تمامی خواص توت فرنگی

مجله پزشکی و سلامت
0 نظر | مدت زمان خواندن مقاله: 3 دقیقه
درخصوص این مطلب سوال دارید؟
تمامی خواص توت فرنگی

مطمئناً برای هر کسی جالب است که راجع به خواص توت فرنگی یا هر میوه دیگری بداند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید چرا توت فرنگی ملکه میوه‌ها است.

اگر می‌خواهید سیر تا پیاز خواص توت فرنگی را بدانید، مطلب زیر را بخوانید.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥

خواص توت فرنگی اثباتی برای علاقه به آن

مجله سلامتخیلی سخت است که عاشق توت فرنگی نبود! این میوه یاقوت رنگ، طعم خوشمزه‌ای به هر وعده غذایی می‌دهد و می‌توان آن را به صورت پخته شده، مربا و یا حتی منجمد شده خورد. نه تنها طعم این میوه، دل همه را می‌برد، بلکه خواص توت فرنگی برای سلامتی اثبات شده است و یکی از سالم‌ترین میوه‌ها می‌باشد. تنها 8 توت فرنگی در روز (حدود یک فنجان) می‌تواند تمام نیازهای سلامتی شما را برطرف کند، زیرا ویتامین C توت فرنگی بیش‌تر از پرتقال است و در عین حال قند آن نصف سیب و کالری‌اش یک سوم موز است، در حالی که فیبر توت فرنگی 2 برابر انگور است، به همین دلیل است که خواص توت فرنگی برای سلامتی بسیار زیاد است. در ادامه به مهم‌ترین خواص توت فرنگی اشاره می‌کنیم.

حفظ سلامت قلب از خواص توت فرنگی

تحقیقات نشان می‌دهد افزودن توت فرنگی به رژیم غذایی روزانه، با دفع بیماری‌های قلبی عروقی و پایین آوردن فشار خون همراه است. دلیلش این است که توت فرنگی حاوی مواد مغذی حمایت کننده قلب از جمله ویتامین C، فولات، فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها است. مطالعات نشان می‌دهند که یکی دیگر از خواص توت فرنگی دفع خطر حمله قلبی است. محققان دریافته‌اند، خطر حمله قلبی در زنانی که در هفته بیش از سه وعده توت فرنگی می‌خورند، 30 درصد کمتر است.

خواص توت فرنگی در تقویت حافظه

یکی از مهم‌ترین خواص توت فرنگی، افزایش حافظه و تیز ماندن آن است. مصرف منظم توت فرنگی به تیز ماندن ذهن در هر سنی کمک می‌کند. توت فرنگی سرشار از ترکیبات شناخته شده به نام فلاونوئیدها است که به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب عمل می‌کند. محققان معتقدند که یکی از خواص توت فرنگی، جبران اثرات منفی استرس و التهاب در از دست دادن حافظه مرتبط با سن مغز است و این میوه خوشمزه می‌تواند با خواص ضد التهابی خود، موجب تقویت حافظه شود. محققان دریافتند که رژیم غذایی غنی از توت فرنگی می‌تواند پیری را تا 2.5 به تأخیر بیندازد.

خواص توت فرنگی در تقویت حافظه

خواص توت فرنگی در مبارزه با سرطان

توت فرنگی حاوی مواد مغذی مانند فیبر، فولات، ویتامین C، الاجیک اسید و فلاونوئیدها است و بر اساس آخرین اخبار یکی از مهم‌ترین خواص توت فرنگی کاهش خطر ابتلا به سرطان است. دانشمندان معتقدند که این مواد مغذی برای کاهش آسیب سلولی ناشی از التهاب و استرس اکسیداتیو کار می‌کنند. مطالعات حیوانی نیز، خواص توت فرنگی در مهار سلول‌های سرطانی را اثبات می‌کنند.

خواص توت فرنگی در چربی سوزی

رنگ قرمز به خاطر آنتوسیانین توت فرنگی است، آنتوسیانین‌ها باعث تحریک سوزاندن چربی ذخیره شده می‌شوند. در مطالعات انجام شده، وزن گروه حیواناتی که رژیم غذایی با چربی بالا همراه با مصرف آنتوسیانین داشتند، 24% کمتر از حیواناتی با رژیم غذایی با چربی بالا و بدون مصرف آنتوسیانین بود.

توت فرنگی میوه‌ای کم کالری و پر فیبر برای کاهش وزن

یک فنجان توت فرنگی 54 کالری دارد و کم کالری و پر فیبر بودن این میوه، موجب کاهش وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شود. نیترات یافت شده در توت فرنگی با ترویج جریان خون و اکسیژن در بدن، موجب کاهش وزن می‌شود.

توت فرنگی میوه‌ای کم کالری و پر فیبر برای کاهش وزن

خواص توت فرنگی در ارتقاء سلامت استخوان

توت فرنگی حاوی پتاسیم، ویتامین K و منیزیم است که برای سلامت استخوان بسیار مفید می‌باشد.

ارتقاء سلامت چشم

مصرف سه وعده یا بیشتر از میوه توت فرنگی ممکن است خطر دژنراسیون ماکولا و دیگر بیماری‌های مرتبط با از دست دادن بینایی را کاهش دهد.

خواص ضد پیری توت فرنگی

توت فرنگی سرشار از بیوتین است و اثرات مفیدی در قوی کردن ناخن و مو دارد. همچنین این میوه حاوی الاجیک اسید بوده و از تضعیف فیبرهای الاستیک جلوگیری می‌کند.

خواص ضد پیری توت فرنگی


مقالات پیشنهادی دکتر سوشا :

© سایت اطلاعات پزشکی دکتر سوشا

شما هم می توانید در مورد این مقاله پرسش خود را با ما به اشتراک بگذارید

برای ثبت پرسش خود لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شده یا روی دکمه " افزودن پرسش جدید " کلیک کنید. همچنین پرسش شما بعد از ثبت، توسط مدیریت سایت بررسی و بعد از تاییدیه مدیریت سایت، پرسش شما نمایش داده می شود.
هیچ پرسشی در رابطه با این مقاله مطرح نشده است. چنانچه پرسشی دارید، آن را با کاربران و پزشکان سایت مطرح نمایید.
مقالات پیشنهادی
ویدئوها
ویدئوهای بیشتر