جدل احساس ناامیدی می‌کنند و رابطه خود را در خطر می‌بینند؛ اما نتایج این مطالعه نشان داد که نباید نسبت به این موضوع نگران باشید. مطممئننا شما بارها در طول رابطه خود دچار بحث و اختلاف خواهید شد، باید سعی کنید از حریم‌ها و خط قرمزها عبور نکنید. با این وجود آن را فرصتی برای پخته شدن و رفع مشکلات موجود در روابط خود تلقی کنید.

اما بحث و جدل چگونه باعث دوام زندگی زناشویی می‌شود؟ در بخش بعد به سؤال شما پاسخ خواهیم داد.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” پس از نزاع های زناشویی آرامش را به خانه برگردانیم ” را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت  دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی آنلاین سوالات خود را در سایت دکتر سوشا ثبت کنید.

بحث و جدل چگونه به دوام زندگی زناشویی کمک می‌کند؟

قصد نداریم به شما بگوییم که به اختلافات زندگی زناشویی خود دامن بزنید و یا بحث و جدل‌ها را ادامه‌دار کنید. هدف ما این است که بدانید در صورتی که بین شما و همسرتان اختلافاتی به وجود آمد، نگران نشوید و از این موضوع به نفع رابطه خود استفاده کنید. بحث و جدل از راه‌های زیر می‌تواند به دوام زندگی زناشویی شما کمک کند.

بحث و جدل‌های مقطعی باعث می‌شود که اختلافات خود را حل و فصل کنید و اجازه ندهید بزرگ‌تر و عمیق‌تر شوند. درواقع این بحث‌ها به شما کمک می‌کنند که مشکلاتتان را شفاف‌سازی کنید.

  • زمانی که هر دوی شما به بحث وارد می‌شوید اظهار استقلال شخصیت پیدا می‌کنید و می‌توانید به طرف مقابل نگرش بهتری نسبت به عقاید شخصی خود بدهید. از طرفی شما این فرصت را دارید که احساسات واقعی خود را ابراز کنید.
  • بحث و جدل‌های منصفانه‌ای که میان زوجین پیش می‌آید به آن‌ها می‌آموزد که چگونه با یکدیگر سازش بهتری داشته باشند.
  • بحث و جدل میان زوجین حاکی از آن است که آن‌ها برای یکدیگر وقت می‌گذارند و قصد دارند یکدیگر را توجیه و متقاعد کنند. سکوت و بی‌تفاوتی برای روابط بسیار مخاطره‌آمیز می‌باشد.
  • بعد از بحث و جدل تفاوت‌های خود را با همسرتان می‌شناسید و می‌توانید برای کاهش این اختلافات و بهبود روابط خود برنامه‌ریزی کنید.

و در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که آشتی و صلح بعد از پایان بحث و جدل بسیار لذت‌بخش است و در بسیاری از موارد باعث افزایش علاقه بین زوجین می‌شود. معمولاً زوجین بعد از این‌گونه بحث‌ها بیشتر قدر یکدیگر را می‌دانند و دوام زندگی زناشویی آن‌ها بیشتر می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” رابطه زناشویی عامل اصلی و پایداری روابط عاشقانه است ” را نیز در مجله پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید. برای دریافت مشاوره پزشکی رایگان سوالات خود را در سایت ثبت کنید.

غلط نامه سلامت : وقتی با همسرم دعوا می‌کنیم یعنی همدیگر را دوست نداریم!

این موضوع، اشتباه متداولی است که برای بسیاری از زوجین پیش می آید. در اینجا غلط نامه سلامت قصد دارد به شما بگوید که کاملا در اشتباهید. درست است که لحظات و دقایقی که در حال مشاجره هستید، لحظات شیرینی نخواهند بود؛ اما بهتر است به این نکته توجه کنید که شرکت در بحث توسط هر یک از طرفین، نشان دهنده اهمیت رابطه‌ای است که در آن قرار دارند. از طرفی در صورتی که این مشاجرات منطقی باشند و از حریم‌های خاصی عبور نکنید، می‌تواند مزایای زیادی نیز برای رابطه شما داشته باشد. در این مورد در مقاله نیز صحبت شده است.

سایر مقالات غلط نامه سلامت را نیز در وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا بخوانید.


منبع خبر :

  • وب سایت تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

برچسب ها

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر