علت قرمزی لثه (ارتباط 4 بیماری با قرمزی و التهاب لثه)

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
علت قرمزی لثه (ارتباط 4 بیماری با قرمزی و التهاب لثه)

علت قرمزی لثه چیست

مجله پزشکی و سلامتروبروی آینه بایستید و دهان خود را کمی باز کنید تا لثه‌هایتان را ببینید ، اگر دچار التهاب لثه یا قرمزی لثه هستید ، باید کمی نگران شوید ، زیرا این التهاب و قرمزی لثه ممکن است نشانه‌ای برای بیماری لثه یا پریودنتیت باشد و یا نشانه‌ای برای بیماری‌های جدی‌تر.
در ادامه برایتان 4 بیماری که با بیمار‌ی و قرمزی لثه مرتبط هستند ، را نام می‌بریم.

ارتباط قرمزی و التهاب لثه با بیماری آلزایمر

مطالعه اخیری که در مجله پلاس وان (PLOS ONE) منتشر شده است ، نشان می‌دهد که پریودنتیت (بیماری و قرمزی لثه پیشرفته) با افزایش شدت زوال عقل و کاهش توانایی‌های شناختی همراه است. کسانی که مبتلابه پریودنتیت هستند ، شش برابر سریع‌تر زوال شناختی را تجربه می‌کنند. محققان بر این باورند که آنتی‌بادی‌های درگیر با باکتری پریودنتال ، ارتباط نزدیکی با التهاب دارد که می‌تواند به پیشرفت زوال عقل سرعت بخشد. اگرچه مطالعات بیشتری برای تعیین یک رابطه مستقیم بین پریودنتیت و زوال شناختی مورد نیاز است، محققان معتقدند که درمان بیماری لثه نیز می‌تواند به عنوان درمان برای علائم بیماری آلزایمر عمل کند.

سکته مغزی و قرمزی لثه

افرادی که خونریزی داخل مغزی (یک نوع عمده از سکته مغزی که در آن بافت مغز خونریزی می‌کند) را تجربه می‌کنند ، احتمال دارد که یک نوع خاصی از باکتری در بزاقشان باشد. با توجه به مطالعه اخیر که در ژورنال گزارش علمی چاپ شده است ، در میان دیگر بیمارانی که انواع دیگری از سکته داشتند، تنها 6 درصدشان ، آن نوع باکتری خاص را در بزاقشان داشتند. نویسندگان این مطالعه بر این باورند که، علاوه بر اینکه وجود این باکتری خاص ، موجب تضعیف بهداشت دهان و دندان ، بیماری‌ و التهاب لثه و حفره‌های دندانی می‌شود، بلکه باکتری می‌تواند به رگ‌های خونی ضعیف متصل شود و به سد خونی مغزی راه پیدا کرده و باعث خونریزی و سکته مغزی شود.

قرمزی و التهاب لثه با سکته مغزی

بیماری قلبی و قرمزی لثه

در حالی که انجمن قلب آمریکا ارتباط بین بیماری لثه و بیماری‌های قلبی را به رسمیت می‌شناسد ، اما این موضوع را اعلام نکرده است. یافته‌های ارائه شده توسط محققان دانشگاه فلوریدا ، نشان می‌دهد که باکتری‌هایی که بیماری و قرمزی لثه را ایجاد می‌کنند، احتمال بیماری‌های قلبی را نیز افزایش می‌دهند. این مطالعه که بر روی موش انجام شد، نشان داد که پس از آن که باکتری‌های دهان ، بیماری‌ و قرمزی لثه را ایجاد می‌کنند ، وارد جریان خون می‌شوند و خطر بیماری‌های قلبی مانند افزایش سطح کلسترول و التهاب را افزایش می‌دهند.

قرمزی لثه و آرتریت روماتوئید

مطالعه‌ای که در مجله آمریکایی چاپ شده است ، نشان می‌دهد که باکتری‌ مسئول بیماری و قرمزی لثه (پورفیروموناس ژنژیوالیس) ، نه تنها منجر به شروع زودرس آرتریت روماتوئید می‌شود، بلکه اجازه می‌دهد این بیماری به سرعت پیشرفت کرده و استخوان و غضروف را تخریب کند. همچنین محققان دریافتند که این باکتری ، آنزیمی ترشح می‌کند که سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و موجب التهاب می‌شود.

قرمزی و التهاب لثه با آرتریت روماتوئید

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر