کنترل فشار خون با چند توصیه

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
کنترل فشار خون با چند توصیه

شیر بنوشید تا فشار خون شما تنظیم شود

مجله پزشکی و سلامتبراساس نتایج تحقیقات انجام گرفته در مورد منافع مصرف شیر مشخص شده است که مصرف منظم و مداوم شیر می‌تواند در سلامت قلبی و عروقی مؤثر باشد. بررسی بر روی 9 مطالعه که بر روی نزدیک به 60000 نفر انجام گرفت، نشان داد که مصرف فقط کمی بیش از دو لیوان شیر در روز با کنترل فشار خون در ارتباط می‌باشد.این مطالعات علمی مشخص کردند که یک ارتباط معنی داری بین افزایش تعداد لیوان‌های شیر در روز و کنترل مشخص فشار خون وجود دارد.
در واقع بر اساس نظر استاکی نیکس مکینتاش، رژیم شناس و استاد دانشگاه یوتا، عناصر کلسیم، منیزیم و پتاسیم به عنوان مواد مغذی کاهنده و تثبیت کننده فشار خون مطرح می‌باشند. اکثر مردم می‌دانند که شیر منبع غنی کلسیم است اما نباید از این مسئله غافل شد که شیر حاوی بسیاری دیگر از مواد مغذی از جمله پتاسیم و منیزیم است و می‌تواند نیازهای بدن را تأمین کند.

چه مقدار شیر یا محصولات لبنی مصرف کنید؟

دپارتمان کشاورزی آمریکا توصیه کرده است که مردان، زنان و کودکان 9 سال به بالا روزانه سه لیوان شیر و لبنیات استفاده کنند. یک لیوان ماست معادل با یک لیوان شیر است. سایر منابع لبنی شامل پنیر و بستنی ممکن است به عنوان منابع لبنی جایگزینی با مقادیری چربی مطرح باشند.

بسیاری از پنیرها، شیر کامل و تولیدات مشتق شده از این محصولات حاوی چربی‌های اشباع می‌باشند. برای کمک به نگهداری سطوح کلسترول خون در سطح سلامت، محدودیت مصرف این مواد غذایی توصیه می‌شود. در ضمن افرادی که عدم تحمل به مصرف شیر دارند (عدم تحمل به لاکتوز) نیز می‌توانند با مصرف شیرهای بدون لاکتوز یا کم لاکتوز و غنی شده با مواد مغذی از منافع شیر در کنترل و تنظیم فشار خون خود و عملکرد مطلوب دستگاه قلبی و عروقی خود سود ببرند.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر