عوارض مصرف شکر

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 2 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
عوارض مصرف شکر

کاهش مصرف شکر چه تأثیری دارد؟

مجله پزشکی و سلامتبر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، یک فرد بزرگ‌سال ، نباید بیش از 25 گرم شکر در روز مصرف کند، اما ما معمولاً خیلی بیش از این مقدار شکر مصرف می‌کنیم. مصرف زیاد شکر برای بدن و سلامتی مضر است و بهتر است میزان مصرف این ماده را کاهش دهید.کاهش مصرف شکر مزایا سلامتی زیادی دارد. در این مطلب به 4 اتفاقی که پس از کاهش مصرف شکر در بدن شما رخ می‌دهد، اشاره می‌کنیم:

عملکرد بهتر قلب در اثر کاهش مصرف شکر

هر چه شکر در بدن بیشتر شود به همان نسبت میزان انسولین نیز افزایش می‌یابد. که سبب فعال کردن سیستم سمپاتیک می‌شود که در نهایت منجر به افزایش فشار خون و ضربان قلب می‌گردد. علاوه بر این به محض اینکه میزان مصرف قند را کاهش دهید LDL و تری گلیسیرید نیز شروع به کاهش می‌کند.

میزان جوش‌های صورت کمتر می‌شود

یکی از دلایل جوش‌های بدن التهاب عمومی و سیستمیک بدن می‌باشد. و خوب است بدانید که شکر یک ماده التهاب زا در بدن است. بر اساس مطالعات، داوطلبانی که به مدت سه هفته 20 درصد به مصرف شکر خود اضافه کرده بودند 87 درصد میزان التهاب سیستمیک آن‌ها افزایش پیدا کرده بود.

میزان جوش‌های صورت کمتر می‌شود

با کاهش مصرف شکر ، احتمال ابتلا به دیابت کاهش می‌یابد

شکر مازاد در بدن به صورت چربی در اطراف کبد تجمع پیدا می‌کند. این رسوبات چربی به افزایش مقاومت انسولینی و کاهش عملکرد پانکراس کمک می‌کند که در نهایت منجر به اختلال در تولید انسولین می‌شود. افرادی که شکر زیاد مصرف می‌کنند 11 برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

دیگر لازم به وانمود کردن خنده‌های تصنعی ندارید

به محض اینکه میزان مصرف شکر را کاهش دهید نسبت به قبل، از احساس بهتری برخوردار هستید. بر اساس مطالعات زنانی که شکر زیاد مصرف می‌کنند احتمال بیشتری دارد که دچار اضطراب و تغییرات خلق و خو می‌شوند.

مرجع تخصصی پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر