تناسب اندام ایده آل با هفت میان وعده

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تناسب اندام ایده آل با هفت میان وعده

تناسب اندام با میان وعده غذایی مناسب

مجله پزشکی و سلامت : متخصصان تغذیه همیشه به افراد سالم توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود مصرف میان وعده‌ غذایی مناسب برای تناسب اندام را فراموش نکنند. چون که یک فرد سالم برای آن که بتواند سلامتی پایدار داشته باشد و دچار مشکلات اضافه وزن و یا گرسنگی‌های مداوم نشود، باید دریافت انرژی روزانه خود را در چندین وعده تقسیم کند و مصرف میان وعده غذایی به این تقسیم دریافت انرژی روزانه کمک بزرگی می‌کنند. اما سؤال اینجاست که بهترین میان وعده‌ غذایی برای تناسب اندام چه نوع مواد غذایی می‌باشند.

معرفی 7 میان وعده غذایی خوب برای تناسب اندام

تخم مرغ آب‌پز یک میان وعده غذایی مناسب برای تناسب اندام

یکی از بهترین میان وعده‌های غذایی است که خیلی سریع و آسان می‌توان آن را تهیه و در صبح یا عصر به عنوان یک غذای سالم آن را میل کرد. پروتئین تخم مرغ از مرغوب‌ترین انواع پروتئین‌ها است و مصرف آن در میان وعده می‌تواند باعث ایجاد احساس سیری و پیشگیری از مصرف غذای زیاد در وعده اصلی بعدی شود.

جوی دوسر یک میان وعده غذایی مناسب برای تناسب اندام

مصرف نصف فنجان جوی دوسر که با مقدار کمی آب چند دقیقه خوب پخته شده باشد و مقداری دارچین به آن اضافه شده باشد، می‌تواند برای کنترل نوسان قند خون در طی روز مؤثر باشد. به همین دلیل برخی متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که از این غذا در میان وعده عصر استفاده شود، تا با توجه به فیبر و پروتئینی که دارد مانع از بروز گرسنگی‌های شدید تا زمان شام گردد.

بادام خام یک میان وعده غذایی مفید برای تناسب اندام

از جمله مغزهای گیاهی است که مملو از پروتئین‌ها و چربی‌های مفید برای بدن می‌باشد. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که 6 تا 8 عدد بادام خام در میان وعده‌ غذایی استفاده نمایید. چون که مطالعات علمی نشان داده مصرف منظم بادام خام باعث تقویت سلامت قلب و کنترل میزان کلسترول خون می‌شود.

بادام خام یک میان وعده غذایی مفید برای تناسب اندام

میوه‌ خشک یک میان وعده غذایی مناسب برای تناسب اندام

واقعاً مواد غذایی خوبی بخصوص در زمانی هستند که شما احساس گرسنگی شدید می‌کنید. این مواد غذایی با قند کنترل شده‌ای که دارند، باعث تنظیم قند خون شما می‌شوند و به این صورت حس گرسنگی‌های روزانه شما را مرتفع می‌کنند.

پسته خام و تناسب اندام ایده آل

از مغزهای گیاهی فوق‌العاده مفید برای بدن می‌باشد که با داشتن مواد مغذی زیاد به نسبت حجم پایین انرژی، می‌تواند ماده غذایی خوبی برای هر میان وعده در روز باشد. البته باید توجه کرد که در مصرف پسته خام نباید زیاده روی کرد و خوردن 8 تا 10 عدد پسته خام در یک میان وعده در روز کافی است.

هویج یک میان وعده غذایی مناسب برای تناسب اندام

یکی از بهترین مواد غذایی است که می‌توان آن را در هر شکلی به صورت خام، پخته، حریره، آب هویج و … در میان وعده روزانه مصرف نمود. این ماده غذایی با حجم بالای فیبر و پیش سازهای ویتامین A که دارد، می‌تواند در کنترل احساس سیری و بهبود بینایی مؤثر باشد. به همین دلیل متخصصان تغذیه مصرف منظم هویج را در رژیم غذایی برای تداوم تناسب اندام به مردم توصیه می‌کنند.

پرتقال برای تناسب اندام

میوه‌ای که به میوه ویتامین C دار نیز معروف شده و برخی آن را به عنوان میوه ضد سرماخوردگی نیز می‌شناسند. به همین دلیل مخصوصاً مصرف منظم آن در فصول پاییز و زمستان برای تقویت سیستم ایمنی بدن توصیه می‌شود. در مجموع پیشنهاد می‌گردد که در میان وعده‌ غذایی هفتگی سعی نمایید تا حداقل چند بار از مواد غذایی معرفی شده فوق استفاده کنید تا بدن شما از منافع این مواد غذایی سود ببرد.

پرتقال برای تناسب اندام


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا : 

© سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر