درمان گرفتگی صدا با عسل

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان گرفتگی صدا با عسل

روش درمان گرفتگی صدا چیست؟

مجله سلامت : تا به حال شده با گرفتگی صدا از خواب بیدار شید و گلوتون طوری گرفته باشه که صداتون خروسکی شده باشه؟ خوب، این از شانس بدیه که شما دارید. گرفتگی صدا اغلب در اثر التهاب و گرفتگی گلو ایجاد میشه و تو اکثر مواقع موقت و گذراست که عواقب موندگاری نداره. درمان گرفتگی صدا با عسل خیلی رایجه و اکثر افراد از ترکیب عسل با مواد طبیعی دیگه گرفتگی صدا رو درمان میکنن.

به طور کلی گرفتگی صدا زمانی اتفاق می‌افتد که به خاطر سرما خوردگی ، عفونت گلو و فریاد زدن بیش از حد به تارهای صوتی شما آسیبی وارد شده باشد. سیگار کشیدن ، استنشاق تنباکو ،  آلودگی هوا ، سرفه طولانی مدت یا بیماری‌های جدی مثل سل و سیفلیس می‌تواند موجب تشدید گرفتگی صدا (لارنژیت) شود. گرفتگی صدا معمولاً 2 هفته طول می‌کشد، اگرچه در برخی از مواقع که وضعیت مزمن‌تر باشد، این علائم گرفتگی صدا طولانی‌تر می‌شود. برای درمان گرفتگی صدا می‌توانید از درمان‌های خانگی استفاده کنید. درمان گرفتگی صدا با عسل یکی از بهترین روش‌های خانگی برای رفع گرفتگی صدا است که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم که عسل را به همراه چه چیزهایی بخورید تا به درمان گرفتگی صدا در شما کمک کنند.

بیشتر بدانید : 

 

درمان گرفتگی صدا با عسل و ترکیباتش

درمان گرفتگی صدا با عسل

عسل خاصیت ضد باکتری قوی دارد و بلافاصله آلودگی‌های گلو را تمیز می‌کند. برای درمان گرفتگی صدا و گلو چندین بار در روز عسل مصرف کنید تا علاوه بر درمان گرفتگی صدا ، گلو دردتان نیز کم شود. عسل را می‌توانید در چای ریخته و برای رفع گرفتگی صدا از این نوشیدنی استفاده نمایید.

توجه : عسل برای کودکان زیر سن 1 توصیه نمی‌شود.

نه تنها درمان گرفتگی صدا با عسل تنها امکان پذیر است، بلکه آن را اگر به همراه چندین ماده دیگر که در ادامه مطلب می‌گوییم بخورید، گرفتگی صدای شما سریع‌تر رفع می‌شود.

درمان گرفتگی صدا با عسل و سیر

برای درمان گرفتگی صدا با عسل می‌توانید حبه سیر خرد شده را با سرکه سیب، آب و عسل مخلوط کرده و هر 6 ساعت 2 قاشق چای خوری از آن را بخورید.

مصرف آب، آب میوه تازه و دمنوش‌های گیاهی با عسل

خشکی هوا و گلو باعث تحریک گرفتگی صدا می‌شود. به همین دلیل برای درمان گرفتگی صدا باید گلوی خود را مرطوب نگه دارید تا وضعیت گرفتگی صدای شما بهبود یابد. به این منظور خوب است که آب میوه و دمنوش‌های گیاهی را به همراه عسل بخورید تا علاوه بر هیدراته ماندن بدن، عسل از رشد میکروب جلوگیری کرده و با درمان عفونت گلو ، گرفتگی صدا و گلوی شما درمان شود.

مصرف آب، آب میوه تازه و دمنوش‌های گیاهی با عسل

درمان گرفتگی صدا با عسل و لیمو

آب لیمو به دلیل ماهیت اسیدی خود از رشد میکروب‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین گلو را مرطوب می‌کند. آب لیموی غلیظ برای درمان گرفتگی صدا بسیار مفید است. اگر آب لیمو را با عسل مخلوط کنید، گرفتگی صدای شما را به سرعت بهبود می‌دهد.

درمان گرفتگی صدا با عسل و سرکه سیب

سرکه سیب به علت خواص ضد میکروبی که دارد برای درمان گرفتگی صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخلوط عسل ، فلفل کاین و 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب بریزید و برای درمان گرفتگی صدا این نوشیدنی را دو بار در روز بنوشید.

درمان گرفتگی صدا با عسل و آب پیاز

آب پیاز قرمز یک ضد التهاب عالی است که می‌تواند به رفع گرفتگی صدا کمک کند، آب پیاز را با چند قطره آب لیمو و عسل مخلوط کنید و برای درمان گرفتگی صدا با عسل ، چندین بار در روز، چند قاشق غذاخوری از این شربت را بخورید.

درمان گرفتگی صدا با عسل و آب پیاز

درمان گرفتگی صدا با عسل و دارچین

دارچین خواص ضد باکتری و ضد میکروبی دارد که برای التیام گلو درد و درمان گرفتگی صدا مفید است. به خاطر خواص ضد عفونی کننده دارچین و عسل ، مصرف 4-3 بار در روز از این مخلوط به سرعت گلو درد را بهبود می‌بخشد. کشمش، پودر دارچین و عسل را در مقداری آب جوش بریزید و سپس این دمنوش را برای درمان گرفتگی صدا بخورید.

درمان گرفتگی صدا با عسل و آلوئه ورا

خواص ضد التهابی آلوئه ورا التهاب گلو و گرفتگی صدا را درمان می‌کند. برای درمان گرفتگی صدا ، مخلوط ژل آلوئه ورا و عسل را یک بار در روز مصرف کنید.


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

گرفتگی صدادارم امپول۱۲۰۰وlaوبتامتازون وشربت دیفن کپسول آموکسی کلا هم استفاده کردم ولی همچنان گرفتگی صدادارم

مشاهده کامل

مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر