درمان عفونت های زنانه با عسل (آموزش ساخت 5 مخلوط عالی)

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 8 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
درمان عفونت های زنانه با عسل (آموزش ساخت 5 مخلوط عالی)

راه درمان عفونت های زنانه چیست؟

مجله سلامت : عفونت قارچی واژن یکی از شایع‌ترین عفونت های زنانه در سن باروری است و ممکن است به یک مشکل جدی تبدیل شود زیرا سويه‌های کاندیدایی که عامل عفونت هستند، نسبت به داروهای ضد قارچی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند، ایمنی ایجاد می‌کنند. بسیاری از زنان روش‌های طبیعی برای درمان عفونت های زنانه را انتخاب می‌کنند و از مواد طبیعی مانند زنجبیل، آلوئه ورا و آب زغال اخته برای درمان عفونت‌های قارچی واژن استفاده می‌کنند.

تحقیقات جدید و مکرری درباره تأثیر عسل برای درمان عفونت های زنانه انجام شده است و نتایج نشان می‌دهد که عسل ماده طبیعی مفید برای درمان عفونت های زنانه و واژینال است. به نظر می‌رسد عسل خاصیت ضد قارچی عالی و توانایی از بین بردن علائم عفونت قارچی واژن را دارد، به ویژه هنگامی که با موم زنبور عسل، روغن زیتون یا ماست مخلوط شود. در این مقاله به بررسی تأثیر عسل در درمان عفونت های زنانه می‌پردازیم، اگر می‌خواهید بهترین راه درمان عفونت های زنانه را پیدا کنید، با ما همراه شوید.

 

شواهدی برای مؤثر بودن عسل در درمان عفونت های زنانه

 

بهتر است برای اینکه شما را به مؤثر بودن عسل در درمان عفونت های زنانه مطمئن کنیم، تجربه زنی را برایتان بازگو کنیم که از این ماده برای درمان عفونت خود استفاده کرده است، داستان را از زبان خودش بخوانید:

“ابتدا به مؤثر بودن عسل برای درمان عفونت های زنانه شک کردم، زیرا این ماده پر از قند است و قند به تغذیه مخمر و رشد آن کمک می‌کند؛ بنابراین تصمیم گرفتم که خودم از عسل استفاده کنم و مؤثر بودن این ماده در تسکین عفونت قارچی واژن را به دیگران اطلاع دهم. من بعد از استفاده از عسل برای درمان عفونت واژن خود، خیلی زود متوجه کمتر شدن خارش و قرمزی خود شدم و تأثیر این ماده بهتر از داروهای ضد قارچی بود که پیش از این استفاده می‌کردم.”

شواهدی برای مؤثر بودن عسل در درمان عفونت های زنانه

درمان عفونت های زنانه با عسل و دارچین

 

درمان عفونت های زنانه با عسل و دارچین یکی از روش‌های درمانی خوبی است که واقعاً باعث توقف عفونت قارچی می‌شود. مقالات متعددی درباره اثربخشی عسل در درمان ضد کاندیدیا منتشر شده‌اند که برخی از آن‌ها در این مقاله ارائه گردید؛ بنابراین اجازه دهید در این بخش کمی درباره خواص دارچین در درمان عفونت های زنانه صحبت کنیم؛

استفاده از دارچین برای بیماری های مختلف دارای تاریخچه‌ای طولانی است. حتی حضرت موسی (ع) هم از دارچین در روغن مقدس خود استفاده کرده است! دارچین در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان رشد کرده و برای مدت مدیدی است که از نظر پزشکی تائید شده است.

با پیشرفت علوم، دانشمندان همچنین اثبات شد که دارچین درمان مناسبی برای برخی از بیماری های باکتریایی و قارچی است. یکی از موارد مصرف دارچین ، در درمان عفونت های زنانه با قارچ‌ها است.

آنچه همه ما به طور معمول استفاده می‌کنیم پودر پوست دارچین است. در یک مطالعه تأثیر پودر پوست دارچین بر گونه‌های مختلف کاندیدیا که به داروی فلوکونازول ( fluconazole ) مقاوم شده بودند، بررسی شد. در این مطالعه مشخص شد که پوست دارچین شامل چندین فیتوکمیکال است که قابلیت کشتن قارچ کاندیدیا را دارند.

دو ماده شیمیایی اصلی در پوست گیاه دارچین شامل سینامالدهید ( Cinnamaldehyde ) و یوژنول ( Eugenol ) است که می‌توانند بیوفیلم را از بین ببرند. بنابراین می‌توان آن را به همراه فلوکونازول برای درمان بیوفیلمهای کاندیدا آلبیکنس به کار برد.

بنابراین شما می‌توانید از این گیاه درمانی بی‌خطر خصوصاً به صورت ترکیب عسل و دارچین ، برای گرفتن اثرات مشابه و حتی بهتر از داروهای شیمیایی در درمان عفونت های زنانه استفاده کنید، زیرا:

دارچین یک گیاه بی‌نظیر برای از بین بردن عفونت‌های کاندیدیایی مقاوم به دارو می‌باشد.

پیشنهاد ما به شما این است که از عسل و دارچین تازه خود برای درمان عفونت های زنانه خود استفاده کنید. عسل و دارچین را به خوبی با هم مخلوط کنید و در محل واژن خود استعمال کنید. حتی تحقیقات نشان داده‌اند اگر شما در حال حاضر از داروهای ضد قارچی برای درمان عفونت های زنانه استفاده می‌کنید باز هم از پودر دارچین استفاده کنید؛ زیرا می‌تواند به طرز شگفت‌آوری تأثیر سایر روش‌های درمان عفونت های زنانه را افزایش دهد.

درمان عفونت های زنانه با عسل و دارچین

درمان عفونت های زنانه با عسل و سیر

 

سیر گیاهی است که تقریباً در هر فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد و یک گیاه بی‌نظیر با فعالیت ضد قارچ کاندیدیا می‌باشد. از زمان فرعون‌های باستان از سیر استفاده می‌شده است؛ در دوران باستان از مخلوط عسل و سیر برای درمان مشکلات دندانی استفاده می‌شد.

مطالعات بسیاری درباره‌ی اثر ضد قارچی سیر انجام شده است. اما ما به یکی از این مطالعات که در مجله پزشکی تغذیه در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید اشاره می‌کنیم. در این مطالعه روی ۱۰ گونه مختلف کاندیدیا که از بیماران مختلف به دست آمده بودند، کار شد. این مطالعه نشان داد که حدود ۱۵ میلی‌گرم از سیر قابلیت کشتن مخمرهای کاندیدیا را دارد. شما می‌توانید در این زمینه بیشتر تحقیق کنید زیرا مطالعات بسیاری در این زمینه انجام شده است.

با مخلوط کردن عسل و سیر خرد شده می‌توانید یک ترکیب ضد قارچ قوی برای درمان عفونت های زنانه ایجاد کنید؛ به طوری که این درمان برای شما هزینه بسیار کمتری نسبت به مراجعه به پزشک و درمان‌های شیمیایی خواهد داشت.

باید چند حبه سیر را پوست کنده و در مخلوط کن بریزید تا به خوبی له شود، سپس مخلوط به دست آمده را برای ۱۰ دقیقه در محیط قرار دهید این کار باعث می‌شود که دو ماده به نام آلین ( alliin ) و آلیناز ( alliinase ) با یکدیگر ترکیب شده و ترکیب قدرتمندی به نام آلیسین ( allicin ) ایجاد کنند.

آلیسین دارای فعالیت ضد میکروبی و ضد قارچی بسیار قوی می‌باشد. سپس ترکیب به دست آمده را با عسل مخلوط کنید و آن را در ناحیه واژن استعمال کنید شما باید قبل از استفاده از ترکیب عسل و سیر ، واژن خود را به خوبی شست‌ و شو دهید.

بهتر است این کار را در شب انجام دهید و اجازه دهید ترکیب عسل و سیر به مدت یک شب در واژن باقی بماند و صبح آن را بشویید.

درمان عفونت های زنانه با عسل و سیر

درمان عفونت های زنانه با مخلوط عسل و ماست

 

در سال 2015 مطالعه‌ای راجع به درمان عفونت های زنانه با عسل بر روی 70 زن مبتلا به عفونت های زنانه انجام شد. این زنان به دو گروه تقسیم شدند، گروه اول با مخلوط عسل و ماست درمان شدند، در حالی که گروه دوم کلوتریمازول ( clotrimazole ) استفاده کردند. نتایج نشان می‌دهد که مخلوط عسل و ماست در تسکین علائم و درمان عفونت های زنانه مؤثرتر از کلوتریمازول هستند و خواص ضد قارچی مشابه کلوتریمازول را نیز دارند.

یک مطالعه مشابه هم در سال 2012 بر روی زنان باردار مبتلا به عفونت های زنانه قارچی انجام شد. در این مطالعه علائمی مانند خارش و قرمزی در 87.8٪ از زنانی که از مخلوط عسل و ماست برای درمان عفونت های زنانه استفاده کرده بودند، کاهش یافته بود، در حالی که این کاهش علائم در 72.3٪ از زنانی که درمان را با داروهای معمولی ضد قارچ انجام داده بودند، دیده می‌شد.

از سوی دیگر، 91.5٪ از زنانی که از داروهای ضد قارچی استفاده می‌کردند به طور کامل از عفونت بهبود یافتند، در حالی که 76.9٪ از کسانی که از عسل و ماست استفاده کرده بودند، عفونتشان بهبود یافت. محققان می‌گویند که ترکیب عسل و ماست می‌تواند جایگزینی برای داروهای ضد قارچی ، بخصوص در دوران بارداری باشد.

این نتایج بسیار امیدوار کننده است و نشان می‌دهد که مخلوط عسل و ماست می‌تواند همانند داروهای ضد قارچی عمل کند. استفاده از عسل و ماست در درمان عفونت های زنانه خفیف بسیار مؤثر است اما زنان مبتلا به عفونت‌های مکرر دوره‌ای ممکن است نیاز به درمان قوی‌تر داشته باشند.

سپس مقداری از کرم‌های حاوی باکتری اسیدوفیلوس زنده در واژن استعمال کنید. حتی می‌توانید از ماست‌های پروبیوتیک حاوی اسیدوفیلوس استفاده کنید؛ فقط باید مطمئن شوید که باکتری اسیدوفیلوس واقعاً زنده است. این باکتری مفید باعث می‌شود که در آینده به عفونت های زنانه قارچی کمتری مبتلا شوید؛ زیرا باکتری‌هایی اسیدوفیلوس با مصرف قند اسید لاکتیک تولید می‌کنند که باعث کاهش مخمرها می‌شود.

درمان عفونت های زنانه با مخلوط عسل و ماست

چگونه از عسل و ماست برای درمان عفونت های زنانه استفاده کنید؟

 

• یک فنجان آب را جوشانده و اجازه دهید تا دمای 40 درجه سانتی گراد خنک شود، دمای بالاتر خواص عسل را از بین ببرد.

• 2 قاشق غذا خوری عسل با کیفیت بالا را در یک کاسه بریزید و آب جوشانده شده را نیز به کاسه اضافه نمایید و عسل را در آب حل کنید.

• دو قاشق غذاخوری ماست را به مخلوط آب و عسل اضافه کنید و آن‌ها را باهم مخلوط کنید.

• شما می‌توانید قبل از رفتن به رختخواب و بعد از شستن واژن، این مخلوط را به واژنتان بزنید. استفاده روزانه از ماست و عسل برای درمان عفونت های زنانه ، تأثیر فوق‌العاده‌ای دارد.

• این مخلوط را می‌توانید برای چند روز در یخچال نگه دارید.

مخلوط کردن گیاهان با عسل برای درمان عفونت های زنانه

 

شما می‌توانید طبق توصیه دکتر داک که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد برای افزایش اثر درمانی عسل، ترکیبی از گیاهان را به آن اضافه کنید. هر تعداد از گیاهانی چون سیر، دارچین ، پوست درخت گردو و یا اسانس‌های ضد کاندیدیا را که در دسترس داشتید به عسل بیفزایید.

همچنین گل‌هایی که شهد زنبورها را تأمین می‌کنند به طور خاص بر توانایی عسل در درمان عفونت های زنانه تأثیر می‌گذارند. بعضی از انواع عسل کمتر از سایر عسل‌ها عمل می‌کنند که بستگی به نوع گیاهی دارد که شهد از آن جمع آوری شده است.

عسل طبیعی حاوی پلی فنولها و فلاونوئیدهاست که این مواد شیمیایی عامل اثرات بیولوژیک عسل مانند فعالیت ضد قارچی هستند. مثلاً عسل‌های نارنجی که فیتوکمیکالهای کمتری دارند اثر کمتری در درمان عفونت های زنانه دارند.

مخلوط کردن گیاهان با عسل برای درمان عفونت های زنانه

تفاوت عسل طبیعی با عسل غیر طبیعی در درمان عفونت های زنانه

 

مقالات متعددی نشان داده‌اند که عسل مصنوعی هم در درمان عفونت های زنانه مؤثر است؛ بنابراین با توجه به این که عسل‌های طبیعی قیمت‌های بسیار بالایی دارند ولی تأثیر آن‌ها تفاوت چندانی با عسل‌های غیر طبیعی ندارد شاید اصلاً نیازی به استفاده از عسل‌های طبیعی نباشد و می‌توانید با عسل‌های مصنوعی هم به نتیجه برسید. البته نه به اندازه عسل طبیعی.

با وجود انواع عسل ، تمام عسل‌ها چه طبیعی و چه غیرطبیعی، در درمان عفونت های زنانه با انواع قارچ‌ها مؤثر هستند؛ فقط میزان عسل بیشتری برای درمان نیاز خواهد بود. از طرفی می‌توانیم با افزودن گیاهان مؤثر، کیفیت عسل را در درمان عفونت افزایش دهیم.

اگر موفق به پیدا کردن عسل طبیعی چند ساله نشدید، با توجه به این که عسل‌های طبیعی قیمت‌های بسیار بالایی دارند فقط سعی کنید با استفاده از گیاهان مؤثر در درمان عفونت های زنانه (مانند دارچین ، پوست درخت گردو ، سیر و غیره) یا اسانس آن‌ها، مواد شیمیایی گیاهی موجود در عسل طبیعی را شبیه‌سازی کنید.

یکی از بهترین متخصصان گیاهان دارویی به نام دکتر جیمز داک، در کتاب خود نوشته است که مخلوط کردن گیاهان با هم می‌تواند یک اثر هم‌افزایی داشته باشد؛ یعنی اثر آن‌ها هنگامی‌که با هم استفاده شوند بیشتر از زمانی است که خودشان به‌تنهایی استفاده می‌شوند.

اغلب مواد شیمیایی (فیتوکمیکال) که در یک گیاه وجود دارند با یک روش متفاوت باعث درمان بیماری ها می‌شوند. هنگامی که مواد شیمیایی گیاهی بیشتری را به مخلوط اضافه می‌کنید ترکیبی به دست می‌آورید که می‌تواند یک بیماری را به روش‌های مختلف و با قدرت بیشتری درمان کند.

بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است با ترکیب چند گیاه دارویی و عسل به طور مؤثرتری به درمان عفونت های زنانه قارچی کمک کنید.

تفاوت عسل طبیعی با عسل غیرطبیعی در درمان عفونت های زنانه


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام خسته نباشیدبرای درمان عفونت رحم چی تجویز میکنید؟

مشاهده کامل

با سلام لطفا مقاله بالا رو مطالعه کنید؛ همچنین خواندن مقالات زیر هم می تونه به شما کمک کنه: پماد هیدروکورتیزون برای خارش واژن
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

ایا عسل برای درمان عفونت واژن زن مفید هست؟

مشاهده کامل

کاربر: “ساحل نشین اشک ” سلام وقت بخیر ببخشید من الان مدت زیادی که عفونت زنانه دارم دکتر رفتم ولی با داروهای شیمیای رفع نشده لطفا یه راه حلی جلوم بذارین که مشکلم بر طرف بشه حتی واسه نزدیکی کردنم مشکلم دارم

مشاهده کامل

دوست عزیز با سلام لطفا مقاله زیر رو مطالعه کنید و در صورتی که هر سوال یا تجربه ای داشتید در همینجا مطرح کنید. http://www.drsosha.com/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D9%88-%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%D8%AA/%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D8%B9%D8%B3%D9%84/
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر