خواص سیر برای سلامت عمومی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خواص سیر برای سلامت عمومی

خواص سیر برای سلامت عمومی

مجله پزشکی و سلامتخواص سیر در حفظ سلامتی و درمان بیماری‌ها شناخته شده است. سیر مزایای سلامتی متعددی دارد و می‌تواند به عنوان یک عامل ضد سرطان قوی ، عمل کند. خواص سیر به دلیل خواص ضد التهاب ، ضد باکتری ، ضد قارچ و ضد میکروبی آن است.
در طول تاریخ از سیر برای جلوگیری از عفونت و محافظت بدن در برابر بیماری استفاده می‌کردند. اگر چه از مدت‌ها قبل ، به خواص سیر برای سلامتی پی برده بودند ، اما تحقیقات اخیر مزایای سلامتی و ضد سرطان سیر را اثبات کرده است.قابل ذکر است که خواص سیر به علت ترکیبات سولفوریک این ماده است.
در ادامه مطلب چندین خواص سیر را در حفظ سلامت عمومی بدن بیان می‌کنیم.

1- سیر سرشار از مواد مغذی است

سیر سرشار از مواد مغذی مثل منگنز، ویتامین‌های B6 و C، سلنیوم و فیبر مورد نیاز بدن است ، بدون اینکه کالری زیادی داشته باشد.جالب است بدانید که سیر حاوی مقدار کمی پروتئین و کربوهیدرات نیز می‌باشد.

2- خواص سیر در حفظ سلامت قلب

محققان عربستان سعودی اثبات کردند که تأثیر چهار حبه سیر دقیقاً برابر با اثر داروی آتنولول برای درمان فشار خون بالا است. سلول‌های قرمز خون، ترکیبات سولفوریک سیر را به گاز سولفید هیدروژن تبدیل می‌کنند و این کار به گسترش عروق خونی و کاهش فشار خون کمک می‌کند، همچنین سیر، میزان LDL کلسترول “بد” را تا 15٪ کاهش می‌دهد و از سخت شدن رگ‌های خونی (تصلب شرایین) جلوگیری می‌کند. به همین دلیل است که خواص سیر در حفظ سلامت قلب اثبات شده است.

3- خواص سیر در تقویت سیستم ایمنی بدن

مطالعه‌ای که در انگلستان انجام شد، نشان داد که شرکت کنندگانی که در فصل سرماخوردگی ، سیر مصرف کردند ، 60% کم‌تر از افرادی که از دارونما استفاده کرده بودند ، بیمار شدند و علائم بیماری در آن‌ها کم‌تر بود. دم کردن سیر خرد شده در چای (با کمی لیمو و عسل) می‌تواند به تسکین و پیشگیری از سرماخوردگی کمک کند.

خواص سیر در تقویت سیستم ایمنی بدن

4- سیر یک آنتی اکسیدان قوی است

آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که منجر به التهاب در سراسر بدن می‌شود، علت ریشه‌ای بسیاری از بیماری‌ها و شرایطی از جمله بیماری قلبی، چاقی، دیابت، پیری، آلزایمر و سرطان است. سیر توانایی بدن شما را برای مبارزه با رادیکال‌های آزاد افزایش می‌دهد. اگر شما از یک بیماری خود ایمنی رنج می‌برید ، سیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

5- تأثیر سیر در برابر قارچ‌ها و انگل‌ها

مصرف منظم سیر می‌تواند از اثرات منفی باکتری‌ها و انگل‌های مواد غذایی (از جمله مسمومیت غذایی) جلوگیری کند.مطالعات نشان می‌دهند که استفاده از سیر تازه برای درمان باکتری اشرشیا کلی، استافیلوکوکوس اورئوس و سالمونلا انتریتیدیس مؤثر است و افرادی که از بیماری خارش پای ورزشکاران رنج می‌برند بهتر است سیر را به رژیم غذایی خود اضافه نمایند تا بیماری‌شان تحت کنترل قرار گیرد.
همچنین اگر شما در مناطقی که کرم و انگل شایع است ، زندگی می‌کنید ، سیر می‌تواند به شما در پیشگیری از بیماری‌های انگلی کمک کند. استعمال موضعی سیر خرد شده به همراه روغن نارگیل نیز می‌تواند به درمان بیماری شما کمک کند.

6- سیر یک سم‌زدای طبیعی و بسیار مؤثر است

سیر نه تنها در پاک سازی رادیکال‌های آزاد از بدن مؤثر است، بلکه در برابر فلزات سنگین خون نیز مؤثر است.به طور مثال افرادی که در کارخانه باتری سازی کار می‌کنند ، در معرض فلزات سنگینی مانند سرب هستند و مطالعات نشان داده‌اند که استفاده از سیر تا 19% میزان سرب خون این افراد را کاهش داده است.

7- خواص سیر برای پوست

ترکیبات سولفوریک سیر در مبارزه با شرایط التهابی پوست مانند پسوریازیس، اگزما و جوش بسیار مؤثر است. اگر چه بوی سیر موجب شده است که علاقه‌ای به استفاده از آن نداشته باشید، اما کافی است یک بار ماسک سیر و روغن نارگیل را استفاده نمایید تا تأثیر فوق‌العاده آن را در بهبود بیماری پوستی خود ببینید. حتی استفاده موضعی از سیر خام بر روی جوش‌های پوستی، برای درمان آن‌ها مفید است.

مقاله پیشنهادی دکتر سوشا : سیر و خواص ضد سرطان آن

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر