خود ارضایی مشکل اصلی جوانان

مجله پزشکی و سلامت
1 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
خود ارضایی مشکل اصلی جوانان

خود ارضایی چیست؟

مجله پزشکی و سلامت : بسیاری از مردان و زنان ممکن است در طول زندگی خود روش خود ارضایی را برای برآورده کردن نیازها و احساسات جنسی تجربه کرده باشند و یا این که این روش را روشی موثر در برآورده کردن نیازهای جنسی خود در طول کل دوران زندگی خود بدانند. در حالی که ارضائی جنسی بدون انجام عمل جنسی برای افرادی که شریک جنسی ندارند، به عنوان یک راه حل برای داشتن احساس عمل جنسی می باشد، اما از لحاظ پزشکی و سلامتی نظرات و ایده های مختلفی در مورد مفید یا مضر بودن خود ارضایی وجود دارد.

دلایل انجام خود ارضایی

با وجود این که شیوع خود ارضایی در افرادی بیشتر مشاهده می شود که دارای شریک جنسی نیستند و یا این که نمی خواهند به طور طبیعی با شریک جنسی خود، رابطه جنسی داشته باشند. اما خود ارضایی را می توان در افراد با شریک جنسی یا برخی از زوجین نیز مشاهده نمود که البته دلایل قابل توجهی عامل بروز این موضوع در افرادی است که با وجود رابطه جنسی هنوز محتاج به داشتن خود ارضایی می باشند. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. مشکلات روحی و روانی
2. اضطراب و استرس بالا که بخصوص در مردان باعث می شود که به طور قابل توجه تری به سمت خود ارضایی سوق پیدا نمایند.
3. عدم ارضای کامل جنسی در زمان داشتن ارتباط جنسی که این مورد می تواند در هر دو جنس شایع باشد.
4. بنیه بالای جنسی در برخی افراد که ناشی از بالا بودن میزان هورمون های جنسی در بدنشان می باشد، که می تواند آنها را به سمت داشتن خود ارضایی، سوق دهد. بخصوص در شرایطی که احتمال داشتن رابطه جنسی برای آنها وجود نداشته باشد.
5. حس خوب و آرامش پذیری و رهایی از فشارهای روحی و جسمی که در بدن فرد بعد از خود ارضایی، ایجاد می شود، می تواند برخی از جوانان را به سمت انجام خودارضایی سوق دهد.

دلایل انجام خود ارضایی

نظرات پزشکی در مورد خود ارضایی

از دیدگاه سلامت و پزشکی، نظرات ضد و نقیضی در مورد خودارضایی عنوان می شود. برخی از نظرات پزشکی معتقدند از آنجایی که انجام خود ارضایی در واقع پاسخ به برخی واکنش های فیزیولوژیکی طبیعی بدن در مواردی است که رابطه جنسی به طور کامل و مناسب انجام نمی شود، می تواند در تامین سلامت روحی و فیزیکی بدن مفید باشد. البته این نکته ذکر می گردد که میزان انجام خود ارضایی مهم است و تکرار بی رویه آن می تواند حالت بیمارگونه ای داشته باشد که باعث شود، فرد مبتلا به بیماری های جسمی و روحی مزمن شود که او را از حالت سلامت طبیعی بسیار دور و غیر طبیعی نماید.

از سوی دیگر برخی نظرات پزشکی دیگر معتقدند که انجام خود ارضایی باعث اثرات منفی بسیاری بر سلامت بدن می شود و در صورت استفاده مداوم از آن می تواند باعث بهم خوردن تعادل هورمونی، خستگی مزمن، ضعف چشم، عدم تمرکز فکری، احساس هیجانات زیاد، درد در ناحیه تناسلی، تکرر ادرار و آسیب به اندام های تناسلی، ادراری و کلیه شود. البته در همین زمینه برخی از نظرات پزشکی معتقدند که استفاده مزمن از خود ارضایی، در زنان جوان که ناشی از تحریک زیاد ناحیه تناسلی می باشد، می تواند عوارض بسیار نامطلوبی بر روی دستگاه های تناسلی از جمله رحم و مجاری ادراری در پی داشته باشد، علت این امر هم ناشی از کوتاه بودن مجاری تناسلی در زنان می باشد که قویا توصیه می شود، دختران نوجوان به هیچ عنوان از خود ارضایی برای برآورده کردن نیازهای جنسی خود استفاده ننمایند.

آیا تکرر خود ارضایی ایمن است؟

با وجود این که منابع علمی در مورد تعداد انجام خود ارضایی مطلبی عنوان نکرده اند، اما عنوان شده که در بیشتر موارد انجام خود ارضایی در هر فردی وابسته به دلایل فیزیولوژیکی یا روانشناسانه می باشد. اما طبیعتا افراط در این عمل نمی تواند نشانه ای از سلامت در فرد باشد و حتما باید در این زمینه با یک پزشک یا متخصص روانشناس مشاوره گردد تا باعث بروز مشکلات بعدی سلامتی نشود.

بهترین راه پیشگیری از خود ارضایی

اولین مرحله در این مورد می تواند مشاوره با پزشک و متخصص روانشناس باشد تا ایشان بتوانند راه های بهتری را در این زمبنه عنوان نمایند. البته در زوجین بهترین راه پیشگیری از خود ارضایی، داشتن رابطه جنسی سالم و کامل با یکدیگر و تمرین در داشتن ارضای کامل در ارتباط جنسی در درجه اول و در درجه دوم توجه به نظم و تکرار مناسب رابطه جنسی در هفته منطبق با نیازهای جنسی هر دو جنس می باشد.

© وب سایت پزشکی و سلامت دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.

سلام و خسته نباشین. من دیشب یه فیلم مبتذل نکاه میکردم که خیلی تحریک شذم اما خودارضایی نکردم .یکم بعدش دوتا قطره از ابی چسپنده و غلیظ بی رنگ هم بود از من بیرون اومد که بویی هم نداشت و وقتی بیرون اومد هیچ حسی بهم نیومد و لذتی نبردم میخام بدونم ایا این اب منی بوده؟ 15 سال

مشاهده کامل

کارشناس وب سایت (2)
با سلام اگر خروج این مایع از شما همراه لذت نبوده است، میتوان گفت ماده خارج شده از شما پیشاب بوده است. پیشاب ماده ای شبیه به منی است که در هنگام تحریک شدن از آلت تناسلی خارج میشود.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

خود ارضایی باعث جوش تناسلی یا زیگیل تناسلی یا بوی بد واژن میشود؟ اگه کسی نتونه به پزشک زنان مراجعه کنه راه درمان جوش تناسلی چیه؟ معایب خود ارضایی چیست؟ راه درمان خود ارضایی چیه؟؟؟ اگه یه نوجوان ۱۶ ساله خود ارضایی کنه چجوری میتونه از خود ارضایی دست برداره؟؟ خود ارضای باعث ناباروری در زنان میشه؟؟؟؟

مشاهده کامل

با سلام در صورتی که دست شما به این ویروس مولد این زگیل آلوده شده باشه، میتونید اون رو به ناحیه تناسلی انتقال بدید ولی خودارضایی به تنهایی باعث ایجاد زگیل تناسلی نمیشه. بوی بد واژن معمولا به دلیل عفونت واژن هست که میتونه از طریق دستانتون منتقل بشه ولی باز هم نمیشه گفت که خودارضایی به تنهایی عامل اون هست پیشتر در این مقاله راههای ترک خود ارضایی در بخش کامنتها توضیح داده شده که میتونید استفاده کنید. خودارضایی باعث ناباروری نمیشه ولی میتونه روی میل جنسی شما تاثیر بذاره و در آینده در زندگی زناشویی دچار مشکل بشید.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

سلام و خسته نباشید..
بنده از قبل از بلوغ عادت به خودارضایی داشتم و بعد از بلوغ هم این کار رو ادامه دادم والان که 21 ساله هستم نیز ادامه دارد.. از این اینده ب زودانزالی که فهمیدم، خیلی ترسیدم چون الان هم دچارش هستم.. خواهش میکنم که راهنمایی و کمکم کنید تا بتونم ترکش کنم…

مشاهده کامل

با سلام خدمت شما دوست گرامی تشخیص شما درسته، خودارضایی احتمال زودانزالی رو در شما افزایش میده برای ترک خود ارضایی اول از همه خواستن شما با تمام وجود لازمه نه یک تصمیم موقتی و لحظه ای در مرحله دوم می بایست یک فعالیتی برای خود تعریف کنید که علاقه زیادی به انجام اون داشته باشید مثلا یک ورزش یا یک فعالیت هنری (فعالیتی که با تمام وجودتون بخوایدش) و بچسبید به انجام اون تا جایی که بخش زیادی از انرژیتون رو بگیره. از پوشیدن لباس های تنگ ( خصوصا لباس زیر تنگ) اجتناب کنید. روزانه یک ساعت پیاده روی کنید. از قرار گرفتن در موقعیت هایی که شما رو تحریک میکنه اجتناب کنید. مثلا فیلتر شکنتون رو پاک کنید. با دوستانتون که باعث تحریک شما میشن قطع رابطه کنید و یا رابطتون رو کمتر کنید و ... هرگاه احساس کردید که نیاز به خودارضایی دارید، قبلش حتما یک لیوان آب خنک بنوشید و 50 بار با یکی از پاهاتون به زمین ضربه بزنید. بعدش اگر باز هم نیاز به این کار داشتید، انجامش بدید!
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟

چند مدت پیش روی آلتم ی قرمزی بصورت دایره شکل دیدم ،چون خود ارضایی میکردم فکر کردم بخاطر اونه بعد ی مدت که خود ارضایی نکردم پوست پوست شده بود مجددا که شروع کردم هی بیشتر شد الانم آلتم خیلی پوست میده و اکثر آلتمو گرفته اگه میشه راهنماییم کنید. ۱۷ سالم هم هست میخواستم ببینم از پماد (کلیترامازول) که برای قارچ هست استفاده کنم یا نه

مشاهده کامل

با سلام بر حسب توضیحات شما به نظر میرسه که شما دچار بیماری پسوریازیس و یا عفونت قارچی شده باشید. با توجه به اینکه روش درمان این دو عارضه کاملا با هم متفاوت هست، می بایست حتما به پزشک مراجعه کنید تا با تشخیص دقیق علت، درمان رو آغاز کنید. در مورد خود ارضایی هم باید اشاره کنم که خود ارضایی میتونه باعث حساسیت بیشتر پوست منطقه درگیر بشه و در صورت عفونت، اون رو به سایر مناطق پخش کنه اما ارتباط مستقیمی با بیماری شما نداره.
آیا این پاسخ برای شما مفید بود؟
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر