طرز تهیه دتاکس تخم چیا و گیلاس

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
طرز تهیه دتاکس تخم چیا و گیلاس

دتاکس چیست؟

مجله پزشکی و سلامتسم‌زدایی کل بدن می‌تواند کارایی سیستم‌های مختلف بدن و در کل ، کارایی بدن را بالا ببرد. با توجه به گفته محققان، مواد غذایی سم‌زدا یا دتاکس‌ها می‌توانند سموم را از بدن خارج کرده و به تعادل بدن کمک کند. در این مطلب طرز تهیه دتاکس تخم چیا و گیلاس را به شما ، آموزش می‌دهیم.

مواد مغذی دتاکس تخم چیا و گیلاس

برای سلامت زیستن و تناسب اندام نیاز دارید تا در وعده‌های غذایی‌ و یا میان وعده‌هایتان از مواد مغذی و سالم استفاده نمایید که هم احساس خوبی به شما دهند و هم احساس گرسنگی شما را کنترل کنند. تخم چیا غنی‌ترین منبع گیاهی اسید چرب امگا 3 است که حتی بیش از ماهی قزل‌آلا امگا 3 دارد.زمانی که این دانه با آب مخلوط می‌شود،فیبر تخم چیا موجب تشکیل پودینگ می‌شود.علاوه بر اینکه این دانه، سرشار از فیبر و امگا3 است، خواص دیگری مانند افزایش انرژی، کمک به هضم و ثبات قند خون نیز دارد.زمانی که پودینگ تخم چیا را با گیلاس مخلوط کنید،نه تنها طعم و مزه این پودینگ خوشمزه می‌شود، بلکه آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C، پتاسیم و فیبر نیز به آن اضافه می‌شود.

ارزش‌ غذایی دتاکس تخم چیا و گیلاس در هر فنجان

260 کالری
11 گرم چربی
32 گرم کربوهیدرات
8 گرم شکر
13 گرم فیبر
9 گرم پروتئین

ارزش‌ غذایی دتاکس تخم چیا و گیلاس در هر فنجان

مواد لازم برای تهیه دتاکس تخم چیا و گیلاس

برای پودینگ

2 و 2/1 فنجان شیر بادام شیرین نشده
2/1 فنجان گیلاس بدون هسته و خردشده
2/1 قاشق چای‌خوری هل
1 قاشق چای‌خوری استویا
1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
2/1 فنجان تخم چیا

کرم بادام زمینی

4/1 فنجان بادام‌زمینی (کاشو)
4/1 فنجان گیلاس بدون هسته و خردشده
2 قاشق غذاخوری آب سرد
4/1 قاشق چای‌خوری عصاره وانیل
8/1 قاشق چای‌خوری استویا

طرز تهیه دتاکس تخم چیا و گیلاس

1)شیر، گیلاس، هل، استویا و وانیل را با مخلوط کن با هم مخلوط کنید تا یکنواخت شود.اسموتی گیلاسی که تهیه کردید را روی تخم چیا بریزید و با آن مخلوط کنید،بعد از گذشت 5 دقیقه ، دوباره مخلوط آن‌ها را به هم بزنید. سپس 10دقیقه صبر کنید و دوباره مخلوط را به هم بزنید. مخلوط تهیه شده را حداقل 3 ساعت یا یک شب کامل در یخچال بگذارید تا آماده خوردن شود و به صورت پودینگ درآید.
2)کاشو (بادام‌زمینی) را در آب بریزید و بگذارید تا حداقل 3 ساعت خیس بخورد. برای ساختن کرم، گیلاس را با یک مخلوط کن بزنید تا کاملاً پوره و یکنواخت شود. بادام‌زمینی خیس داده شده را بشویید و همراه با آب سرد به مخلوط کن حاوی گیلاس، اضافه نمایید و آن‌ها را تا زمانی که یکنواخت شوند، مخلوط کنید.سپس وانیل و استویا را نیز به مخلوط گیلاس و بادام‌زمینی اضافه نمایید و به خوبی مخلوط کنید.
3)پودینگی که تهیه کردید حدود 4 فنجان است، آن را می‌توانید با گیلاس بیشتر و کرم بادام‌زمینی میل کنید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر