خانمی که با آی یو دی باردار شد

اخبار سلامت
2 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خانمی که با آی یو دی باردار شد

احتمال بارداری با آی یو دی وجود دارد؟

اخبار سلامتIUD یک دستگاه پیشگیری از بارداری برگشت پذیر است که برای جلوگیری از حاملگی در رحم قرار داده می‌شود. حاملگی در زنانی که IUD دارند، بسیار نادر است. با این حال، با توجه به کنگره متخصصان زنان و زایمان آمریکا، آی یو دی یکی از ابزارهای مؤثر در پیشگیری از بارداری است و میزان شکست آن کمتر از 1% در سال اول استفاده عادی است و احتمال بارداری در افرادی که بیش از پنج سال از این دستگاه استفاده می‌کنند، حدود 0.8% (کمتر از 8 نفر از 1000 زن) است.

خانمی که با وجود آی یو دی باردار شد

به تازگی عکس خانمی که با وجود آی یو دی باردار شده و نوزاد او متولد شده است، در اینترنت دیده می‌شود. سؤال اینجاست که آیا واقعاً احتمال بارداری با آی یو دی وجود دارد و چه چیزی باعث بارداری با آی یو دی می‌شود؟ اسم خانمی که با آی یو دی باردار شده است، لوسی هلین است و در فورت میچل از آلاباما زندگی می‌کند. عکس پسر تازه متولد شده او (دکستر تایلر که هنگام تولد، حدود 4 کیلوگرم بود) هزاران بار در فیس بوک و رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

جراح در هنگام زایمان این خانم، IUD را در پشت جفت جنین کشف کرد. هلین به جراح خود گفت که این سومین آی یو دی است که او در تابستان سال گذاشته برای پیشگیری از بارداری قرار داده است، اما در ماه دسامبر متوجه شده است که 18 هفته است که باردار است. پزشکان او فرض کردند که آی یو دی خارج شده است و به همین دلیل او باردار شده، اما در حین زایمان، جراح متوجه شد که آی یو دی خارج نشده بوده و زن با وجود آی یو دی باردار شده است.

چه چیزی باعث بارداری با IUD می‌شود؟

در موارد نادر، احتمال بارداری با آی یو دی وجود دارد. چه چیزهایی موجب افزایش احتمال بارداری با آی یو دی می‌شوند؟

• ممکن است بخشی از IUD و یا تمام آن از رحم خارج شود که این لغزش در حدود 5% از کاربران در طول سال اول اتفاق می‌افتد. در اکثر موارد، این لغزش در چند روز اول بعد از قرار دادن IUD اتفاق می‌افتد که موجب احتمال بارداری زن می‌شود. به همین دلیل به تمام زنانی که از IUD استفاده می‌کنند توصیه می‌شود که ماهی یک بار به پزشک مراجعه کنند تا پزشک موقعیت IUD را چک کند تا دستگاه در جای مناسب خود قرار داشته باشد.

• در موارد نادر، IUD ممکن است حرکت کرده و در رحم جاسازی کند و یا ممکن است رحم را سوراخ کند و یا به زبان دیگر، در رحم رسوخ پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد، دستگاه نمی‌تواند از بارداری پیشگیری کند و باید از رحم خارج شود وگرنه احتمال بارداری با آی یو دی وجود دارد.

• برخی از انواع IUD‌ها نیز لزوماً به محض اینکه در رحم قرار داده شوند، فرد را در برابر حاملگی محافظت نمی‌کنند. آی یو دی‌های مسی به محض قرار داده شدن، از بارداری پیشگیری می‌کنند، اما IUD هورمونی اگر فقط در هفت روز اول دوران قاعدگی زن در رحم او قرار داده شود، می‌تواند به محض قرار داده شدن، از بارداری پیشگیری کند. اگر IUD هورمونی در زمان دیگری از چرخه قاعدگی در رحم قرار داده شود، هفت روز طول می‌کشد تا دستگاه، بتواند کار مؤثر خود را برای پیشگیری از بارداری شروع کند، به همین دلیل فرد باید در این مدت از روش دیگری مانند کاندوم برای جلوگیری از بارداری استفاده کند، در غیر این صورت با وجود IUD، احتمال بارداری وجود دارد.

• خانم‌هایی که IUD دارند، در معرض خطر بالاتری از حاملگی خارج رحمی (جنین خارج از رحم تشکیل می‌شود) هستند. با توجه به آمار، نیمی از حاملگی‌هایی که با وجود IUD صورت می‌گیرند، خارج از رحمی هستند. به طور کلی احتمال حاملگی خارج رحمی در افرادی که IUD دارند، حدود 0.1% در سال است.

در نظر داشته باشید که اگر زنی با وجود IUD باردار شود، پزشکان باید IUD را از رحم او خارج کنند، زیرا عفونت‌های شدیدی او را تهدید خواهد کرد.

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سه ماه بعد از نصب iud فهمیدیم که خانم من قبل از مراجعه به پزشک باردار بوده وپزشک در زمان حاملگی برای او iud گذاشته…
بعد ازمراجعه به پزشکان دیگر خواستار در اوردن دستگاه شدم که پس از سونوگرافیهای مکرر فهمیدیم آب بچه کم شده ومنجر به بروز زعف کلیه و ایجاد غده در سر نوزاد گردیده و مجبور به سقط جنین شدیم…سوال بنده اینست که ایا iud میتواند سبب کمبود اب وعوارض ناشی از ان شود یا خیر؟

مشاهده کامل

بله تحقیقات نشان داده زمانی که آی یو دی نصب است و لقاح صورت میگیره باید بلافصله از بدن خارج بشه ، چون میتونه منجر به تولد زودرس ،وزن پایین نوزاد هنگام تولد،عفونت های باکتریایی جنین و حتی منجر به سقط بشه.شما باید بلافاصله بعد از اینکه متوجه میشدید باردار هستند به پزشک مراجعه میکردید تا آی یو دی رو خارج کنند.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
اخبار پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر