صبحانه های خوشمزه و مفید برای سلامتی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
صبحانه های خوشمزه و مفید برای سلامتی

صبحانه ، مهم‌ترین وعده غذایی برای سلامتی

همه ما شنیده‌ایم که صبحانه ، مهم‌ترین وعده غذایی است. اما این سؤال در ذهن هر یک از ما پیش می‌آید که چرا محققان این ادعا را دارند که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی است ؟ چرا برای حفظ سلامتی خوردن صبحانه های خوشمزه ضروری است؟
مطالعات نشان داده است که ترک وعده صبحانه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشار خون بالا، سکته مغزی، دیابت و حتی چاقی را افزایش می‌دهد. قبل از اینکه وعده صبحانه را با خوردن قهوه و چای به همراه شیرینی یا کیک آغاز کنید، به محتوای غذایی صبحانه‌ای که می‌خورید توجه کنید. در ادامه چند صبحانه مناسب برای سلامتی و آغاز روز را برایتان نام می‌بریم.

اسموتی سبز و سلامتی

یک راه سریع و آسان برای حفظ تناسب اندام و سلامتی، استفاده از میوه و سبزیجات همراه با کربوهیدرات و پروتئین‌های سالم برای اسموتی صبحانه است. این اسموتی صبحانه، حاوی کلم پیچ و موز (آنتی‌اکسیدان و انرژی‌زا)، ماست یونانی (سیر کننده) و روغن کانولای سرشار از امگا 3 (حفظ سلامت قلب و طعم خامه‌ای اسموتی) است.

اسموتی سبز و سلامتی

جو دو سر از صبحانه های خوشمزه و مفید

جو دو سر از صبحانه های خوشمزه برای شروع روز است. جو دو سر غنی از غلات کامل، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که برای حفظ انرژی و احساس سیری بسیار مناسب می‌باشد. آیا جو دوسر را قبل از صبحانه باید آماده کنید؟ بهتر است چو دوسر را شب قبل در ماست یا شیر، آجیل و انواع میوه‌ها بریزید و آن را در تمام طول شب در یخچال بگذارید تا خیس بخورد و برای صبحانه آماده شود.

جو دو سر از صبحانه های خوشمزه و مفید

صبحانه بوریتو

آیا دوست دارید صبحانه های خوشمزه شما فلفلی باشد؟ به دنبال چیزی جز صبحانه های خوشمزه بوریتو نروید. برای تهیه صبحانه بوریتو، 2 عدد تخم مرغ کامل را به همراه یک عدد سفیده تخم مرغ (یا 4 عدد سفیده تخم مرغ) کاملاً بزنید، سپس به تخم مرغ‌ها اسفناج خرد شده، فلفل خرد شده و سالسا اضافه کنید، این مخلوط را در ماهی تابه‌ای با روغن کم سرخ کنید، سپس آن را به همراه 2-1 برش خرد شده نان کانادایی بخورید. صبحانه بوریتو یکی از بهترین مواد غذایی برای حفظ سلامتی است.

صبحانه بوریتو

پنکیک پروتئین یکی از صبحانه های خوشمزه

اگر اشتیاق زیادی به خوردن پنکیک دارید، اما نمی‌خواهید از کربوهیدرات‌های تصفیه شده استفاده نمایید، می‌توانید یک پنکیک پروتئینی خوشمزه برای صبحانه بخورید. پنکیک پروتئینی حاوی تخم مرغ و کره بادام زمینی بیشترین فواید سلامتی را برای شما دارند. دو پنکیک پروتئینی بزرگ حاوی 15 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است و شما را کاملاً سیر می‌کند.

پنکیک پروتئین یکی از صبحانه های خوشمزه

صبحانه های خوشمزه ، پنیر و میوه

استفاده از پنیر را در وعده غذایی صبحانه خود فراموش نکنید. 1 فنجان پنیر کم‌چرب حاوی 28 گرم پروتئین است پنیر را می‌توانید با میوه‌های خرد شده و کمی دارچین نوش جان کنید. این صبحانه فوق‌العاده سلامتی شما را حفظ می‌کند.

صبحانه های خوشمزه ، پنیر و میوه

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر