چه نشانه هایی علاقه کودک به والدین را نشان می‌دهد

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
چه نشانه هایی علاقه کودک به والدین را نشان می‌دهد

نشانه های علاقه کودک به والدین را درک کنید

مجله پزشکی و سلامتبیایید واقع‌گرا باشید. زمانی که کودک شما به دنیا می‌آید، آن‌قدر کوچک است که نمی‌تواند نسبت به احساسات شما عکس‌العملی نشان دهد و در اکثر مواقع شما از بی‌خوابی‌های شبانه و کارهای خسته کننده، آن‌قدر کلافه و خسته هستید که توجه زیادی به نشانه های علاقه کودک به خودتان ندارید. به مرور زمان که کودک شما بزرگ‌تر می‌شود و شما را بهتر می‌شناسد، یک پیوند قوی میان کودک و شما تشکیل می‌شود و نشانه ‌های علاقه کودک به شما بروز پیدا می‌کنند که می‌تواند با گذشت زمان عمیق‌تر شود.

1- کودکتان شما را می‌شناسد

به مرور زمان، کودکتان شما را می‌شناسد و شما را به دیگران ترجیح می‌دهد. همراه با اینکه کودک شما بزرگ می‌شود، بوی بدن و شیر شما را می‌شناسد و تنها در آغوش شما آرامش می‌گیرد. شناختن مادر، یکی از نشانه‌های علاقه کودک است. به مرور زمان شما نیز کودکتان را بهتر می‌شناسید و از نوع گریه او، نیاز او را درک می‌کنید. این روابط دو طرفه میان مادر و کودک، علاقه کودک به مادر را به وجود می‌آورد.

2- کودک کاملاً با شما ارتباط برقرار می‌کند

طی یک ماه پس از تولد، کودک با لبخند، صحبت کردن و حالت چهره شما ارتباط برقرار می‌کند و با چهره خود با شما رابطه برقرار می‌کند. هر چه که کودک شما بزرگ‌تر شود، ارتباط میان او و والدینش عمیق‌تر شده و تعامل چهره به چهره میان او و شما از نشانه های علاقه کودک به والدین است.

3- کودکتان به شما لبخند می‌زند، حتی برای یک ثانیه

مطمئناً اولین لبخند کودکتان برای شما بسیار شیرین است. تحقیقان نشان می‌دهد که لبخند کودک به طور غریزی برای ایجاد ارتباط با شما شکل می‌گیرد. اولین لبخند واقعی کودک بین 8-6 هفتگی است که نشانه علاقه کودک به شما است. زمانی که به چهره کودکتان لبخند می‌زنید، کودکتان نیز لبخندی به شما تحویل می‌دهد تا کاملاً در دل شما جا باز کند و علاقه‌اش را نیز به شما بروز دهد.

کودکتان به شما لبخند می‌زند، حتی برای یک ثانیه

4- کودک ممکن است به وسیله خاصی علاقه نشان دهد

نگران نباشید اگر کودک شما به وسیله خاصی مانند عروسک، پستونک (پستانک) و یا هر وسیله دیگری علاقه شدیدی نشان می‌دهد. معمولاً تمامی کودکان به یک چیز خاصی علاقه زیادی نشان می‌دهند. این دلیل بر عدم علاقه کودک به شما نیست. غریزه همه کودکان این ابراز علاقه افراطی به یک وسیله خاص را ایجاب می‌کند و بعد از یک سنی این علاقه، خود به خود از بین می‌رود.

5- کودکتان به شما مشتاقانه خیره می‌شود

کودک بعد از گذشت چند ماه، چهره، صدا و بوی مادر خود را تشخیص می‌دهد و سعی می‌کند با این صدا و بوی مادر ارتباط برقرار کند. کودک شما در 3-2 ماهگی با خیره شدن به چشمان شما علاقه‌اش را به شما ابراز می‌کند و با شما عشق و ارتباط برقرار می‌کند. زل زدن کودک به چشمان شما از نشانه‌های علاقه کودک به والدین است.

6- کودکتان با شما عشق بازی می‌کند

بعد از چند ماه، کودک با پدر و مادر خود عشق بازی می‌کند. او خودش را در آغوش پدر و مادرش رها کرده و اجازه می‌دهد تا والدینش او را ببوسند و با او تبادل احساسات داشته باشند. حتی بعد از مدتی کودک نیز شما را می‌بوسد و با چشمانش نیز علاقه‌اش را به شما بروز می‌دهد. عشق بازی کردن کودک با شما، از مهم‌ترین نشانه‌های علاقه کودک به شما است.

کودکتان با شما عشق بازی می‌کند

7- کودکتان دستانش را به سمت شما باز می‌کند

بعد از گذشت 6 ماه از تولد کودک شما، او شناخت بیشتری نسبت به محیط اطرافش پیدا کرده است و با باز کردن دستانش به شما نشان می‌دهد که او را بغل کنید. علاقه کودک به بغل کردن شما، نشانه علاقه و نیاز او به شما است.

8- کودک پریشانی‌اش را به شما نشان می‌دهد

هر چه که کودک شما بزرگ‌تر شود، زمانی که می‌خواهید او را ترک کنید، با گریه و یا حالت چهره‌اش، پریشانی‌اش را به شما نشان می‌دهد و با این کار می‌خواهد بگوید، علاقه‌اش به والدینش بیش از هر کس دیگری است. جالب است بدانید که رفتارهای بد کودک نیز به خاطر علاقه او به شما است. زیرا زمانی که دچار مشکلی می‌شود، با نشان دادن رفتارهای بد، اعتراضش را اعلام می‌کند.

9- کودکتان از شما تقلید می‌کند

علاقه کودک به شما باعث می‌شود که از تمام کارهای شما تقلید کند و با تقلید از شما و نوع رفتارتان با شما ارتباط برقرار کند.

کودکتان از شما تقلید می‌کند

10- زمانی که آسیب دیده است

زمانی که کودک شما دچار کمترین جراحت یا آسیبی می‌شود، تنها چیزی که او را آرام می‌کند، دویدن به سمت آغوش شما است. او به سمت شما می‌دود تا از شما کمک بخواهد و علاقه و عشق میانتان او را آرام کند. علاقه کودک به والدینش موجب می‌شود که در چنین مواقعی تنها از والدین خود آرامش بگیرد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر