سم زدایی بدن با دتاکس و دتاکس واتر

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
سم زدایی بدن با دتاکس و دتاکس واتر

رژیم سم زدایی با دتاکس و دتاکس واتر

مجله پزشکی و سلامت : کار اصلی دتاکس و دتاکس واتر ها ، سم زدایی است. گاهی بعد از یک دوره طولانی بیماری، احساس می‌کنید که نیاز جدی به ماده‌ای برای سم زدایی و پاک‌سازی بدن دارید.در نتیجه احساس می‌کنید که نیاز دارید، یک رژیم غذایی سرشار از دتاکس و دتاکس واتر (سم ‌زدایی) و آبمیوه‌های تازه را در کنار ساعاتی ورزش آغاز کنید.اما قبل از اینکه خوردن غذاها را ترک کنید و یک هفته تمام دتاکس و دتاکس واتر و نوشیدنی بخورید، مطلب ما را بخوانید.

نظر متخصصان تغذیه راجع به رژیم دتاکس و دتاکس واتر

متخصصان تغذیه در این‌ باره می‌گویند: رژیم غذایی دتاکس و دتاکس واتر (سم زدایی) مصرف پروتئین و مواد غذایی دیگر را به شدت محدود می‌کند و در نتیجه مواد غذایی مورد نیاز فرد تأمین نمی‌شود، اما دتاکس و دتاکس واتر‌ و رژیم غذایی سم زدایی نوعی تغذیه پاک است که بدن را سم زدایی می‌کند.

دتاکس و دتاکس واتر در بدن چگونه عمل می‌کند؟

هنگامی که ما به اندازه کافی (حداقل پنج وعده در روز)، میوه‌های تازه و سبزیجات مصرف می‌کنیم ، در واقع خودمان را با مواد مغذی سالم و مفیدی سیر کرده‌ایم که به عملکرد درست بدن کمک می‌کنند. به عنوان مثال، پتاسیم به تنظیم فشار خون کمک می‌کند و فیبر سطح کلسترول را کاهش داده و به احساس سیری کمک می‌کند. رژیم غذایی غنی از فیبر به تنظیم حرکات روده نیز کمک می‌کند، حرکات منظم روده باعث می‌شود که بدن از شر ترکیبات اضافی و ناخواسته خلاص شود.

سم زدایی چه مدت طول می‌کشد

اینکه مدت پاک‌سازی بدن چه مدت طول بکشد، بستگی به نوع رژیم سم زدایی شما دارد. این به آن معنی است که اگر شما رژیم غذایی‌تان را به خوردن دتاکس و دتاکس واتر ، نوشیدنی‌های سم زدا و آبمیوه‌های تازه محدود کنید، فقط می‌توانید 3 روز این رژیم غذایی را ادامه دهید تا بدن شما سم زدایی شود، اما این نوع رژیم سم زدایی توصیه نمی‌شود، زیرا مواد غذایی مفید را محدود کرده و بدن را با کمبود مواد مغذی مواجه می‌کند.
اما اگر برای سم زدایی فقط سعی دارید که به رژیم غذایی‌تان ، پروتئین بدون چربی و میوه و سبزیجات تازه را بیفزایید و در مقابل، مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های مضر را ترک کنید،این نوع رژیم غذایی به همراه دتاکس و دتاکس واتر های مفید، را می‌توانید تا زمانی که دوست‌ دارید ادامه دهید تا بدن شما سم زدایی شود. فقط لازم است که به اندازه کافی کالری، پروتئین و کربوهیدرات برای عملکرد درست بدن دریافت کنید.

سم زدایی چه مدت طول می‌کشد

یک رژیم سم زدایی موفق چگونه است؟

برای اینکه رژیم سم زدایی را رعایت کنید، که برای بدنتان مفید باشد و در عین حال سموم را از بدنتان پاک کند، بهتر است چندین نکته زیر را به درستی رعایت کنید:

1-رژیم غذایی حاوی پروتئین

دریافت میزان پروتئین کافی و توزیع مصرف این پروتئین در روز‌های مختلف هفته برای سلامت بدن ضروری است. به عنوان یک قاعده کلی، بدن دوست دارد،در هر چهار تا شش ساعت ،حدود 20 تا 30 گرم پروتئین دریافت کند.این مقدار معادل است با: سه تخم‌مرغ بزرگ ، نصف فنجان سینه مرغ ، 4 اونس فیله ماهی قزل آلا یا نصف فنجان لوبیا سیاه و سفید(چشم بلبلی).
مصرف پروتئین‌های بدون چربی مانند تخم‌مرغ، سفیده تخم‌مرغ، مرغ، ماهی، حبوبات یا توفو را در هر وعده غذایی خود بگنجانید. زنان روزانه به حداقل 50 تا 60 گرم پروتئین نیاز دارند و ممکن است این نیاز بسته به عادات ورزشی فرد، تا 90 گرم در روز نیز برسد. مردان بدن بزرگ‌تری دارند و در نتیجه نیاز آن‌ها به پروتئین بیشتر است، مردان تقریباً به 70 تا 110 گرم پروتئین در هر روز نیاز دارند.

2-مصرف کربوهیدرات را ترک نکنید

کربوهیدرات برای بدن ضروری است و رژیم غذایی شما نباید کمتر از 120 گرم در روز کربوهیدرات داشته باشد.این می‌تواند به راحتی با یک تعادل سالم از سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به دست آید.
به عنوان مثال، یک فنجان بلغور جو دوسر برای صبحانه (27 گرم کربوهیدرات) ، یک سالاد سبز با کدو برای ناهار (41 گرم کربوهیدرات) و یک کاسه سوپ عدس برای شام (54 گرم کربوهیدرات) ، حاوی بیش از 120 گرم کربوهیدرات است.
تمام متخصصان تغذیه توصیه دارند که تمامی افراد باید حداقل یک بار در روز غلات سبوس‌دار مصرف کنند.همچنین توصیه می‌شود که مواد غذایی مانند کوینولا، ارزن ، گندم و انواع توت را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید.

3-کالری دریافتی‌تان را کنترل کنید

به عنوان یک قانون کلی، یک رژیم غذایی کم کالری (با هدف از دست دادن وزن) باید بین 1400-1200 کالری برای زنان و بین 1800-1500 کالری برای مردان باشد. صبحانه باید حاوی 350-300 کالری ، ناهار بین 450-400 کالری و شام بین 550-500 کالری باشد. در طول روز حدود 150 کالری تنقلات و میان‌ وعده‌ می‌توانید استفاده کنید.
مصرف قند اضافی نباید بیش از پنج درصد از کالری روزانه و یا بیش از 25 گرم در روز باشد.
مقدار زیادی آب و دتاکس و دتاکس واتر بنوشید، زنان حداقل 9 فنجان و مردان 13 فنجان در روز باید آب بنوشند.
توجه داشته باشید که اگر با رعایت این رژیم غذایی، احساس خستگی یا گرسنگی دائمی داشتید، قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید با دکتر تغذیه مشورت نمایید.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

منبع : (dailyburn)

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر