سرطان های قابل درمان کدام‌اند؟

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سرطان های قابل درمان کدام‌اند؟

سرطان های قابل درمان را بشناسید

مجله پزشکی و سلامت : سرطان‌ها از جمله بیماری‌هایی است که امروزه در سطح عموم جامعه به عنوان یک بیماری قابل درمان شناخته می‌شوند. اما از دیدگاه پزشکی و سلامت برخی از سرطان‌ها ، سرطان های قابل درمان هستند ، البته مشروط بر این که در مراحل اولیه تشخیص داده شوند و به طور دقیق از درمان‌ها و مراقبت‌های اولیه در زمینه کنترل و جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های سرطان پیروی گردد.
از جمله سرطان های قابل درمان که از دیدگاه پزشکان می‌توان به بهبودی آن‌ها امیدوار بود می‌توان به سرطان پروستات، سرطان تیروئید، سرطان بیضه، سرطان پوست و سرطان پستان اشاره کرد.

سرطان پروستات یکی از سرطان های قابل درمان

از جمله انواع سرطان‌های شایع در مردان است که فرد حداقل تا پنج سال بعد از ابتلا به این نوع سرطان می‌تواند به راحتی از یک زندگی عادی برخوردار باشد و چه بسا مرگ در این افراد می‌تواند ناشی از علل دیگری به غیر از حاد شدن بیماری سرطان عارض گردد.

خوشبختانه روند پیشرفت این نوع از سرطان کند بوده و به همین دلیل پزشکان امیدوارند تا با تشخیص سریع و درمان به موقع بتوانند روند بهبود کلی سلامت فرد مبتلا را موجب گردند. البته نظر متخصصان سلامت آن است که بهترین راه برای کندتر کردن روند پیشرفت سرطان پروستات در مردان تشخیص به موقع این بیماری در مراحل اولیه بروز آن می‌باشد. به همین دلیل توصیه می‌گردد که مردان با انجام معاینات دوره‌ای و تست‌های خونی مربوطه برای سلامت پروستات خود اقدام نمایند. به علاوه این که توجه گردد که وجود خون در ادرار یکی از نشانه‌های بروز سرطان پروستات می‌باشد.

سرطان تیروئید

با وجود این که سرطان تیروئید از جمله انواع سرطان ‌های قابل درمان است که راه تشخیص اولیه در مورد آن تاکنون به طور قطعی مشخص نشده است و متأسفانه زمانی فرد متوجه بیماری سرطان خود می‌شود که سلول‌های سرطانی بخشی از تیروئید را درگیر نموه‌اند؛ اما خوشبختانه با خارج کردن غده تیروئید سرطانی از بدن و هورمون درمانی تا حد قابل ملاحظه‌ای می‌توان از پیشرفت بیماری پیشگیری نمود. حتی مطالعات علمی محققان علوم سلامت در این زمینه نشان داده که طول عمر افراد مبتلا به این سرطان که به سرعت اقدام به درمان نمودند تا 5 سال بیشتر از افراد مبتلا دیگر می‌باشد.

سرطان تیروئید

سرطان بیضه یکی دیگر از سرطان های قابل درمان

این نوع سرطان قابل درمان در مردان با بروز تومور در بیضه‌ها بروز می‌کند. البته خوشبختانه در مراحل اولیه بروز این بیماری می‌توان با هورمون درمانی به فرد مبتلا کمک کرد تا به زندگی عادی خود به همراه داشتن روابط جنسی طبیعی ادامه دهد. اما در مراحل پیشرفته توصیه متخصصان و پزشکان برداشتن بخشی یا همه بیضه می‌باشد. با وجود این که هنوز روشی برای تشخیص این نوع سرطان قبل از وقوع آن کشف نشده است، اما اعتقاد پزشکان بر آن است که تشخیص سریع این بیماری در مراحل اولیه بروز می‌تواند تا 95 درصد باعث زنده ماندن و داشتن سلامتی پایدارتر او در پنج سال آینده زندگی باشد.

سرطان پوست از جمله سرطان های قابل درمان

از جمله سرطان های قابل درمان رایج در دنیای امروز می‌باشد که با قرمزی، زخم و تخریب سلول‌های پوستی خود را نشان می‌دهد. با وجود این که درمان این نوع سرطان نسبت به سایر سرطان‌ها مشکل‌تر است و متأسفانه به درمان‌های پزشکی کمتر پاسخ می‌دهد؛ اما چکاپ منظم پوست و کمتر قرار گرفتن در معرض زیاد تابش نور آفتاب از جمله روش‌های کنترل پیشرفت این بیماری می‌باشد.

حتی اعتقاد متخصصان سرطان شناسی بر آن است که افراد مبتلا در صورتی که از درمان صحیح پیروی نمایند، می‌توانند در پنج سال بعدی زندگی، از سلامت و شادابی مناسبی برخوردار باشند. در کل مطالعات علمی در زمینه این نوع سرطان نشان داده که 15 تا 20 درصد مبتلایان می‌توانند در کل زندگی خود، یک زندگی کاملاً طبیعی داشته باشند و حتی علت مرگ آنها ممکن است چیزی به غیر از عوارض سرطان بر بدن باشد.

سرطان پوست از جمله سرطان های قابل درمان

سرطان پستان از سرطان های قابل درمان

از جمله سرطان های قابل درمان در بین زنان می‌باشد که در صورت درمان آن، فرد مبتلا به راحتی می‌تواند از یک زندگی طبیعی برخوردار شود. خوشبختانه انجام تست‌های منظم ماموگرافی بعد از سن 45 سالگی از جمله راه‌های تشخیص و کنترل این بیماری می‌باشد. البته از سوی دیگر این نوع سرطان در مقایسه با سایر انواع سرطان‌ها به درمان پاسخ بسیار مناسب‌تری می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود تا خانم ها با انجام معاینات منظم دوره ای پستان‌های خود از بروز سرطان پستان پیشگیری نمایند.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر