روش صحیح خواباندن نوزاد بد خواب چگونه است

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
روش صحیح خواباندن نوزاد بد خواب چگونه است

برای خواباندن نوزاد بد خواب خود چه کنید؟

مجله پزشکی و سلامت : بسیاری از نوزادان ، دچار مشکلات خواب متنوعی هستند و پدر و مادر برای خواباندن نوزاد بد خواب خود دچار مشکل می‌شوند. در این مواقع باید بهترین راه برای خواباندن نوزاد بد خواب را انتخاب کنید تا بتوانید نوزاد بد خواب خود را به راحتی بخوابانید. مهم‌ترین نکته‌ای که باید توجه کنید این است که هرچه بیشتر به نوزاد خود توجه کنید ، مشکلات خواب او تشدید می‌شود.

مطالعات زیادی بر روی شیوه‌‌های مختلف خواباندن نوزاد بد خواب در شب ، انجام شده است. یک مطالعه اخیر بهترین روش برای خواباندن نوزاد بد خواب را مورد بررسی قرار داده است.در این مطالعه ، دو روش برای خواباندن نوزاد بد خواب ( 1- “گریه کنترل شده” 2- ” محو شدن در خواب” ) مورد بررسی قرار داده شده است.

روش اول خواباندن نوزاد بد خواب

در روش اول که ” گریه کنترل شده” نامیده می‌شود ، خواباندن نوزاد در این روش ، طوری است که نوزاد بدون دخالت پدر و مادر ، با کمی گریه کردن به خواب میرود.
اکثر پدر و مادرها نمی‌توانند تحمل کنند که نوزادشان با این روش به خواب بروند ، زیرا تحمل گریه کردن فرزندشان را ندارند. اما با توجه به تحقیقاتی راجع به این روش خواباندن نوزاد بد خواب، زمانی که پدر و مادر نسبت به گریه شبانه نوزاد ، عکس‌العمل نشان نمی‌دهند ، کودک یاد می‌گیرد که خودش به آرامش برسد. بعضی از پدر و مادرها نگران هستند که گریه کردن نوزاد موجب آسیب روحی و عاطفی به او شود و مشکلات طولانی مدتی برای او به وجود بیاورد ، اما جایی برای نگرانی نیست و این روش خواباندن نوزاد بد خواب هیچ آسیبی به او نمی‌رساند.

اگر نوزاد ، در نیمه شب از خواب بیدار شد و شروع به گریه کرد ، دقایقی صبر کنید تا نوزاد خودش را آرام کند و به خواب برود ، اگر گریه کردن او خیلی طولانی شد و به خواب نرفت ، احتمالاً مشکل دیگری دارد و باید به نوزاد خود رسیدگی کنید.
نکته‌‌ی مهم این است که به محض اینکه نوزادتان از خواب بیدار شد و شروع به گریه کرد ، نباید او را بلند کنید و به او توجه کنید ، بلکه باید اجازه دهید تا خودش آرام شود. این روش خواباندن نوزاد بد خواب ، بهترین روش برای خواباندن او است و عواقب روحی ندارد.

روش اول خواباندن نوزاد بد خواب

روش دوم خواباندن نوزاد بد خواب

در روش دوم خواباندن نوزاد بد خواب ،که “محو شدن در خواب” نامیده می‌شود ، برای کمک به اینکه نوزاد سریع‌تر به خواب برود ، وقت خواب نوزاد طولانی‌تر می‌شود.
این روش خواباندن نوزاد بد خواب ، مهربان‌تر است. در این روش برای اینکه نوزاد دچار بی‌خوابی نشود ، زمان خواب او را به تعویق می‌اندازید . یعنی اگر هر شب ساعت 9 ، نوزاد خود را در تختش قرار می‌دهید تا به خواب برود اما او بی‌قراری می‌کند ، شب بعدی او را ساعت 9:15 در تختش بگذارید ، این یک ربعی که شما دیرتر او را در تختش قرار می‌دهید، باعث می‌شود که او سریع‌تر به خواب برود و کم‌تر بی‌قراری کند.

مقایسه دو روش خواباندن نوزاد بد خواب

محققان دریافتند که هر دو روش خواباندن نوزاد ، موجب می‌شود که نوزاد هر چه سریع‌تر به خواب برود و روش “گریه کنترل شده” نیز به او کمک می‌کند تا در طول شب کم‌تر از خواب بیدار شود.
محققان دریافتند که هیچ یک از این دو روش خواباندن نوزاد بد خواب ، به نوزاد آسیب عاطفی و یا جسمی نمی‌رساند و تأثیری روی وابستگی نوزاد به پدر و مادر ندارد.
پدر و مادرها اغلب نگران هستند که استفاده از این دو روش خواباندن نوزاد بد خواب موجب پریشانی نوزادشان می‌شود و عواقب طولانی دارد. در صورتی که این مطالعه نشان داده است که نوزادانی که با این دو روش ، خوابیده بودند ، بعد از گذشت 12 ماه به طور کامل خوب هستند.

تحقیقات نشان داده است که هر دو روش خواباندن نوزاد بد خواب بسیار کارآمد است و بعد از مدتی ، نوزاد شما خیلی سریع و راحت به خواب می‌رود و در میان شب ، کم‌تر از خواب بیدار می‌شود. در نتیجه با این دو روش خواباندن نوزاد بد خواب ، مشکلات خواب نوزاد شما درمان می‌شود و آرامش بیش‌تری بر شما و نوزادتان حاکم می‌شود.

مقایسه دو روش خواباندن نوزاد بد خواب

این روش‌های خواباندن نوزاد بد خواب چه تأثیری روی مادران دارد؟

زمانی که نوزاد شما به راحتی به خواب برود ، سطح هورمون استرس ( کورتیزول) در او کم‌تر است. همچنین مادر نگرانی کم‌تری راجع به خواباندن نوزاد بد خواب خود دارد و دچار استرس نمی‌شود . در نتیجه مادر و نوزاد هر دو در آرامش کافی هستند و به هیچ مشکل عاطفی دچار نمی‌شوند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر