مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا

اخبار سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا

مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا در یک دختر 6 ساله

اخبار سلامتیک دختر 6 ساله به نام اوا ماری هریس (Eva Marie Harris) در اثر یک عارضه نادر از بیماری آنفولانزا درگذشت. مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا ، مسئله شایع و نگران کننده‌ای است که هر ساله جان عده زیادی از مردم را می‌گیرد.

ماجرای مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا در دختر 6 ساله

خانواده او در رابطه با مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا در دختر 6 ساله‌شان می‌گویند: اوا را با تب بسیار بالا (105 درجه فارنهایت) به کلینیک کودکان کلیولند رساندیم و دخترمان در این کلینیک بستری شد. پس از چندین آزمایش، پزشکان دریافتند که او به یک عفونت ویروسی دچار شده است و پاسخ ایمنی بدن او نیز باعث صدمه به مغز او شده است.

در واقع این عفونت ویروسی ( بیماری آنفولانزا ) موجب شده بود که اوا ، به شکل شدیدی از بیماری آنسفالومیلیت عصبی حاد منتشر (ADEM) و یا آنسفالوپاتی حاد نکروزان دوران کودکی (ANEC) دچار شود. ویروس‌های متنوعی می‌توانند موجب گسترش ADEM یا ANEC شوند ، اما پزشکان معتقدند که این بیماری مغزی شدید ، در اثر بیماری آنفولانزای نوع B در این دختر 6 ساله ، گسترش یافته و این عارضه در اثر بیماری آنفولانزا بسیار نادر است. اما این عارضه نادر بیماری آنفولانزا موجب مرگ این دختر 6 ساله شد.

ماجرای مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا در دختر 6 ساله

بیماری ADEM و مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا

اساساً در بیماری ADEM ، بدن به خودش حمله می‌کند (بیماری خود ایمنی) . در ابتدا فرد دچار عفونت می‌شود که این عفونت ، اغلب ویروسی بوده و پاسخ ایمنی بدن را به راه می‌اندازد. ایمنی بدن به اشتباه به مغز فرد حمله می‌کند و باعث گسترش این بیماری نادر می‌شود. یکی از عوارض نادر بیماری آنفولانزا ، گسترش بیماری ADEM است که باعث مرگ ناشی از بیماری آنفولانزا در این دختر 6 ساله شده است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر