درمان فیبروم با عسل (طرز تهیه 4 معجون درمان میوم رحمی)

مجله پزشکی و سلامت
3 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان فیبروم با عسل (طرز تهیه 4 معجون درمان میوم رحمی)

چکیده مطلب 

فیبروم رحم یکی از بیماری‌های رایج زنان است که موجب دردهای شدید در ناحیه شکم و لگن می‌شود. گاهی درمان فیبروئید رحم به صورت خانگی و با روش گیاهی نیز ممکن است. در اینجا چند روش خانگی درمان فیبروم رحم را توضیح می‌دهیم.

درمان فیبروم به روش های طبیعی ممکن است؟

بسیاری از زنان در سراسر جهان از کیست تخمدان ، فیبروئید و PCOS (سندرم تخمدان پلی کیستیک) رنج می‌برند. دلایل بسیاری برای بروز این مشکل وجود دارد که برخی از آن‌ها به ژنتیک مربوط است. هرچند علل ریشه‌ای و علائم این بیماری برای هر زن می‌تواند متفاوت از دیگری باشد.

اغلب پزشکان برای درمان فیبروئید از داروهای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند.این داروها همیشه مفید یا خوشایند افراد نیستند حتی اگر عوارض قرص های ضد بارداری را در نظر نگیریم. اما اگر زنی بخواهد باردار شود چه باید بکند؟

خوشبختانه روش‌هایی طبیعی برای درمان فیبروم وجود دارد که قرن‌هاست توسط زنان در تمامی سنین به کار گرفته شده و بسیار هم مؤثر بوده است. درمان فیبروم با عسل یکی از این روش‌های طبیعی می‌باشد که به شما هم پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید. ممکن است دقیقاً همان چیزی باشد که شما دنبال آن هستید.

درمان فیبروم با عسل : درمان فیبروئید با قرص ضد بارداری

درمان فیبروم با عسل و گیاهان دارویی

درمان عفونت های زنانه با عسل معمولاً نتایج خوبی به همراه دارد و بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار گرفته است. برخی از گیاهان نیز می‌توانند هورمون‌های شما را تنظیم کنند و به درمان فیبروم کمک کنند. برای مثال، تره فرنگی، شبدر قرمز، و یا گزنه، قرن‌هاست برای کمک به باروری زنان و درمان مشکلاتی نظیر فیبروم، کیست تخمدان و غیره استفاده شده است.

اما یکی از مؤثرترین روش‌های طب طبیعی و خانگی ،درمان فیبروم با عسل و تره فرنگی می‌باشد. ترکیب این دو ماده بسیار سالم و قدرتمند یعنی عسل و تره فرنگی تأثیرات فراوانی در درمان فیبروم دارد.

طرز تهیه معجون درمان فیبروم ( میوم رحمی ) با عسل و تره فرنگی :

برای تهیه آن از موارد زیر استفاده کنید:

  • ۳۰۰ گرم تره فرنگی
  • ۵۰۰ گرم عسل

تعدادی تره فرنگی را خرد کنید و داخل عسل بریزید؛ سپس دو ماده را کاملاً با هم مخلوط کنید. اجازه دهید ۳-۲ روز قبل از مصرف باقی بماند.

طریقه مصرف معجون درمان فیبروم با عسل :

  • مخلوط عسل و تره فرنگی باید هر روز مصرف شود. ترجیحاً، شما می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری از آن را صبح با معده خالی بخورید.
  • اگر شما علائم ناخوشایند فیبروم مانند درد لگن، نازایی و آکنه را تجربه می‌کنید، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری از آن را در روز بخورید: قبل از صبحانه و قبل از ناهار.

درمان فیبروم با عسل : مصرف عسل برای درمان فیبروم

درمان فیبروم با چغندر و عسل

برای درمان فیبروم با چغندر و عسل مواد زیر لازم است :

  • 1 لیوان آب چغندر
  • 2 قاشق عسل

روش آماده سازی:

چغندر را در آبمیوه گیری انداخته و آب آن را بگیرید یا اینکه آب چغندر را از مغازه تهیه کنید. عسل و چغندر را با یکدیگر مخلوط کنید.

طریقه مصرف:

3 بار در روز به اندازه یک لیوان شلغم و عسل میل کنید.

درمان فیبروم با عسل : ترکیب چغندر و عسل

درمان فیبروم با زاج سفید و عسل

برای درمان فیبروم در طب سنتی گفته شده است که می‌توان به اندازه یک نخود از زاج سفید را در آب جوش حل کرده و با 3CC ( سه سی سی ) عسل مخلوط کرده و قبل از خواب سه بار در رحم گذاشته یا تزریق کنید و بعد از آن کیست دفع خواهد شد. البته هیچ پایه علمی برای این روش وجود ندارد و جواب دادن آن تضمینی نیست.

درمان فیبروم با عسل : زاج سفید برای درمان فیبروم

درمان فیبروم با عسل و سیاه دانه

مواد لازم

  • عسل 3 قاشق غذاخوری
  • سیاه دانه 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

سیاه دانه را کمی بکوبید و با عسل مخلوط کنید.

طرز مصرف

دوبار در روز ( صبح و شب) دو قاشق از مخلوط آماده شده را مصرف کنید.

درمان فیبروم با عسل : ترکیب سیاه دانه و عسل

نتیجه گیری:

فیبروم رحم یکی از مشکلات شایع زنان است. فیبروم می‌تواند در اندازه‌ها و روش‌های متفاوتی وجود داشته باشد که با توجه به شرایط آن درمان نیز متفاوت است. قطعی‌ترین راه درمان فیبروم رحم جراحی است، اما اگر شما تمایلی به انجام عمل جراحی ندارید، می‌توانید روش‌هایی که در بالا ذکر شدند را امتحان نمایید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 


منبع مقاله :

تهیه و ترجمه : سایت سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام ببخشید من مامانم 42سالشه فیبرم داره قبلا 7 و خورده یی بود الان 6 شده معمولا همیشه زیر شکمش درد میکنه میخواستم بگم با عسل یا داروهای خونگی میشه اندازه فیبروم کوچکتر کرد یا حتی دردش کمتر بشه؟

مشاهده کامل

سلام خدا قوت
من به فیبرم کوچک داشتم رفتم عطاری گفتن زاج اندازه نخود با عسل ترکیب کنم با اپلیکاتور شبی یکبار تزریق کنم
حالا سوال من اینه تا چند ساعت باید بمونه چون من بعد مدت کوتاهی که میزنم دستشویی باید برم با اینکه قبلشم دستشویی رفتم

و اینکه خارش گرفتم و ترشحم زیاد شده طبیعیه بخاطر همین زاج و عسله یا خیر
خیلی ممنون میشم جواب بدین

مشاهده کامل

سلام من 52 سال سن دارم و چهار سال است ازدواج کردم و تقریبا یکسال است یائسه شدم تا اینکه حدودا سه هفته قبل خون ریزی داشتم و قهوه ای رنگ بود بعد دکتر رفتم سونوگرافی انجام شد گفتن چند تا فیبروم 9 و سهمیلی متری دارم . دکتر زنان تشخیص داده باید رحم و تخمدان رو بردارم . ایا این کار لازم است و یا میشود با درمان خانگی مثل عسل و سیاه دانه و از این قیبل درمانها این فیبروم درمان شود . واقعیت روحیه ام بهم ریخته ممنو میشم پاسخ بدید ضمنا بچه ندارم و کلا باروری نداشتم

مشاهده کامل

اگر پزشک متخصص زنان شما تشخیصشون انجام عمل جراحی بوده و لازم دونستن رحم و تخمدان رو بردارید خیر به هیچ عنوان توصیه نمیشه درمان های خانگی رو در پیش بگیرید چون این درمان ها برای فیبروم هایی است که کوچک هستند و عوارضی ایجاد نمیکنند ولی در مورد شما پزشک ممکن است درمان سریع و قطعی تشخیص داده باشند که بهتره تعلل نکنید و یا در نهایت با چند پزشک دیگر نیز مشورت کنید و بعد اقدام کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خوب هستین ببخشید که مزاحمتون میشم. مادر من فیبرم بزگ رحمی دارن. ۹سانت. میخواستم بدونم آیا میشه که باعسل درمان بشن یا اینکه داروی گیاهی هست که به ایشان معرفی کنید؟ چون دکترها بهشون گفتند باید جراحی کنند و مادر من خیلی میترسن. لطفا اگه میشه ممنونتون میشم راهنمایی کنید

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
تنها راه درمان قطعی فیبروم های رحمی جراحی هست. در روش جراحی رحم رو بر میدارن که عمل خطرناکی نیست و جای ترس نداره. فیبروم های بزرگتر از ۸ سانت معمولا به درمان های گیاهی پاسخ نمیدن و باید در مراحل ابتدایی تر از این روشها استفاده بشه
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام و خسته نباشید به شما. چند ماه پیش به خاطر خونریزیها و دردای خیلی شدیدی که داشتم رفتم بیمارستان طالقانی سونوهیستروگرافی انجام دادن .مشخص شد میوم خیلی بزرگ داخل رحم دارم و بیوپسی انجام دادن که خدا وشکر سرطانی نبود. برام داروی اولیپریستال نوشتن که روزی یک عدد دوز پنجشو بخورم به مدت سه ماه که فقط تونستم دوز سی میلیگرم رو پیدا کنم و با مشورت پزشک به چهار قسمت تقسیم میکنم هر روز یه چهارم میخورم.من الان خارج از کشور زندگی میکنم و تا چند ماه آینده دسترسی به پزشک ندارم و تقریبا دو هفته دیگه دارو تموم میشه و روی هم رفته من دو ماه دارو رو استفاده خواهم کرد. مشکلم اینه که موقع خواب تپش قلب خیلی وحشتناک میگیرم و مجبور میشم با قرص خواب بخوابم. همچنین ترشح آبکی زرد رنگ بدون بو مداوم دارم و همش پد استفاده میکنم. وقتی پیاده روی میکنه خونابه میاد . خیلی وحشتناک و نگران کنندس. سوالم اینه که آیا باید این دارو رو همچنان ادامه بدم؟ و اینکه آیا فیبرومم درمان میشه ؟ و این عوارض طبیعیه یا نه؟ و اینکه داروی دیگه کم عوارض تری هست که استفاده کنم یا نه

مشاهده کامل

سلام بنده ۴۷ ساله هستم ۹ سال هست پریود نشدم و با قرص پروژسترون دکتر درمانم کرد میخام حامله بشم الان سنو بهم میگن که فیبرن کوچیک داری که باید قبل حاملگی با ای دی اف اون رو درمان کنم بهم هیچ دارویی ندادن و سنم داره میره بالا تر و نگران هستم که بدتر بشم

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام با توجه به اینکه شما در سن یائسگی قرار دارید و سابقه یائسگی زودرس را دارید، زمان کمی برای اقدام به باردار شدن دارید. توصیه میکنیم به روشی که پزشکان برای درمان فیبروم تجویز میکنند عمل کنید تا رحم شما آماده لقاح باشد. همچنین میتوانید به روش خانگی با استفاده از عسل برای درمان فیبروم رحم اقدام نمایید اما باید متوجه باشید که این روش و یا هر روش دارویی دیگر زمانبر است و به تداوم نیاز دارد. انجام عمل جراحی سریعترین روش برای رهایی از فیبروم و اقدام برای بارداری در مورد شما است. برای آشنایی بیشتر با روش درمان فیبروم با عسل میتوانید مقاله بالا را مطالعه نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام خسته نباشید من ۳۵ سالمه مجردم. تا یک ماه پیش پریود منظم و هیچ علائم خاصی نداشتم. پریود اخرم ۳ روز عقب افتاد و بعد تموم شدن دوره با فاصله ۶ روز دوباره خونریزی داشتم که ۱۰ روز طول کشید .سونو رفتم و گفتم فیبروم بزرگ در حدود ۱۰ سانت دارم… هنوز هیچ دارویی مصرف نکردم میخواستم ببینم با عسل احتمال کوچیک شدنش هست چون حاضر نیستم زیر تیغ جراحی برم ممنون میشم راهنمایی کنید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی با سلام درمان فیبروم با عسل بیشتر برای کسانی موثر است که اندازه فیبروم آنها کوچک است و مشکل خاصی برای آنها ایجاد نمیکند. درمان با عسل ممکن است برای شما پاسخگو باشد، اما نیازمند زمان زیاد و همچنین تداوم مصرف است که در این صورت مصرف زیاد عسل میتواند برای شما مشکل ساز باشد. برای درمان کیست های بزرگ از قرص ها و عمل جراحی استفاده میشود. اینکه شما میل به انجام عمل جراحی ندارید باید توسط دکتر شما بررسی شود تا بدانید آیا با عمل نکردن خطرات بزرگتری شامل حال شما میشود یا خیر. برخی مواقع ممکن است پزشکان توصیه کنند فیبروم را به حال خود رها کنید و فقط آن را زیر نظر داشته باشید تا در صورتی که شرایط وخیم شد، بتوانید برای آن اقدام نمایید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

چند سال درد شدید یک هفته قبل از پریود داشتم سونو دادم گفت فیبرم در زمان بار داری فیبرم کوچک شد اما درد نداشتم تا این که بعد از بارداری زمان ن یک هفته قبل از پریود دردم شروع شده درمان فیبرم چیست ؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
کاربر گرامی فیبروم ها میتوانند بی خطر باشند و در این صورت نیازی به برداشتن یا درمان آنها نیست. تنها لازم است هر چند ماه یک بار با سونوگرافی آنها را چک کرد تا اگر تغییری ایجاد شده بود سریعت درمان شروع شود. پزشک میتواند با تجویز قرص های پیشگیری از بارداری فیبروم رو درمان کند. همچنین عسل یک روش طبیعی و خانگی برای درمان فیبروم رحم است. اگر فیبروم بزرگ باشد و برای فرد عوارضی داشته باشد، باید آن را با عمل جراحی برداشت.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام ..من۳۲سالم هست و مجردم. طبق سونویی که انجام دادم گفتن فیبروم دارم و ۱/۵سانت هست پریودی همراه درد دارم و دکترم گفت که تخمدان هام ضعیف هست و باید زودتر ازدواج کنم . آیا تخمدان های ضعیف باعث نا باروری میشه ؟ و من برای فیبرومم باید چه اقداماتی انجام بدم ؟ و برای درد قاعدگی فقط قرص مفنامیک اسید بهم دادن دیگه هیچ دارویی مصرف نمیکنم آیا نیاز هست داروهای دیگه ایی هم مصرف کنم یا خیر؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام تا زمانی که شما خونریزی ماهانه دارید، یعنی تخمک گزاری در شما انجام میشود و قابلیت باروی دارید. در برخی مواقع ممکن است منظور پزشک از داشتن تخمدان ضعیف، ذخایر کم تخمک در آن باشد که توصیه میشود اگر فرد قصد بچه دار شدن دارد زودتر اقدام کند. همه فیبروم ها نیاز به درمان ندارند و در بیشتر مواقع خوشخیم هستند. اگر وجود فیبروم شما باعث بروز مشکلاتی مثل دردهای غیر قابل تحمل دوره خونریزی و یا درد در لگن ایجاد کرد، میتوانید به پزشک زنان مراجعه نمایید تا ایشان تشخیص لازم برای درمان فیبروم را داشته باشند. مفنامیک اسید یک نوع مسکن است. اگر مصرف آن باعث کاهش درد شما میشود نیازی به مصرف داروی دیگری نیست. اما اگر درد همچنان باقی میماند میتوانید انواع دیگری از مسکن ها را امتحان نمایید. مطالعه مقاله بالا نیز توصیه میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام بنده یک میوم 19میلی دارم با ضخامت رحم 9میلی و همیشه نهایتا 4روز پریودم جلو می افتاد ولی ماه اخیر یک هفته جلو افتاد. لطفا راهنمایی فرمایید.

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر باشه فیبروم تاثیری بر روی زمان قاعدگی نداره ، تاثیرش روی حجم خون ریزی هستش ، در صورت تکرار سونوگرافی انجام داده و به متخصص زنان مراجعه کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام من میوم 9سانتی دارم برام قرص یولی پریستال تجویز کردن یک قرص سی میلی گرمی گفتن اون قرص رو بخورم چهار ماه پریود نمیشم و میوم هم کوچک میشه نمیدونم واقعآ اینطوریه؟ راهنماییم بفرمایید ممنون میشم. امروز دومین روز پریودیم بود قرص رو خوردم فقط یه دانه بود ایا امکان داره میومم کوچک شه .با تشکر

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر بله ، با قطع سیکل های قاعدگی بسیاری از فیبروم ها از بین می‌رن .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام وخسته نباشید …ببخشید من دیروز طی انجام سونو متوجه شدم که فیبروم دارم به اندازه ۱/۵سانت هست . مجرد هم هستم . البته دردهای شکمی و قاعدگی هم دارم . من باید چیکارکنم و راه درمان چی هست و آیا این خطرناک هست برای من یا خیر؟

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
سلام وقتتون بخیر خطرناک نیست چون بین خانم ها شایع هستش ، اگر درد شکم و خونریزی دارین ، برای درمان باید با متخصص زنان مشاوره کنین .
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

باسلام حدودا یکسال هست که خونریزی پریودم بسیار شدید و دردناک هست. قرص ارگونوین قبلا و در حال حاضر ترنسید استفاده میکنم. سونو دادم مشخص شد که فیبرم دارم و دکتر گفت باید هیسترکتومی کنم اما من از عمل و عوارض ان میترسم .درمان دارویی وجود دارد ؟؟؟؟

مشاهده کامل

با سلام شما هیچ اطلاعی در مورد وضعیت فیبروم خودتون نظیر اندازش ندادید. اینکه یک فیبروم نیاز به جراحی داشته باشه یا نه بستگی به تعداد، اندازه و محل قرار گیری اون داره و با بررسی های لازم نظیر آزمایشات و عکس برداری ها میشه در مورد اون تصمیم گرفت. اینکه پزشک شما همچین پیشنهادی دادن احتمالا به این دلیل هست که در حال حاضر بهترین گزینه برای شم همینه ؛ با این وجود پیشنهاد میکنم که با چند پزشک دیگر هم مشورت کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

یکسال ازدواج کردم دوبار باردار شدم که هردو به دلیل بارداری پوچ سقط گردیده در داخل رحمم چندتا فیبروم هست و نگرانم چون میخوام دوباره باردار بشم و میترسم برای رفع فیبروم از عطاری دارو گرفتم و فایده ای نداشت. لطفا راهنمایی کنید چکار کنم. ممنونم

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست عزیز فیبروم به خودی خود باعث بارداری پوچ در شما نمیشه و علت حامگی پوچ در اکثر موارد، سطح بالای ناهنجاری های کروموزومی در جنین هست. چیزی که در مورد فیبرومهای شما میتونه اهمیت داشته باشه تعداد، اندازه و محل قرارگیری فیبروم رحمی شما هست که این مورد رو پزشکتون با ارزیابی شما و بررسی نتیجه سونوگرافی میتونه مشخص کنه و در صورت نیاز برای جراحی تصمیم بگیره در صورتی که اندازه، تعداد یا محل قرارگیری فیبروم رحمی شما، مشکل خاصی نداشته باشه، هیچ ممانعتی با بارداری شما نخواهد داشت. چه بسا که تغییرات هورمونی مرتبط با بارداری در اکثر موارد باعث کاهش اندازه و تعداد فیبروم ها خواهد شد. درمان های طبیعی فیبروم معمولا در بلند مدت پاسخ میدن (مثل موردی که در بالا ذکر شده) و در صورتی که بخواید از روشهای درمان هورمونی استفاده کنید، ممکنه با بارداری شما تداخل کنه.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام من فیبروم رحم دارم که دکتر می گه تعدادش زیاد هست یکیش هم هشت سانتی متر هست چهل و دو سالم هست درد زیر شکم دارم سه سالی هست که شروع شده است پریود بدی دارم اوایلش لکه بینی هست تا چهار روز بعد خیلی زیاد می شود تا ده روز لطفا من را راهنمایی کنید

مشاهده کامل

با سلام فیبروم رحمی عارضه متداولی است که بانوان زیادی آن را تجربه می کنند. برای مقابله با این مشکل می بایست تحت نظر متخصص زنان از قرص های هورمونی استفاده کنید. این داروها به کنترل خونریزی و درد زیر شکم شما کمک زیادی می کنند و معمولا باعث کاهش اندازه فیبروم رحم نیز می شوند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

با سلام و خسته نباشبد خانمی هستم ۳۴ساله که مدت ۵سال pcoبودم للان ۷ماهه زایمان کردم متاسفانه یه فیبروم موکوزال اینترامول دارم در سمت چپ تهخمدان که اول یک سانت بوده ولی الان به ۴ذر۳رسیدهـ مشکلم خونریزی خیلی زیاده که مدت ۷ماهه دارم به دکترم مراجعه کردم که متخصص و جراح هستن دارو دادن و عملا گفتن نیازی به عمل نداری چون ممکنه رحمت با جراحی آسیب ببینه اما خونریزی کلافه م کرده خواستم نظرتون راجع به این موضوع بدونم و اینکه آیا فیبروم برای بارداری بعدی مشکل ساز میشه

مشاهده کامل

ولی به پزشک هم بد نیست مراجعه کنی
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
دوست عزیز سلام سایز فیبروم شما در محدوده خطر قرار نداره ولی متاسفانه علائم مرتبط با فیبروم ارتباطی با اندازه اون نداره گاهی برخی افراد با فیبروم های 7 سانتی هیچ علامتی مشاهده نمیکنن و برخی از افراد با فیبروم های سه تا چهار سانتی مثل شما دچار خونریزی های شدید قاعدگی میشن. درسته جراحی برای خارج کردن فیبروم میتونه به رحم شما آسیب بزنه و بارداری های بعدی شما رو دچار مشکل کنه. در رابطه با این سوال که فیبروم برای بارداری های بعدی شما مشکلی ایجاد می کنه یا نه باید بگم که در این مورد هم نظرات متناقضی وجود داره! برخی از متخصصان معتقدند که بارداری و هورمونهای مرتبط با اون، میتونه باعث کوچک شدن فیبروم هم بشه. فیبروم معمولا مشکلی برای باردار شدن ایجاد نمیکنه خصوصا که شما سابقه بارداری هم دارید. برای درمان این مشکل پزشک شما میتونن از راههای زیر به شما کمک کنن: تجویز مکمل‌های آهن به دلیل قاعدگی های شدید شما داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) تجویز ترانکسامیک اسید تجویز قرص ضدبارداری تجویز پروژسترون خوراکی IUD هورمونی (میرنا) از توصیه های این مقاله هم میتونید استفاده کنید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر