این ورزش های خاص برای مردان بسیار مفید هستند

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 4 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
این ورزش های خاص برای مردان بسیار مفید هستند

ورزش های خاص برای مردان ، سلامتی و تناسب اندام

مجله پزشکی و سلامتبا توجه به این که ورزش روزانه می‌تواند تأثیر مهمی در تناسب اندام، سلامتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها، عوارض آن‌ها و در نهایت مرگ و میر ناشی از آن‌ها داشته باشد، برای حفظ سلامتی، باید ورزش روزانه را در برنامه خود بگنجانید.شاید شما با ورزش های خاص برای مردان غریب باشید، اما آیا از زمان خود به خوبی استفاده می‌کنید؟
به لطف رونق هر چه بیشتر باشگاه‌های بدن‌سازی و سلامتی، امروزه تعداد بیشتری از مردم برای حفظ سلامتی خود به سمت ورزش روزانه روی آورده‌اند. اما یک سری از کشورها به دلیل رونق کمتر باشگاه‌های ورزشی و بدن‌سازی، مردان چاق و کم تحرک تری دارند.

هر کشوری باید برای فرهنگ سازی انجام ورزش روزانه تلاش کند تا سلامت مردان و زنان حفظ شود. یوگا و یا هر ورزش بدن‌سازی دیگر، برای حفظ سلامت مردان مفید است و باید به یک ورزش روزانه تبدیل شود. تعدادی از ورزش های خاص برای مردان بسیار مفید هستند. در ادامه ورزش‌های خاص برای مردان را برایتان نام می‌بریم و مزایای آن را برای سلامتی و تناسب اندام بیان خواهیم کرد.

1- اسکوات یا اسکات از ورزش های خاص برای مردان

اسکوات یکی از حرکت‌های اصلی ورزش وزنه‌برداری است. در بدنسازی و تناسب اندام، اسکوات یا اسکات حرکتی چند مفصلی است که عضلات چهار سر ران ، عضلات پشت ، عضلات سرینی (باسن) ، عضلات شکم و عضلات همسترینگ (پشت پا) را درگیر می‌کند. اسکات حرکات مختلفی دارد و هر فردی می‌تواند بدون هیچ تجهیزاتی این ورزش روزانه را انجام دهد.

برای انجام این ورزش های خاص برای مردان ،ابتدا بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض شانه باز کنید. گردنتان را در راستای ستون فقرات خود نگه دارید و رو به جلو نگاه کنید. دست‌هایتان را رو به جلو و در راستای شانه‌هایتان نگه دارید و سپس زانوهایتان را خم کنید تا مانند حالت نشستن روی صندلی ، روی ران و باسن شما فشار وارد شود. چندین ثانیه در همین حالت باقی بمانید و سپس نیم تنه خود را صاف کنید . این حرکت را 12-8 بار تکرار کنید.

2- ورزش لانگز از ورزش های خاص برای مردان

برای تقویت عضلات پاها ورزش لانگز که از ورزش های خاص برای مردان است را انجام دهید. لانگز نتایج شگفت انگیزی را به شما می‌دهد چون که بر روی هر پا به صورت جداگانه اثر می‌گذارد و به تناسب بدن کمک می‌کند. برای انجام ورزش لانگز یک پا را یک گام جلوتر از پای دیگر قرار دهید، سپس به آرامی باسن خود را پایین آورده تا زانوهای شما خم شده و هر دو زانو در حالت 90 درجه قرار گیرند. زمانی که می‌خواهید از این حالت نشسته مجدداً روی پای خود بایستید، فشار زیادی روی عضلات پا و مچ پای شما وارد می‌شود. برای افزایش شدت ورزش می‌توانید ورزش لانگز پرشی را انجام دهید. برای حفظ سلامت ، این ورزش های خاص برای مردان انتخاب مناسبی است.

3- ورزش‌های کاردیو از ورزش های خاص برای مردان

40-20 دقیقه عرق کردن روی تردمیل تنها نوعی از ورزش کاردیو است که شما با آن آشنا هستید، اما این نوع ورزش روزانه حتماً روی متابولیسم و سرعت سوزاندن کالری (رسیدن به تناسب اندام) تأثیر نمی‌گذارند. برای حفظ سلامتی و تناسب اندام باید یک سری ورزش‌های بی هوازی مانند دو سرعت و پریدن را نیز در برنامه ورزش روزانه خود بگنجانید. این ورزش‌ها در کنار ورزش‌های هوازی که انجام می‌دهید، سوخت و ساز بدن شما را افزایش می‌دهند. انجام ورزش های خاص برای مردان و افزایش سوخت و ساز به حفظ سلامت مردان و زنان و تناسب اندام کمک می‌کند.

ورزش‌های کاردیو از ورزش های خاص برای مردان

4- یوگا

یوگا از ورزش های خاص برای مردان و حفظ سلامت مردان است. تنفس عمیق به رفع مشکلات سلامتی دیگر بدن کمک می‌کند. برای بهبود تنفس و انعطاف پذیری خود ، به کلاس یوگا بروید. تمرینات ورزش یوگا برای افزایش انعطاف پذیری عضلات ، کشش عضلات و رفع تنگی و پارگی عضلانی مفید هستند.

5- تمرینات پلانک از بهترین ورزش های خاص برای مردان

حرکت پلانک به عنوان یکی از بهترین ورزش های خاص برای مردان شناخته شده است و نه تنها حرکتی فوق‌العاده برای عضلات شکم است، بلکه عضلات قسمت‌های دیگر بدن را نیز تقویت می‌کند. هرچند تقویت عضلات یکی از بهترین دلایلی است که باید به خاطر آن این حرکت را به برنامه ورزش روزانه خود اضافه کنید، اما تمرینات پلانک برای بهبود درد کمر و گرفتگی عضلات نیز مفید می‌باشد.

حرکت پلانک انواع مختلفی دارد ، اما یک نوع آسان آن به صورت زیر انجام می‌شود:
آرنج خود را مستقیماً در موازات شانه روی زمین قرار دهید تا با زمین زاویه 90 درجه تشکیل دهد، سپس با استفاده از دو پنجه پا ، خودتان را از زمین جدا کنید. کمر و ستون فقرات خود را صاف نگه دارید و اجازه ندهید باسن شما خم شود. در این حرکت تمام وزن شما روی عضلات پا و دستتان است. 30 ثانیه در همین وضعیت بمانید و سپس بعد از کمی استراحت دوباره این حرکت را تکرار کنید.

6- تمرین‌های مقاومتی

تمرین‌های مقاومتی از ورزش های خاص برای مردان است که به حفظ سلامت مردان و زنان و پیشگیری از پوکی استخوان کمک می‌کند. عضله سازی فقط برای بدن‌سازان نیست، بلکه عضله سازی و انجام ورزش‌های مقاومتی به حفظ تراکم و توده استخوان کمک می‌کنند. بهتر است برای حفظ تناسب اندام و سلامتی بیشتر، تمرین‌های مقاومتی را به عنوان یکی از ورزش های خاص برای مردان انتخاب کنید تا توده استخوانی و عضله‌ای بدن شما متناسب و سالم باشد.

تمرین‌های مقاومتی

7- تمرین عملکردی ، از ورزش های خاص برای مردان

تمرین‌های عملکردی سبب بهبود عملکرد، قدرت عضلات و دامنه‌های حرکتی مفاصل اندام‌ها می‌شوند. همچنین این تمرین‌های عملکردی موجب قوی شدن عضلات کاربردی در کارهای روزمره مانند چمن زنی می‌شوند. با تمرین‌های عملکردی روزمره مانند پرش، نشستن، خم و راست شدن و بلند شدن می‌توانید عضلات زانو، قفسه سینه و پشت بازوی خود را قوی کنید. در واقع می‌توانید با انجام تمرین‌های عملکردی، عضلات کاربردی خود را قوی‌تر کنید. سلامت مردان و بهبود عملکرد آن‌های در گروی انجام ورزش روزانه است.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر